bijwerking narcose = slecht zien??

Discussion in 'De lounge' started by Dani84, May 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik ben 2 en halve week geleden geopereerd aan mijn neus.
    Onder volledige narcose zo`n 2 uurtjes.
    tussenschot rechtgezet en neusbijholten wijder gemaakt.
    zag er vorige week volgens kno goed uit.

Na enorme moeheid die nu over is ben sinds afgelopen zaterdag enorm slecht gaan zien?!
    Gele vlekken voor mn ogen, en enorme hoofdpijn, ook wazig zien en t idee om je ogen dicht te knijpen. (beetje lastig uitleggen).

Heb de KNO gebeld, die wist er niet echt raad mee kon het niet echt plaatsen assistente dan, als t erger werd moest ik ma bellen.

De huisarts gebeld die gaat het morgen overleggen, maar die gaf mij de tip om eens langs de opticien te gaan, dus gelijk een afspraak gemaakt,

Maar nu mijn vraag: kent of herkent iemand dit probleem??
    Alvast bedankt

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Is het één oog of beide?
    En als het beide ogen zijn, zij die vlekken dan aan beide zijden aan dezelfde kant?
    Is je bloeddruk verhoogd?

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Beide ogen
    gele vlekken begon links nu ook bij beide ogen maar niet constand

Bloeddruk is bij mij altijd normaal geweest heb geen bloeddruk meter dus kan nu niet meten maar voel me verder wel oke geloof ik :)

4. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ze gebruiken tijdens een narcose wel speciale oogzalf om je ogen vochtig te houden.
    maar dan had je waarschijnlijk direct slechter zicht gehad.
    Ik zou terug gaan naar de kno arts, en die een verwijzing naar de oogheelkunde laten schrijven. Aangezien het post-ok is.
    Een opticien kan mijn inziens hier weinig mee.

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Bedankt voor je berichtje.
    Ik vind het ook raar dat de kno assistente het niet overlegd met de kno zelf..
    De huisarts belt me morgen terug misschien kan zij een verwijzing schrijven inderdaad.

Ga morgen maar wel even ogen op laten meten, t is gratis en de afspraak staat.. paar jaar terug had ik heel iets inde min eens kijken of het nu flink achteruit is gegaan, verwacht het niet want het kwam heel plotseling..

groetjes Dani

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Er word oogzalf gebruikt inderdaad maar die is echt wel weg.
    Dit is geen effect van narcose hoor.
    Zou een afspraak bij de KNO arts maken. Als je een FESS hebt gehad komen ze soms erg dicht bij je ogen (inwendig). Even een controle lijkt mij op zn plaats.
    Tijdens de operatie drukken ze ook een aantal keer op je ogen (om aan de binnenkant te kijken of ze de oogbol zien bewegen) maar om daar nu nog last van te krijgen is ook wat laat.
    Misschien toch een infectie opgelopen ?
    Moet je nog spoelen?

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Niet schrikken hoor, maar met deze info heb je een wat meer om een afspraak bij de kno arts te eisen. Deze zal je dan verwijzen naar de oogarts. Succes.

Functional Endoscopic Sinus Surgery - Wikipedia

Bij iedere operatie, ook een operatie aan de neusbijholten, is er sprake van
    enig risico. Er kan bijvoorbeeld een infectie optreden of een onverwachte
    bloeding. Daarnaast bestaat er altijd een risico van een letsel aan de oogkas, de
    traanbuis, de oogzenuw en reukzenuw en de schedelbasis. In de praktijk komen
    complicaties bij een operatie aan de neusbijholten weinig voor.

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

dank je wel

Ik weet dat er enig risico aanzit.
    Maar ik ben afgelopen donderdag op controle geweest toen had ik nergens last van en zei de kno dat alles er zo mooi schoon uit zag..

Ja ik moet nog steeds spoelen en heb nasonex neusspray

Heb ook geen blauwe ogen oid gehad, terwijl ik in de wachtkamer nog een aantal dames zag die er behoorlijk blauw uitzagen!

Ik heb geen koorts oid bij infecties heb je toch meestal koorts?

Ik ga morgen toch nogmaals KNO bellen en dit voorleggen

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Gewoon even naar de arts inderdaad.
    Je hoeft niet altijd koorts te hebben hoor.
    Blijft altijd vervelend van die vage klachten na een operatie. Heel vaak gooien de artsen het maar op de narcose terwijl het eigenlijk niet zo is. Maarja het is wel zo makkelijk want iedereen accepteert dat.

Ik zou gewoon een verwijzing naar de oogarts vragen. Het is een zeldzame complicatie wat meestal inhoud dat ze het slechter herkennen.

Is het je verder wel meegevallen? Zijn niet de meest prettige operaties...tenminste...de periode erna met de tampons.
    sommige hebben er weinig last van maar voor andere is het echt een hel.

Hoop in iedergeval dat je lang van je klachten af bent en dat je hier ook snel vanaf komt !

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Is het vocht wat terug komt na het spoelen helder?

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Na het spoelen komt er nog wel wat snot en soms bloed mee, maar volgens de kno hoort dit nog tot 6 weken na de operatie. het is soms ook een beetje gelig, dus tja ben gewoon snotterig.

Die tampons verwijderen is idd geen pretje! de pijn is me echt meegevallen! kon het de 2 weken daarna met pcm af, en heb toen ook niks meer geslikt tot van t weekend.

de hoofdpijn is een stuk minder, maar t slechte zien en traanogen blijft en daar krijg ik savonds en in de namiddag hoofdpijn van
    als ik ga liggen op mn rug en mn ogen dicht wil doen om te gaan slapen is het ook echt heel onwennig net of je je ogen niet dicht kan houden.. vreemd..

Heb jij er ervaring mee?

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Heb net de kno gebeld deze ass was begripvoller haha
    Ik moet toch ff naar de opticien, mocht hij nu zeggen nee t is echt kno moet ik dr vanmiddag weer bellen en gaat ze overleggen met mijn arts die er dan ook is..
    ben benieuwd!

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Je hebt echt kans dat je naar de kno moet. Binnen een bepaalde tijd na een operatie moet de operende arts namelijk de patient zien als er iets is. Maar hoop dat je in iedergeval wat verder komt zo.

Ik sta vaak bij de operatie en heb 2 keer een conchacaustiek gehad in verband met ontstekingen van de holtes die niet over gingen met medicatie. 1e ging prima...ook met de tampons maar de 2e keer was echt een hel. Toch gek met 2 keer dezelfde operatie :D

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik ben bij de opticien geweest, ogen zijn prima geen afwijkingen
    Hij denkt dat de oogzenuw een optater heeft gehad..
    door de narcose en /of door de ingreep.

Hij heeft ook gelijk met de oogarts gebeld, en deze adviseerde neptranen dus om de ogen vochtig te houden als het dan met 2 dgn niet beter is, moet acuut naar de oogarts..

Dus de huisarts gebeld want die oogdruppels moeten weer op recept..
    na 15:00 moet ik terug bellen en tegen 13:00 de kno bellen.

Denk dat ik via de kno sneller bij de oogarts terecht kan dan via de huisarts toch?

Oh dus je staat bij de operatie? dus je hebt wel een beetje ervaring met dit! ;)

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Hoop dat het snel over is en dat het niet ernstig is!

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

dankjewel!

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Narcose heeft dit effect echt niet. Denk echt dat de KNO arts de zenuw heeft geirriteerd. KNO arts kan makkelijker een spoedafspraak voor elkaar krijgen omdat hij al in het ziekenhuis zit. En aangezien het zijn ' fout' is zal hij ook meer gemotiveerd zijn dit op te lossen.

Ik ken de ingreep van binnen en buiten :)
    Ik geef zelf narcose dus weet ook dat dit echt geen effect daarvan is, vandaar.

Heel veel succes !

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Zo kreeg me vanavo nd ineens een bloedneus.. t stroomde er echt uit niet normaal hoe hard dat ging.
    gelijk HAP gebeld, koelen in mn nek, polsen onder de koude kraan, na een 15 min werd het minder.

Heb me nu toch koppijn.. pfff
    baal hier zo van heb steeds wat... :(

19. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Jeetje wat vervelend meid. En ik vind het toch wel raar dat je KNO je niet weer wilt zien. Vooral na jouw klachten die er ineens zijn na je OK dan moeten ze dit toch wel serieus nemen. Ik zou gewoon eisen dat je maandag bij KNO kan gaan omdat je het niet vertrouwd.

Ik heb zelfde operatie en nergens last van gehad. Ook geen pijn na OK en verwijderen van tampons was wel een raar gevoel.

Sterkte

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dank voor je reactie.
    Ja ik ga maandag wel even bellen want heb nu zon hoofdpijn en vind het zo raar dat ik steeds van die "rare" klachten heb!.. echt op derpri van te worden.. brr

Fijn dat jij er wel goed af bent gekomen hoelang is het nu geleden? en ben je er van op geknapt?
    ik heb 6 juni nog een afspraak staan.

Share This Page