Moeilijke beslissing

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik zou om een bloedtest vragen bij de huisarts: er kan dan gekeken worden waarvoor hij precies allergisch is en in welke mate. Omdat het sinds jullie verhuizing speelt, zeg je, zou ik denken dat het mogelijk ook iets van huisstofmijt kan zijn, wat dan veel harder triggert dan de katten.
    Maar goed: met een bloedtest of evt een huidtest heb je meer duidelijkheid en kun je ook een beter afgewogen keuze maken. Als daaruit blijkt dat hij echt mega-allergisch is voor katten, denk ik dat de keuze, hoe verdrietig ook, ws niet meer zo moeilijk is.

Ik lees dat sommige mensen hier zeggen: gewoon de puffers gebruiken, als het dan gaat, lekker zo laten. Denk dat je moet beseffen dat medicatie, hoe fijn ook dat het er is, niet voor dit soort dingen is. Als je medicatie kunt laten staan, moet dat altijd de keuze zijn, want er zitten heel veel nadelige bijwerkingen aan medicatie, die soms pas op lange termijn zichtbaar worden.

2. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik zou een door verwijzing aanvragen naar de longarts en dan via de longarts bloedtest en huidtest laten lopen waar je kind allergisch voor is. De huisarts geeft gewoon medicatie en als dat werkt prima, de longarts kijkt tenminste welke medicatie echt geschikt is voor de klachten die er zijn. Zou echt niet zomaar de huisdieren weg doen zonder dat je weet of het daaraan ligt, een huisarts kan dit niet weten namelijk.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn man is hyperallergisch voor dieren, als mijn kind ook in die mate allergisch zou zijn, zou het dier plaats moeten maken. Natuurlijk zijn er pillen en puffertjes, maar dagelijks medicatie slikken - die invloed kan hebben op je concentratie! mijn man mag er bv niet mee autorijden - zou ik nooit doen als er een andere oplossing is. Het is niet gewoon 'pilletje en klaar'.

Maar in geval van TS natuurlijk eerst onderzoeken of het wel een allergie is.

Deel Deze Pagina