Na wat uitgevogeld te gebeurt ons zoontje ging t eindelijk beter,zijn hem in gaan bakeren met slapen en verdikken zijn melk nu iets tegen het spugen. En hierdoor poepte hij ook weer 2x per dag ipv 1x per 3 of 4 dagen. veel minder krampjes en hij sliep snachts 6 uur achter elkaar. Maar nu.het probleem hij is afgelopen woensdag voor het eerst ingeënt,hij is nu 10 weken. En.zinsdien komt hij snachts zoiezo om de 4 uur weer voor de fles vind ik dat nog niet zo erg maar hij heeft vooral savonds en snachts onwijze krampjes en dat word alleen maar erger,hij komt snachts nou ongeveer elk uur dat hij wakker word daardoor en na stuk of 7x bij hem te zijn geweest slaapt hij dan weer.ook tijdens het drinken schreeuwt hij het regelmatig uit. Zijn ontlasting was gister ook onwijs dun. heeft geen koorts ofzo gehad door de enting. Heeft iemand een idee?
Krijsen tijdens en vlak na de voeding duidt vaak op (verborgen) reflux. De voeding indikken, hem een half uur rechtop houden en alles waar hij op ligt, ophogen bij het hoofdeinde. Verder hem veel bij je dragen overdag in een draagdoek. Als het niet beter gaat, zou ik me laten doorverwijzen naar een KA voor medicatie. Ze kunnen ook last hebben van de enting maar dit uit zich vaak in koorts/pijnlijke plek en huilerig zijn.
Indikken deed ik al omdat hij anders vaak spuugde, dat is nu gelukkig over. i.o.m cb ga ik over naar de friso comfort (tegen krampjes en spugen) dit ook omdat de kruidvat extra care onwijs klontert en toch bang ben dat hij toch af en toe wat binnen kreeg. En begreep van schoonmoeder dat zij ook onwijs heeft lopen tobben met mijn man wat de voeding betreft en die heeft ook uiteindelijk friso tegen krampjes gegeven en er was niks meer aan de hand...dus duimen dat hij op zijn vader lijkt. Zijn hoofdeinde ligt trouwens al iets omhoog. Mocht dit ook niet werken dan laat ik me inderdaad doorverwijzen Dank je wel trouwens voor je reactie
Houdt er wel rekening mee dat zijn darmpjes danig van slag kunnen raken door het veranderen van voeding. Reflux kan ook verborgen zijn, dan spugen ze niet (meer), maar hebben wel de bijbehorende pijnklachten. Voor veel refluxkindjes is het overigens aan te raden het hoofdeinde zo op te hogen dat het bed/box in een hoek van 45 graden staat. Dus alleen een opgerolde handdoek onder zijn matras werkt vaak niet. En meng je de voeding nu of ga je in een keer over?
o oke dat wist ik niet! Ja daar twijfel ik nog over aangezien die voeding van kruidvat totaal niet op wil lossen
Ja ik deed het met kokend water en dan goed roeren maar had kruidvat gebeld en die erkende het probleem. Word aan gewerkt ze verwachten dat het bij de volgende zending anders s.maar dat duurt nog ff.
Esther heeft verborgen reflux maar dit werd, en ze had al erge reflux, na de 1e enting ook heel erg. Zo erg dat ze opgenomen is geweest... Hier ook na verdieping in enten gekozen om dit bij haar in ieder geval voorlopig, zo niet voorgoed, over te slaan. In principe moeten ze niet reageren volgens het cb, maar ik zag de praktijk....
Friso comfort werkt goed tegen kraampjes en reflux. Heeft wel 2 welen nodig om in te werken. Verder gebruik alleen mineraal water en geen kraanwater Goede vaculess fledje als difrax of brouwn Niet schudden flesje maar roeren of bewegen rond.. We hebben nooit bed opgehoogt ivm reflux en nooit bijna rechtop haar gehouden. Haar verborgen reflux ging over icm osteopaat en friso comfort. Ik geef nu haar late fles van Friso voor hongerige babys die is dan erg dun: ze heeft duidelijk anders drinktpatroon zoals drink te snel en na flesje spuugt ze paar druppels uit maar het is vrij normaal. Ze heeft geen last van daarna of zo. Enting: hebben we 1e afgelopen mandag gehad. Onze eetschema was ook van slag, ze vroeg ineens 6e flesje. Maar paar dagen later was het weer goed. Volgens onze osteopaat vaak enenting maakt een extra zetje voor sprongetje daroom raken babys direct na enting van slag. Of het waar is of niet weet ik niet maar het past wel bij gedrag
Schudden deed ik al niet.roer altijd met vorkje. Nou ff afwachten maar of dit dan gaat werken ben benieuwd. Ja zijn ritme is ook echt helemaal weg. Cb belt me woensdag terug over hoe het gaat. ja s nu toch ff 2 weken aankijken hoe het gaat ben erg benieuwd.hij krijgt t trouwens in een difrax fles
Mijn dochter had ook veel last van buikkramp en dat is aanzienlijk verbeterd door haar te eten te geven met de fles van Dr. Brown (Etos)! Difrax was hier wat dat betreft rampzalig.
Ja die fles hebben we ook liggen maar toen ik dat andere eten.indikte kwam dat er niet meer doorheen en deze voeding is natuurlijk ook dikker als normaal maar kan t proberen.
Ik gebruik de Comfort 1 voeding van de Kruidvat en dit gaat prima met deze fles. Heb overigens niet echt last van klontjes bij deze voeding.
Nou dan ga ik dat zo proberen! Bij deze ook geen last van klontjes had ik wel bij de kruidvat extra care,was bekend probleem bij hun zeiden ze toen ik belde. Werd aan gewerkt mar ja dat duurt nog wel ff
Ik.heb nu speen s van difrax op de de vriend fles gezet want hij kreeg het niet uit de speen van dr brown. Kan dit kwaad of kan ik beter een grotere speen van de brown kopen? Heb ook geprobeerd t gaatje iets groter te prikken maar dat lukt hem dan ook niet.
Waarom gebruik je eigenlijk de extra care van de Kruidvat? Die is toch bedoeld voor allergiegevoelige baby's? Ik gebruik de comfort voeding echt om kramp en spugen tegen te gaan.
Friso comfort komt erg goed door speen standart kers Dr brouw hier heeft geen kraampjes opgelost ook drinkte ze hier enorm snel. Difrax is wel goed hier : opletten dat je nieuwe versie kopt en bijvoorbeeld ultraS waarbij fles niet lekt. Maar of voeding doorkomt hangt af van zuigkracht van baby ook anders gaat het ook te snel. Ik hoorde ook dat met comfort zal ik fase2 moet kopen maar met fase een ging het erg snel zelfs. Zo dik die voeding ook weer niet
fase1 van de brown krijg hij het er niet uit. dus straks maar fase 2 proberen en anders doe ik de dr brown fles met de difrax s speen want dat ging wel. Mijn zoontje heeft zins dat hij uit de difrax fles drinkt onwijs veel last van poepjes laten...lucht? daarvoor met dr brown fles geen last van. maar met die kruidvat voeding lukte dat niet (dus daarom overgestapt maar difrax)