Moeilijk!

Discussie in 'De lounge' gestart door Rnate, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Zelf heb ik cavia's (nu maar 1tje meer) en ik moet ook zeggen dat ik de combinatie met een kind toch had onderschat, mijn zoontje vraagt VEEL meer aandacht (en krijgt die ook) en soms voel ik me ook schuldig naar de cavia's toe, maar het is niet anders. Nu hoeven cavia's niet elke dag uitgelaten te worden (LOL) maar ik kom ook niet elke dag toe aan een knuffelbeurt. Soms denk ik er ook wel eens aan om mijn laatste cavia te herplaatsen omdat het eigenlijk groepsdieren zijn en ik het niet vind kunnen om onder de huidige omstandigheden 1tje erbij te nemen, wetende dat ik geen tijd ga hebben om die tam/gewend te maken. Eens zoonlief groter is en ermee kan spelen, wordt dat misschien wel weer anders.

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik hoop dat je gauw een goed baasje vind voor je honden.
    Trek je niks aan van de aanvallen jij weet zelf het beste wat je voor je honden hebt gedaan.
    Je hebt een moeilijke beslissing genomen nu nog een goed baasje.

3. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Sterkte met deze moeilijke beslissing.
    Laat je niet gek maken, niemand kan zien/weten hoe jou situatie is.

4. Moon28

Moon28 Niet meer actief

der situatie heeft ze uitgelegd en daarop komen de reacties ;)
    Zit zelf in een vervelende situatie dat de jongste allergisch is voor de kat maar tot nog toe hebben we onze kat nog steeds. Probeer eerst te zien of het kan verminderen door een stofzuiger extra door het huis te halen, kat niet op de slaapkamers en al die andere tips die ik gevonden heb. Als dat niet blijkt te werken dan rest ons helaas nog maar 1 ding. Maar dit gaat om het gezondheid van mijn kind. De nogmaals flutredenen die ts heeft genoemd gaan er bij mij niet in.

5. Dit dus. Dat gezeik wat je altijd over je heen krijgt als er een beest weg moet, je moet eerst een verslag schrijven met je redenen, voor je daar een beetje respect voor kunt krijgen. Honderden mensen die hun hond zomers in een bos dumpen, TS zoekt in ieder geval nog netjes naar een andere baas die écht geschikt is.

Sterkte TS!

6. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    jeetje zeg, hoe voelt dat nou iemand die zich al klote voelt lekker een trap nageven;)

Ik heb al meerdere goede tips voorbij zien komen, ik wil je veel succes wensen met het vinden van een nieuw thuis voor je hondjes.

7. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Pfff wat een discussie zeg....

Ik heb ook een hond en een kat. Ik moest een kat wegdoen omdat ie alles en dan ook alles besproeide.... ik heb het 3 jaar kunnen rekken en geloof ik werd er knettergek van...
    Ineens lag hij op een zondagmorgen dood in de tuin... het lot had beslist geloof ik...

Ik weet ook niet of ik hem wel weg had gedaan als hij nu nog leefde... denk het niet... maar ik weet wel hoe moeilijk het is om deze beslissing te maken...

Ik hoop dat je wel de tijd neemt om iemand anders te zoeken... wellicht een boer ofzo die wel een stel waakse honden kan gebruiken. Succes iig!

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wat voor de een een flutreden is is voor de ander een gegronde reden.

En iedereen die maar roept dat zal ik NOOIT doen,mijn man liet me zitten met een kindje van 1 en 3 honden.Iets wat ik nooit had kunnen bedenken,was er ziek van dat ik door deze situatie ook m'n lieve hondjes moest weg doen(,ben er nog kwaad over!) Dus roep nooit nooit mensen je weet niet van te voren wat het leven voor je in peto heeft!!!

9. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Echt klote voor je!

Ga verder deze topic verlaten want punt is duidelijk en ts heeft haar besluit toch algenomen.

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Tja, sommige zien een hond nu eenmaal als gebruiksvoorwerp. Ipv goede oplossingen te zoeken doen ze het dier weg, dan is je probleem ook weg.
    Wat ik niet begrijp is dat daar een topic voor geopend moet worden. Waarom niet maanden eerder een topic openen met een vraag naar tips om de hond te kunnen houden samen met het kind?
    Misschien waren er dan nog waardevolle tips naar voren gekomen.

Gaandeweg zie ik ook weer in dit topic redenen langs komen waar best een oplossing voor te vinden is maar je moet daar dan wel energie in willen steken en vaak hapert het daar. Plus het feit dat blijkbaar iedereen een "gevechtshond" wilt hebben maar geen idee heeft hoe zo een energieke hond, opgevoed dient te worden tot leuke gezinshond!

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Overal is een oplossing voor,alleen niet iedereen kiest voor dezelfde oplossing.Ik vind dat sommige mensen veel te ver gaan in het "oplossen" je moet wel realistisch blijven,en een hond hoe geliefd ook is een huisdier en daar doe je heel veel voor maar niet koste wat het kost. Altijd als er een topic zoals dit geopend word krijgt diegene een hoop gezeik over zich heen,alsof TS vanochtend toen ze uit bed stapte ineens dach.zo die hond moet ook oprotten! Ze heeft een weloverwogen besluit genomen en is daar niemand hier verantwoordelijk over af te leggen.Ze wil een heel goed huis voor de honden zoeken en vraagt daar hulp bij.Niet of jullie het er mee eens zijn of manieren dat ze alle 3 de honden kan houden! (vanaf me phone,hopelijk beetje leesbaar ;p)

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Je vriend is toch ook nog in beeld? Dan kan hij toch iets met de honden doen? Of dat hij thuis blijft s' avonds en jij een eind gaat lopen.

13. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Meid, wij hebben onze hond ook weggedaan toen de 2de kwam. Voordat we kinderen hadden liepen we dagelijks met de hond in het bos (ong. 30 minuten) en dan nog 2 keer een kort rondje. Hij ging mee op vakantie, op visite en alles was koek en ei.
    Met de komst van de eerste ging het moeilijk maar we zette door. Toen werd de 2de geboren en ging alles nog moeilijker........De hond is fantastisch, maar wij kunnen het niet meer:x:x
    Na lang wikken en wegen (eerst familie en vrienden vragen) hebben wij de hond op mp gezet. Wel met foto en geldbedrag......wees daat open in, zodoende blijven de mensen die niet willen betalen weg. De hond is pas weggegaan toen wij een goed gevoel kregen over een echtpaar. Naderhand 2 keer gemaild en foto's uitgewisseld. Dus in mijn ogen is het goed afgelopen. Liever de hond bij een goed baasje dan bij ons.
    Ik neem nooit meer een hond door deze actie!! Ik ben er zeker niet trots op!!!

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Bij mij wordt dat ook wel gezegd. Maar mijn man trekt het niet meer met de honden erbij, dus hij heeft zoiets van, als jij ze niet weg wil doen dan prima, maar ik doe er niets meer mee. Omdat hij het gewoon te druk heeft. Dus ik kan me voorstellen dat iemand een keer een besluit neemt om de honden dan weg te doen. Ik maak die beslissing niet, maar dat heeft wel als gevolg dat ik mede daardoor (en natuurlijk legio's andere redenen) nu in een burn out zit. Zo ver kan het dus gaan als je achteraf gezien teveel hooi op je vork hebt genomen.

Ik heb ook altijd gedacht, wat egoistisch als mensen hun hond weg doen omdat er kinderen en komen ik vind dat er ook veel te vaak gemakkelijk over wordt gedacht, maar in sommige gevallen geloof ik best dat het niet anders kan en dat iedere inspanning om de dieren dan nog te houden, er een teveel is.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    2doe je er weg , dus blijft er 1 over die alsnog uitgelaten moet worden en nu ook aandacht moet hebben omdat hij geen maatjes meer heeft.
    Ik zeg verder maar niks meer, vind dit echt weer een geval van, had je dat niet eerder kunnen bedenken?! Jammer weer :(

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. :( Ik hoop in elk geval dat de beestjes een geweldig nieuw permanent (!) huis krijgen.

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Zet je hond niet op mp maar op herplaatsing huisdieren.
    En het is jou keus dus trek je niet teveel aan vh commetaar, want dat zal je hier ook weer krijgen.
    Wij hebben onze hond ook weggedaan, na een aanval en zelfs toen kreeg ik het commetaar dat het aan mij lag.
    Eerst de hond en dan het kind nemen/krijgen is en blijft moeilijk.
    Je kunt het dus ook beter andersom doen....
    Succes als je meer wilt weten, kun je me altijd mailen...

18. Skye

Skye Niet meer actief

Het is mij niet helemaal duidelijk of TS een man/vriend heeft. Maar in dat geval is het toch super makkelijk. Als kind in bed ligt, blijft man thuis, ga jij lekker uurtje/anderhalf uur wandelen met de hondjes!! Hier ook niet altijd genoeg tijd overdag, dus dan wacht ik tot de avond en ga ik lekker fietsen met de hond, of met de bal gooien, of ik laat haar lekker zwemmen.

Maarja, zo zou ik het doen. En dat is niet echt de manier van TS merk ik. Dus ik hoop dat je heel snel een heel goed gezin voor je diertjes vind, waar ze wel voor altijd mogen blijven en waar ze wel de aandacht krijgen die ze verdienen.

19. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Weet je, als jullie het allemaal zo goed denken te weten waarom moet ik mezelf dan tot het uiterste blijven verdedigen.

Ik heb een dochter waar vlak voor de geboorte een afwijking aan haar nieren is ontdenkt waar ik de eerste maanden mee naar het ziekenhuis moest. Ik ben een tijdje alleenstaand geweest en dit zit er weer aan te komen. Tijdens de zwangerschap heb ik 5 maand alleen maar op bed gelegen en gekotst, ik had extreme HG,toen was ik ook ALLEEN en kregen de honden ook niet de aandacht die ze verdienden. Dit loopt dus al een tijdje, ik ben opgegroeid tussen dieren en weet best hoe ik mijn dieren moet opvoeden/corrigeren, daar hoefde ik dus maanden geleden ook geen tips voor te vragen.
    Tot slot ben ik in de bewindvoerding terecht gekomen en moet ik rondkomen met 80 euro, ALS ik dat al krijg!! WAT is dan beter ?? De dieren allemaal aanhouden en ze aan hun lot overlaten als er iets gebeurt?? DACHT het niet!!

Maar spelen jullie maar de lieve dierenvriend, IK weet dat ik beslis in HUN voordeel.

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Precies meid. Ik vind het dapper van je! Je doet wat het beste is voor ze. Dikke knuffel!

Deel Deze Pagina