He meiden, wil dit even met jullie delen. Gisteren is mijn lieve schoonvader plotseling overleden. Hartaanval... Hij had wel parkinson en verbleef sinds kort in een verzorgingstehuis. Maar ondanks dat was het onverwachts. Vandaag: wordt gebeld door mijn man ( die deze week vrij heeft genomen i.v.m. het overlijden van zijn vader) dat onze zoon over de kop is gegaan met de fiets. Gevolg, tand eruit, gezicht helemaal gehavend en richting ziekenhuis omdat de tandarts mogelijk dacht dat er kaakbot bloot lag In totale paniek op de fiets gesprongen vanuit mijn werk richting zh. Tegen de tijd dat ik aankwam was de kaakchirurg al bijna klaar. Gelukkig geen complicaties, alleen geen voortand meer. Hij was erg meelevend en empathisch ( NOT :x), maar goed, ik kan er toch niks mee.... Nu 'logeren' beide kids op onze kamer en ben ik blij dat ze even dicht bij ons zijn.. Maar wat een bizarre twee dagen hebben we achter de rug. Begrafenis is vrijdag, dus het wordt nog vrees ik heftiger... Wat betreft onze kleine man, ik vind het verschrikkelijk. Hij is 5,5 jaar en moet nog wel even zonder voortand. En dan te weten dat zijn 'grote mensen tanden' nog zeker drie jaar gaan duren voordat ze doorkomen met mogelijk schade, maakt mij niet happy En ja, ik probeer het te relativeren, maar als er zoveel in zo'n korte tijd ineens op je pad komt, is dat moeilijk. Emotioneel ben ik momenteel even stuk... bah.. Dank dat ik dit mocht delen
Heel veel sterkte. Is een beetje veel tegelijk soms. Wat betreft de voortand, mijn dochter van net 7 heeft al bijna een jaar de voortanden gewisseld.
heel veel sterkte en kracht gewenst voor jou en je familie voor de komende tijd! Soms heb je zo'n week dan komt alles in één..
Jeetje wat heftig allemaal zeg! Gecondoleerd en heel veel sterkte. Beterschap voor je kleine mannetje.
Heel veel sterkte! Wat betreft die voortand, veel kinderen beginnen met wisselen rond de 5,5 jaar (vaak eerst onder) en snel daarna vaak met de boventanden. Eva loopt met een groot gat (2 boventanden) en dat zal nog wel even zo zijn. In jouw geval natuurlijk niet leuk door de oorzaak, maar raar ziet het er voor zijn leeftijd niet uit. Hoop dat zijn volwassen tanden niet beschadigd zijn.
Dank je wel meiden... @Marsupilami: De tandarts heeft vanmiddag nog teruggebeld om na te vragen hoe het in het zh was gegaan. Zij gaf aan dat het doorkomen van de nieuwe tand gemiddeld langer op zich laat wachten als het "onbedoeld" is verwijderd. Onze dochter was vrij vroeg met wisselen. Zij heeft nu met 7,4 jaar al 6 tanden gewisseld, waarvan haar voortanden beide bijna zijn volgroeid. Bij mijn zoontje zit nergens geen beweging in, dus bij hem verwacht ik het zo ie zo later dan bij onze dochter. Maar goed, wie weet heb je ook gelijk en gaat hij lekker vlot wisselen.. Ik hoop het zo....
Dat is ook inderdaad iets waar we rekening mee moeten houden. En ik begreep dat ze niks kunnen totdat hij 21 jaar is... Ik ga daar maar niet aan denken, want anders......
Dat is niet waar hoor, mijn broertje was gevallen met het skateboard toen hij 5 jaar was, bij hem waren er 2 tanden uit zijn mond en van die teruggekomen tanden die overigens wel vrij vlot terugkwamen, was er 1 beschadigd, ze hebben deze toen die volgroeid was (tand dan) weer opnieuw opgebouwd hierin zag je geen verschil tot die rond de 20 jaar was, nu heeft die hem vorig jaar opnieuw laten opbouwen omdat die kleur verschil ging geven, hij is nu bijna 24, als buitenstaander zie je er niets van zelfs de vreemde karteltjes die die in zijn tanden heeft van nature zitten erin verwerkt heel netjes. Sterkte met alles.
Ten eerste gecondoleerd met je schoonvader. Wat betreft de tanden van je zoontje, ik hoop dat ik je een beetje kan geruststellen. Zowel mijn vriend als mijn zusje hebben als kind van een jaar of 6/7/8 (ik weet het niet precies) hun voortanden verloren. Bij beide was er gewoon een tijdelijke oplossing toen ze jonger waren en nu hebben ze allebei hele mooie ceramische tanden. Je ziet er echt helemaal niks van, zijn wel iets minder sterk dan echte tanden. Ze snijden hun appels bijvoorbeeld. Maar voor de rest merk je er echt niks van.
Heel veel sterkte! Wat heftig allemaal. Onze jongste dochter is gevallen en haar voortand lag er al uit. Niks meer aan te doen helaas. Vond het eerst ook raar om te zien, nu wel aan gewend. Hoop wel dat de tanden mooi gaan groeien bij het volwassen gebit.
mijn zoontje is net 5 en daar hebben ze laatst 2 voortanden van getrokken, hij heeft nu geen pijn meer en eet weer als een bouwvakker..... tis best een charmant koppie als ie glimlacht met zijn fietsenrekje verder wil ik je veel sterkte wensen met het verlies van je schoonpa, gecondoleerd