Iemand bekend met de poep en plas poli in het ziekenhuis?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mowtom, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hallo allemaal,

Volgende week maandag moet ik met mijn zoontje van 4 naar het ziekenhuis naar de poep en plas poli. Mijn zoontje is vanaf zijn 2,5 jaar zindelijk maar sinds hij naar school gaat heeft hij regelmatig ongelukjes. Niet alleen plas ongelukjes maar ook poep ongelukjes. Nu zijn we doorgestuurd door de huisarts, waar ik naartoe ben gegaan omdat het echt van kwaad tot erger werd, naar het ziekenhuis. Is er iemand misschien bekend bij de poep en plas poli in het ziekenhuis? Iemand zelfs bekend in het Sint Anna in Geldrop?

Wat kan ik verwachten van een eerste afspraak? Ik neem aan dat ze eerst alle medische oorzaken uit gaan sluiten, bijvoorbeeld verstopping, voor ze gaan beginnen aan het behandelplan.

Hoe vinden jullie kinderen het daar? Mijn zoontje vond het al verschrikkelijk dat hij er mee naar de huisarts moest van mij. Hij wil nu eigenlijk liever niet naar nog een dokter toe.
    Ik vind het heel sneu voor hem maar ik heb alles al geprobeerd; ik heb het geprobeerd te negeren, stickers geplakt, cadeautjes gegeven, kruisjes op zijn hand gezet, boos geworden, lief gebleven en weet ik veel wat nog meer.

Ik ben deze week voor het eerst door school gebeld dat ik hem moest komen verschonen omdat hij zijn broek gepoept had en ik trof hem diep verdrietig aan op de wc waar hij ondertussen al een 15 minuten zat te wachten :( ik kon wel mee een potje janken wat ik thuis maar heb gedaan zonder dat hij het zag. Ik heb hem vast gehouden op de wc en getroost en gezegd dat mama niet boos was en dat we het gingen schoonmaken en thuis lekker douchen.

Nou het is een wat langer verhaal geworden dan eigenlijk de bedoeling was maar vond het wel fijn om het even te kunnen vertellen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik lees even mee, ga morgen naar de huisart met mijn zoontje wat in juni 4gaat worden maar ook nog regelmatig te veel ongelukjes heeft.

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik vind dit in en in triest van school!!!

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    He wat vervelend zeg om te lezen, mijn zoon ging ook weer in zijn broek plassen toen hij naar school ging. Overigens niet poepen.
    Maar hij had het echt niet naar zijn zin want hij sloot niet aan bij de groep. Het jaar erop is hij bij de jongere kinderen geplaats en ging het met plassen ook gelijk een stuk beter.
    Ik had afspraak met de juf dat ze hem elke pauze naar de wc stuurde.
    Misschien ook zoiets afspreken, het kan ook dat hij gewoon te laat gaat of het vergeet als hij op school is.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Ja dit hebben we allemaal al geprobeerd. Ik weet wel dat hij het goed naar zijn zin heeft op school. Hij gaat er graag heen en speelt heerlijk met de kinderen. Dus ik denk dat het daar niet aan ligt.
    Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!:)

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Oh jammer nou hoop maar dat er niet iets bijzonders uit komt!

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb verder geen ervaring ermee oid maar ik vind het ook wel heel erg van de school zeg, dat ze je zoontje daar maar laten wachten tot zn moeder komt om hem schoon te maken, tventje voelt zich ws al rot genoeg en dan laten ze hem daar zomaar zitten! ik zou dat toch ook nog wel even aankaarten bij de school!

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Tja ik was er ook niet echt gelukkig mee hoe ik hem daar aantrof maar ja ik kan ook begrijpen dat de juf niet een klas met nog 25 andere kinderen alleen kan laten omdat mijn zoontje zich helemaal onder gepoept heeft.
    Het is lastig....ik snap het maar baal er ook erg van!

Maandag moeten we voor het eerst naar het ziekenhuis, ik ben heel benieuwd wat we kunnen verwachten. Zou het lang duren die eerste afspraak? We zullen zien...

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

o vind het ook een verschrikkelijk verhaal. Mag hij anders niet een luiertje aan? Ik hoop dat je snel geholpen wordt.
    Wij lopen nu bij een osteopaat voor me dochter en hopen dat dit werkt in combinatie met zindelijk worden. (wat ze totaal niet is) Daarna ga ik ook aan de bel trekken.

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Tja ik ben bang dat als het luiheid is dat hij ineens alles in een luier gaat doen dan...
    Kijk als we er dalijk achter komen dat het niet anders kan dan doen we dat natuurlijk maar nu even nog niet. Ik wacht even maandag af denk ik.

Het gaat nu al 2 dagen helemaal goed!!! Super fijn! Ook voor hem!!

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou morgen is de grote dag...Pffff spannend.
    De afgelopen dagen toch nog wat ongelukjes gehad en ik denk echt dat er iets is met zijn ontlasting. Dan zit er een keuteltje in zijn onderzoek en krijgt hij er verder niks uit gepoept als je hem vervolgens op de wc zet....vreemd.

Nou we zullen zien morgen.

Als er nog iemand tips of een herkenbaar verhaal heeft hoor ik het graag!

12. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Vandaag geweest en het ligt er waarschijnlijk aan dat hij steeds niet destijds nam om te gaan plassen of poepen en nu zijn zijn darmen en blaas lui geworden. Hij heeft nu movicolon gekregen en daarmee word zijn ontlasting dunner en zal hij eerder een prikkel krijgen dat hij naar de wc moet. Nou en verder blijven we op controle staan in het ziekenhuis....ben benieuwd hoe het gaat verlopen...

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik ben benieuwd!

14. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

dus ook zonder die zakjes kunnen je darmen lui worden? O dat wist ik niet.
    Heb jij trouwens al een osteopaat geprobeerd?
    Wij lopen er nu en het gekke is ze kan opeens wel poepen zonder een zakje gebruikt te hebben. Het is niet alles wat eruit komt maar we zijn een stapje verder :)

Deel Deze Pagina