Ik heb een vraag over dochter Anke. 4 weken en 3700 gram Ik vind dat Anke veel huilt en ik weet niet wat de oorzaak is en wat ik moet doen om een rustig kindje te krijgen. Ben er nu erg op gefixeerd. Voedingsschema: 1. 8.00 ; afhankelijk of/hoelaat ze zich 's nachts meld 2. 12.00 3. 15.30 4. 19.30 5. 23.00 6. nacht; meestal rond 3.30; op 4 weken heeft ze 3 keer tot 6.30 doorgeslapen. ze krijgt 120 cc per fles. Ze drinkt op haar gemak (in het begin wat gehaast maar over het algemeen heel rustig); ze doet ongeveer 20 min tot een half uur over de fles. Daarna lijkt ze uitgeput en als ze geboert heeft (soms boert ze niet) en weggelegd word (of bedje of box) is ze na ongeveer 10 minuten klaarwakker en gaat ze huilen. Het speentje wil ze niet echt en na lang proberen pakt ze het wel maar het valt er ook weer uit. En dan gaat ze weer huilen. De volgende dingen vallen me op: - ze is vaak klaarwakker (ogen wijd open) - ze is heel beweeglijk met haar armpjes - op de arm is ze over het algemeen altijd rustig Ik heb bijgehouden hoeveel en hoe vaak ze huilt: gemiddeld 1 a 2 periodes per dag (periode = tijd tussen 2 voedingen) Vragen Ziet het voedingsschema er goed uit? Zijn er tips in deze Kan ze honger hebben? als ik meer in de fles doe, duurt het voeden nog langer en aangezien ze sommige flessen niet leegdrinkt,lijkt me dan geen optie. Is voeding voor hongerige baby's iets om te proberen? moet dit in overleg met consultatieburo? Zou ze krampjes hebben? Hebben jullie tips/adviezen om uit te proberen? Ik zie graag een antwoord, alvast bedankt Bente
Hallo, Probeer haar tojdens en na het voeden goed te laten boeren. Van teveel lucht kunnen ze best veel last van hebben. Houd haar goed rechtop, eventueel lichtjes kloppen op haar rug, even rondlopen met haar op de arm na de voeding. Het schema lijkt me prima en de hoeveelheid zou tussen de 110cc en 150cc volgens de richtlijnen mogen liggen. De tijd die ze erover doet is overigens oke. Persoonlijk zou ik nog niet met voeding voor hongerige baby's beginnen, probeer eerst het goed boeren en eventueel kun je nog iets ophogen. Krampjes herken je vaak aan het optrekken en strekken van de beentjes. Daarnaast hebben veel kleintjes op een vast tijdstip per dag een huilurtje. Hopelijk kun je hier wat mee. Ilja