Hallo allemaal Dl van 13 maanden slaapt snachts onrustig (begint op eigen kamer en daarna in cosleeper) als ze wakker word kan ze alleen weer in slaap vallen als ze aan de borst is geweest. Hoe kan ik dit afleren? Vannacjt heb ik haar strak tegen me aangelegd..het heeft even geduurd maar ze sliep uiteindelijk wel en heeft toen 5 uur tussen de voedingen gelaten. Zou ze op deze manier zelf in slaap vallen kunnen leren? Gr baby001
Ter aanvulling ik vind het niet erg als ze aan de borst in slaap valt maar sinds de afgelopen weken is ze elk uur wakker en dat word me een beetje te veel. Dus wil het dan graag op een andere manier oplossen
Hier zoontje van 8 maanden bijna zelfde bij hem helpt speen en knuffel die leg ik op ze hoofdje dan op ze zij tegen mij aan.
Dl accepteert helaas geen speentje. Vannacht ben ik weer 1.5 uur bezig om haar in slaap te krijgen. Opzoch niet erg als ik zeker zou weten dat het gaat helpem
13 maanden is wel een onrustige leeftijd ook... Ieder uur wakker is voor mij heel herkenbaar. Mijn middelste en jongste hebben dat beide gedaan, zeker in die onrustige periode van 11-15 maanden. Ze zijn vaak heel druk met ontwikkelen. En... ze zijn nog jong/klein . Ik heb bij de middelste wel eens geprobeerd om die BV in de nacht af te krijgen, maar dat gaf zoveel drama dat we helemaal niet meer sliepen . Ik heb toen verstand op nul gezet, gevoed wanneer ze wilde. Werd vanzelf wat beter. Tegen de tijd dat ze 2 jaar was, was ik klaar met de BV en gestopt. Een nacht flink protest, een nacht een beetje protest en toen was het goed. Wel nog aantal maanden 2-3 keer per nacht wakker , doorslapen kwam pas later... Bij jongste helemaal met de flow meegegaan en ook met 2 jaar gestopt. Even een drama-nacht (oh wat was ze boos!) en toen was het goed. Doorslapen kwam overigens ook later pas echt. Ze is nu 2,5 jaar en ze slaapt nu vrijwel iedere nacht door en laat zich goed in bed leggen. Belangrijkste lijkt me dat je iets kiest/gaat doen waar je 100% achter staat, zodat je het ook volhoudt. Ze voelen feilloos aan als je ergens twijfelt en over stag zult gaan... Er zijn een hoop boeken waar allerlei manieren in uitgelegd worden, zoals Elizabeth Pantley en anderen. Om ideeën te krijgen wat je kunt doen.