Hoi, Het idee dat ik mijn kind bij een oppas zou moeten laten bezorgt me nu al een knoop in me maag. Ik kan er zelfs niet over nadenken om hem bij een opa of oma te laten..... Ik ben er gewoon heel erg op tegen nu, vraag me niet waarom maar ik kan het niet.. Klinkt dit bekend?
Ik heb het zelf niet gehad, maar Thijmen vond en vindt het altijd erg leuk. Dus dan krijg ik er ook geen vervelend gevoel van. Als je het niet echt ziet zitten kan ik me wel voorstellen dat je je er rottig door voelt. Is het een kwestie van moeten of is het meer een keuze? Dat maakt misschien ook uit. En heb je al iets geregeld of moet je nog dingen regelen? Als het echt iets is waar je niet onder uit kunt, kun je misschien een keer met een uurtje oid proberen. Om te kijken hoe het gaat. Anders zou ik gewoon nog lekker even wachten!
hoihoi, hier hetzelfde hoor, ons manneke gaat 1 dag naar mijn ouders 1/2 dag naar schoonouders en 2 halve dagen naar KDV. hij vind het geweldig en dat is nog zacht uitgedrukt maar mama vind het leukste van werken het feit dat je hem weer kunt gaan ophalen heb bij KDV trouwens ook eerst een uurtje kunnen brengen om te oefenen, dat was heel fijn en ze houden ook het ritme aan wat je thuis hebt wat ik al een hele geruststelling vond. succes meis!
Nou het gaat niet echt om het KDV, daar gaat hij over ongeveer 3 maanden naar toe. dan gaat hij 1 dag per week. Het is ook niet echt een zaak van moeten, we kunnen het tot nu toe zelf oplossen met werk enzo. Maar heel af en toe zou het misschien makkelijker zijn om een oppas te hebben dan weer te moeten ruilen. Ik kan er gewoon niks aandoen maar ik moet er niet aan denken om hem bij bijv me schoonmoeder achter te moeten laten.
Ik vind het nog steeds moeilijk om hem achter te laten. Hij gaat 3 dagen per week naar het kdv en daar had ik tot voor kort ook nog wel moeite mee. Nu hij ouder wordt, is het voor mij toch wel iets gemakkelijker. Maar we gaan ook niet vaak weg zonder hem, want bij onze ouders brengen vind ik ook moeilijk. Bij mijn moeder brengen is dan toch nog makkelijker dan mijn schoonmoeder. Ach ja, ik denk dat de een meer tijd nodig heeft dan de ander om zijn kind los te laten.
heb je niet wat meer problemen met je Schoonmoeder ? Ik heb best een aardige schoonmoeder maar ze voelt bij mij nu als een indringster ze past ook een dag op en ik ben zo blij als ik haar kan halen. Bij mijn eigen moeder heb ik dit niet. Komt denk ik hoe ze heeft gereageerd tijdens de zwangerschap (ongeintereseerd) en nu alles wat ik zeg beantwoorden met nee jo dat moet je niet doen.
Ik heb ook dat ik het prima en leuk vind als mijn moeder oppast, maar met mijn schoonmoeder heb ik veel meer moeite... Ik weet gewoon niet of ik haar volledig kan vertrouwen. Zo woont ze bijvoorbeeld aan het water (ze heeft er zelfs geen hek voor!) en ik ben als de dood dat ze even niet oplet waardoor ons kindje in het water valt. Mijn moeder zou ik daar volledig in vertrouwen. Maar eigenlijk is dat ook niet zo vreemd. Zo ontzettend goed ken ik mijn schoonmoeder ook niet. Mijn moeder ken ik al mijn hele leven en ik weet precies hoe ze is, maar dat weet ik niet van mijn schoonmoeder. Uiteindelijk zal ik er toch aan moeten geloven
Ik had er ook zo veel moeite mee! Zelfs even gaan sporten en dan bleef mijn baby gewoon thuis bij mijn man, die dan een flesje gekolfde melk gaf. Zat ik in het sportcentrum voortdurend op de klok te kijken (nu slaapt ze nog, nu wordt ze wakker, nu gaat ze drinken enz enz enz) en wilde ik bij thuiskomst een gedetailleerde rapportage van mijn man, liefst van iedere minuut dat ik weg was geweest. Dat ik 2 uurtjes van haar had moeten missen vond ik al erg. Inmiddels ben ik weer aan het werk. Nogsteeds tranen en soms zelfs radeloos van verdriet onderweg naar mijn werk. Maar het gaat goed met haar, hoor. Dat is nu eenmaal de band tussen moeder en baby, ik vind het onnatuurlijk om zo'n hummeltje achter te laten, maarja, ik heb ook een erg leuke baan (gelukkig).
In mijn hoofd had ik er heel veel moeite mee. Maar heb geprobeerd een knop om te zetten: het is niet anders, ik moet nu werken en me concentreren op mijn werk en dan vanavond weer genieten van mijn meisje. Heeft bij mij uitstekend gewerkt! Af en toe heb ik er wel eens een dag tussen dat ik haar zoooo mis. Dan bel ik gewoon even het KDV. Gelukkig begrijpen ze dat volkomen