Wat voor reacties sommige mensen geven.. Sommigen hier geven er niet om wat de reden is dat je de hond wegdoet en kunnen alleen aardig doen als je hem houdt. Degenen die met de optie hondenuitlaatservice aankomen, klinkt allemaal heel leuk, maar daar daar zal vast ook een leuk prijskaartje aan zitten. In deze tijden lijkt mij dit echt een luxe dienst. En dan gaat het wel om elke dag minimaal 3 x per dag en dan 3 honden, moet je wel kunnen betalen en willen betalen. Er worden ook leuke voorstellen gedaan hoe je hond voor hond kunt afwisselen met uitlaten, vind het stiekem wel een beetje grappig. Kun je elke dag een heel schema gaan maken wanneer je welke uitlaat en heb je geen tijd meer over voor je eigen dochter. Klinkt heel realistisch.. In dit soort situaties komt je kind toch voorop hoe moeilijk het ook is om ze weg te doen.
Dat bij stafs vaak hondagressie voor komt is gewoon een feit. Zeg niet dat ze het allemaal hebben maar de meeste op te duur wel. Kan ook als de hond al hoog bejaard is of al in de puber periode. Is niet erg, en als goede hondeneigenaar weet je daar van voor je er aan begint. Ik ben heel erg benieuwd wat TS nu verder voor stappen gaat ondernemen. Het is haar keuze, ookal ben ik en sommige van jullie het er niet mee eens.
Ik hoop dat je een goed huisje kunt vinden voor ze! Hier zelf ook honden en op dit moment ook nog een loge hond van een vriend van ons. Wij doen het hier zo eerst 2 honden en dan de andere. Het is idd soms een beetje lastige met een kinderwagen erbij. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je honden zelf aan de lijn zijn.... Kom je een andere (vreemde hond) tegen en je moet er aan 2 gaan hangen en je buggy in de gaten houden... tja das geen doen natuurlijk. Maar is het geen optie om de honden smorgens voor je kleine meid uit bed komt uit te laten en tussen de middag als je meisje slaapt... En dan savonds als je partner thuis is met zn alle......... des noods geef je het aan bij je buren dat je op die bepaalde tijdstippen de honden uitlaat dat ze de babyfoon even bij zich houden... Honden uitlaat service is vresselijk duur, maar wellicht kan je de 2 honden die wel met andere honden kunnen omgaan om de dag mee laten gaan dus de ene dag de ene en de andere dag de ander en bijv. op vrijdag alle 2. Maar ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken of je dat kunt betalen. Wij zouden het niet kunnen hoor de honden weg doen, maar zoals je zei jullie hebben er goed over nagedacht. Ik wens jullie veel succes naar het zoeken van de juiste eigenaar!
Desondanks wel goede tips gelezen over hoe honden uit te laten met twee kinderen. Hier kan ik zelf wat mee . Voor TS, veel sterkte. Je zit al met een rot gevoel over het feit dat je deze beslissing hebt genomen, dan raken sommige reacties je heel erg denk ik. Als ik zo je verklaring lees (welke je eigenlijk helemaal niet op had hoeven schrijven), heb je genoeg meegemaakt. Kies voor jezelf en je kindjes meid.
Ik heb een tijdje toen ik nog 3 honden had (wel alleenstaand) de honden uitgelaten als mijn zoontje op bed lag maar echt fatsoenlijk uitlaten ging niet echt,was altijd helemaal zenuwachtig dat mijn zoontje wakker zou worden(toch al zo'n slechte slaper).Is bij iedereen verschillend natuurlijk,als je kindje hebt dat goed slaapt en uitlaat veld naast de deur zou ik het nog wel durven.
Ja natuurlijk, maar bepaalde dingen kunnen onverwachts veranderen in je leven waardoor de situatie verandert. In dit geval een kind krijgen en in de schuldsanering terechtkomen. Ik zou ook niet echt op mn gemakje buiten kunnen lopen met de hond als mijn kind op bed ligt. Er zijn topics geweest met de vraag; laat jij je kind weleens alleen thuis voor een paar minuten? Waar vervolgens felle reacties op kunnen komen; want wat als er brand ontstaat e.d. Dat heb je toch ook als je de hond uitlaat en je kind op bed laat liggen..voor hetzelfde gebeurt er wat en ben je er niet bij. En het lijkt me dagelijks wel een heel gebeuren als je het op die manier moet doen maar dat vind ik persoonlijk.
je kan hier ook geen topic meer openen om om advies te vragen zonder compleet afgezeken te worden. Moeten jullie ongesteld worden ofzo?? @TS: Sterkte met je beslissing. Valt niet mee.
De verdere negatieve reacties ga ik niet eens op in! Als jullie mijn laatste stukje hebben gelezen en er wordt nog niet en soort begrip voor getoont tsjah niet mijn probleem. Nogmaals ik kies voor een betere situatie voor de honden.
Meid je hoeft jezelf niet te verdedigen hoor! Iedereen kan in situaties komen die je niet verwacht! Ik vind dat je de juiste beslissing maakt voor je hondjes en voor jou gezin! Hoop dat je snel een fijn huisje voor ze hebt!
wij hebben er ook heel lang over gedaan om de stap te zetten en echt met heel wat mensen gemailt en gebeld en de klikt was er niet. wij hadden iets voor ogen wat we hem zelf niet konden geven en dat hij echt verdiende, heel veel ruimte en lieve mensen en die hem goed konden verzorgen en enige tijd in extra opvoeding wilde steken. hij moest daar wat nieuwe dingen leren maar goed wij hadden het ook via mp gedaan en ineens waren ze daar zijn nieuwe baasjes. hij heeft het nu ontzettend goed en is een stuk gelukkiger dan bij ons ( heb ik het idee) dus mijn advies is blijft dicht bij je gevoel en vraag eventueel foto's van de omgeving, huis, mensen zelf en vraag naar de situatie. wij hebben hem overigens wel gratis weg gedaan omdat we gewoon een goed huis wilde en niet aan hem wilde verdienen zeg maar voor het gevoel. heel veel sterkte met je keuze en met deze moeilijke beslissing!