moeilijke dagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door , 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Pfffffff... Het zijn echt moeilijke dagen voor mij. Ik ben slecht gezind, zonder reden, en als ik aan zwanger worden denk, dan begin ik te huilen. Ik ben het wachten beu geworden, en begin serieus ongeduldig te worden. Zijn er nog die dit herkennen?
     
  2. Jiska

    Jiska Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Heej EllenVL, sommige dingen herken ik wel hoor, meid. Ik wil ook enorm graag zwanger worden en het begint voor mij ook wel allemaal erg lang te duren. Van huilen e.d. heb ik geen last maar ik zit er wel veel aan te denken, zeker sinds ik hoorde dat m'n beste vriendin zwanger is.
    Hoe lang zijn jullie al bezig?
    Het klinkt wat makkelijk maar we moeten toch gewoon moed houden hoor! Er zijn er heel wat die na een hele lange tijd toch nog zwanger worden. Kop op, meid!
     
  3. Niet meer actief

    hey Jiska, wij zitten in ronde 6. Leuk voor je vriendin dat ze zwanger is, maar zeer begrijpelijk dat het voor jou niet zo makkelijk is dan. Gaan jullie voor een eerste kindje?
     
  4. Jiska

    Jiska Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ja... En zit dus in ronde 8 (eigenlijk 9 want de eerste ronde wel een paar keer een cd gebruikt maar achteraf gezien NIET tijdens m'n vruchtbare dagen). Gek he, maar ik hou me nu vast aan het feit dat ik, voordat m'n vriendin bevalt over 6 maanden, nog zwanger kan zijn... Maar je weet het niet natuurlijk... :cry:
     
  5. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik herken het helemaal, al zijn we nu pas aan de 4e ronde begonnen. Voor mijn gevoel zijn we echter al 2 jaar bezig. Ons 1e kindje is namelijk doodgegaan met 24 weken zwangerschap (chromosoomafwijking). Voor Sterre zijn we ongeveer 11 maanden bezig geweest, toen de zwangerschap, toen de kraamzuivering, en nu dus weer 3 rondes achter de rug. Die drie rondes heb ik getemperatuurd en ovulatietests gebruikt. Ik hoopte dat het dan wel snel raak zou zijn, omdat we er nu veel bewuster mee bezig zijn dan de eerste keer. We klussen tenslotte vaker en op het goede tijdstip. Maar inmiddels heb ik het helemaal gehad. Ik heb bij het WKZ in Utrecht een afspraak gemaakt voor een preconceptioneel advies. Wat kunnen we doen en wat moeten we laten om zo snel mogelijk zwanger te raken? En hoe liggen onze kansen eigenlijk per maand op mijn leeftijd? Met deze vragen worstel ik en daarom wil ik graag advies van een deskundige. Want hoewel ik weet dat we kinderen kunnen krijgen (Sterres afwijking was toeval) zijn we het nu allebei helemaal zat en we worden steeds neerslachtiger. En zolangzamerhand heb ik ook wel zin om een potje te huilen. Ik zie overal zwangere vrouwen en baby's!
     
  6. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden

    ik herken jullie verhaal heel goed hoor ...

    aan zwanger raken denken , of als ik een kleintje zie staan mij de tranen in de ogen .

    wij zijn nu ruim 10 maanden bezig en volgens de gyn zal het ook nog wel een hele poos gaan duren omdat ik nog geen eisprong heb .


    L.sybje
     
  7. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Ellen

    Ik herken het helemaal.
    Als ik mij rot voel dan hoef ik ook maar even aan zwanger zijn te denken en dan ga ik weer huilen. Echt rot, ik wil zo graag!
    Wij zitten nu net in ronde 5 voor onze 1e, ronde 4 is alweer afgebroken door de :evil: :evil: !
    Maar soms denk ik ook wel eens: ik zie mezelf nog helemaal niet zwanger, niet dat ik het niet wil hoor, juist wel, maar dan sta ik in de spiegel te kijken en dan zou ik het best vreemd vinden als ik zo'n dikke buik zou hebben. Maar zou het al te graag willen!

    Liefs Farfan En houd moed he! Dat doe ik ook!
     
  8. Niet meer actief

    Hey meiden, bedankt voor jullie reacties. Als ik sommige verhalen lees, dan denk ik "waar maak ik me al druk over"? Er zijn zoveel koppels die al zoveel langer aan het proberen zijn, en toch nog de moed erin houden. Ik probeer dat ook te doen, als is dat niet altijd even makkelijk...
     
  9. Askim

    Askim Bekend lid

    8 jul 2007
    634
    0
    0
    herkenbaar. op het moment dat ik stopte met de pil vertelde een vriendin van mij dat ze zwanger was (niet volgens planning maar wel gewenst), nu ben ik ook nog maar net begonnen maar ik had echt zoiets van "dat wil ik ook". En van de week kreeg ik een nieuwe foto van mijn neefje van 3 en ik zat echt met die foto van dat kleine jochie in mijn hand....ahhhh, dat doet me nu allemaal wel meer dan eerst.
    Maar goed, pas in ronde 1 dus we zien wel
     
  10. mommy to be

    mommy to be Bekend lid

    4 dec 2006
    549
    0
    0
    ik herken jullie verhalen ook maar al te goed.
    wij zijn inmiddeles 13 maanden bezig. sinds een 2 en een halve maand weten we dat mijn man bijna geen goed zaad heeft wegens een spatader op zijn bal. inmiddels is hij geopereerd en nu moeten we tot oktober wachten (omdat t 3 maanden duurt eer zaadjes rijp zijn ) en dan weten we of de operatie geholpen heeft.
    maar wij zijn het wachten ook allebei moe. we willen zo graag. intussen kunnen we niks anders als genieten van de mooie dingen die we wel hebben. klinkt allemaal heel makkelijk maar ik heb ook echt dagen dat ik in janken uitbarst, ik laat de tranen dan maar gewoon komen en probeer me op die leuke dingen te concentreren
    succes allemaal en bedenk maar zo eens komt die dag met een positieve test!
    kuzz
     
  11. Gerda1975

    Gerda1975 Actief lid

    27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    allemaal heel herkenbaar,wij zitten inmiddels in ronde 16 voor nr 2 en word steeds deprier van al die zwangere vrouwen,probeer wel te denken wie weet hoelang sommigen wel niet bezig zijn geweest,maarja helpt ook niet.
    Dan zie je ook nog regelamtig poster van ongewenst zwanger en nu?Kan dan echt janken!
    meiden duim voor ons allemaal!
     
  12. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ook heel herkenbaar voor mij hoor. Wij zijn nu precies èèn jaar / 14 rondes bezig voor een eerste kindje. Af en toe krijg ik wel eens een huilbui ja maar dan gaat het wel weer. Wel word ik emotioneel als ik foto's zie van zwangere vrouwen :rolleyes: .
     
  13. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Jeetje ik ben nu al steeds gefrustreerd als ik niet weet of ik ongi word of zwanger ben en als ik dan al jullie verhalen hoor, denk ik jeetje meid je moet niet zeuren. Zijn nu in ronde 4 en ben al hartstikke ongeduldig.
    Heb respect voor jullie dat jullie het zo goed volhouden! En schaam je zeker niet als je eens een traantje moet wegpinken of een giga huilbui hebt. Kan het me heel goed voorstellen!
    Sterkte meiden en dikke knuffel. Laten we hopen dat we binnenkort allemaal met een dik buikje rond lopen!
     
  14. knorrsan

    knorrsan Actief lid

    15 mrt 2007
    103
    0
    0
    Ik kan nu wel janken ben heel erg prikkelbaar...en zat van de week naar een dom programma te kijken(weet niet eens meer waar het over ging) en moest toch janken....Ja oke er zit nog wel wat familieshit dwars...dus dat kan het ook wezen
     

Deel Deze Pagina