zwangerschapsverlof / UWV / vaste baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door boschpoort, 1 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boschpoort

22 dec 2006
    38
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,
    Ik heb sinds januari een vast contract bij mijn werkgever, maar nu heb ik me een tijdje geleden ziek gemeld bij mijn werkgever ivm zwangerschap. nu was alles in orde volgens de arbo arts van het bedrijf, maar nu krijg ik een brief van het UWV waar ik mijn loonbriefjes van het afgelopen jaar moet opsturen
    ivm met ziekte. maar nu snap ik niet ik heb toch een vaste baan dus wat heb met het uwv te maken, en nu hoorde ik vanmiddag van iemand dat je tijdens je zwangeschapsverlof je loon niet van je baas krijgt maar van het UWV ? klopt dit? ik snap er niets van. ik dacht dat ik gewoon doorbetaald kreeg van mijn werkgever?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Ingrid,

Zodra je ziek wordt i.v.m. je zwangerschap val je automatisch onder het UWV net zoals je straks je zwangerschapsuitkering via het UWV krijgt. Het UWV betaald jouw werkgever en die betaald jou weer.

Als je niet zwanger zou zijn en wel ziek bent bijvoorbeeld door een ongeluk ofzo dan val je 1e en 2e jaar onder je werkgever en daarna UWV als je langer ziek bent dan 2 jaar dan.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes Vruchtje

3. Niet meer actief

Het komt er dus volgens mij op neer dat je baas ervoor verzekerd is midddels UWV....

4. demonoid

demonoid Lid

19 feb 2007
    12
    0
    0
    Je baas kan comepnstaie krijgen voor het doorbetalen van ziektegeld van UWV. Dit kan omdat je zwanger bent en je klachten zwangerschaps gerelateerd zijn. Eigenlijk vraagt je baas een uitkering voor jou aan, maar laat deze op huin eigen rekening storten, zodat hij jouw loon gewoon door kan betalen, zonder dat jij ergens op moet wachten.

Omdat het gaat om een uitkering "voor jou", heeft UWV ook gegevens van jou nodig, daarom wordt er gevraagd om de laatste 12 maanden loonstrookjes.

Deel Deze Pagina