moeilijke aanstaande oma

Discussie in 'De bevalling' gestart door Angelized, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sterrentje

sterrentje Bekend lid

26 mrt 2013
    508
    0
    0
    werken bij de nettorama
    tilburg
    het is jou bevalling, ookal bedoeld ze het misschien goed ze moet toch luisteren naar jou wensen!

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Top van je!!
    Heb dit topic wel gevolgd, alleen nog niet eerder gereageerd.

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hoi,

heel goed van je dat het toch duidelijk hebt gemaakt.

Mijn eigen moeder wil ook erg graag bij de bevalling van onze kleine meid zijn (ik ben morgen 38 weken).
    Ondanks heel veel twijfels (en angst dat mijn moeder alle regie overneemt en mijn vriend aan de kant duwt) ben ik hiermee akkoord gegaan.

Mijn moeder is 25 jaar kraamverzorgster geweest (dus ze weet wat ze wel en niet kan doen/zeggen). Daarnaast heeft ze de bevalling van mijn eerste (die heb ik bijna alleen gedaan in het ziekenhuis) en mijn 2de (toen was ze op de vakantie en heeft ze me telefonisch ondersteunt, waar ik erg blij mee was) gemist.
    Nu is ze ernstig ziek en zal niet meer een geboorte van een kleinkind (via mijn zusjes) meemaken.

Ik heb het opgelost door te vragen of zij alle foto's wil maken.

Maar het is afwachten hoe het werkelijk verloopt. Mijn moeder kan een hele dominante vrouw zijn, maar ook weer heel behulpzaam.

4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Goed dat je het gesprek bent aangegaan meid, JULLIE bepalen wie je bij zo'n speciaal moment wil...

Mijn mams wou het absoluut niet weten, zou ze helemaal vol zenuwen zitten. Moest haar maar bellen als hij er was... Mijn schoonmoeder waar ik amper contact mee heb gaf paar weken van te voren aan dat ik haar maar moest bellen als het begon, dan kwam ze snel naar het ziekenhuis. Uhhmmm dacht het niet! Werd preuts genoemd en weet ik het wat, geef er niks om... Dat was bij de eerste...

Bij de 2e wist mijn mams ervan omdat we ons zoontje midden in de nacht daar naartoe hebben gebracht. Schoonmam ook pas gebeld toen ons meisje er was.

Laat je niet gekmaken. Vroeger was het schijnbaar normaal dat je hele familie erbij was. Nou, er was al genoeg kermis aan mijn lijf, hoef er verder écht niemand bij... Geniet ervan, ondanks de pijn is het het mooiste dat er bestaat (vind ik).

5. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Jullie bevalling dus jullie regels wat dat betreft.
    Goed dat je het gesprek aan gegaan bent. En dan ben je maar een hormonale zwangere puber. Maar dit is iets van jullie.

Hier is mijn moeder er bij de eerste erbij geweest en zal dat bij deze ook zijn. Niet als mijn moeder maar als mijn kraamverzorgster. Hier hebben wij bewust voor gekozen. Mijn moeder kent mij door en door dus weet ook precies wanneer ze me eventueel terug moet fluiten en rustig kan krijgen als het mijn man niet lukt. Ook zal ze mijn kraamdagen doen. Ik ben nogal preuts en door een bepaalde ervaring in het verleden heb ik liever mijn moeder die controles doet dan een wild vreemde.

Hebben er wel heel lang en goed over nagedacht en heb mijn voorkeur uitgesproken aan mijn man maar ook gezegd dat als hij het niet zag zitten hij het eerlijk moest zeggen en dat we dan een andere oplossing gingen zoeken. Gelukkig voor mij vond mijn man het dus prima. Ons zoontje gaat als het begint naar mijn schoonouders toe.

Sorry nogal een verhaal geworden.

Deel Deze Pagina