Wij zijn sinds kort begonnen om ons zoontje fruit te geven. Nu maken we alles vers en ik vroeg me af of ik dit ook in kan vriezen en hoe ik dit dan weer het beste kan ontdooien. En waarin kan ik het het makkelijkst bewaren. Ik weet dat je het 24 uur in de koelkast kan bewaren maar ik vind het makkelijker om in een keer een grotere hoeveelheid aan te maken. En hoeveel mag ik hem geven? Hij is nu bijna 5,5 maand. En wanneer kunnen we starten met het geven van groente en aardappelen? Moet er dan ook al een fles vervallen? Hij krijgt nu 5 x 180 met 6 schepjes.
Hoi, Wanneer je zelf vers fruit of groente maakt kun je dit 1-2 dagen in de koelkast bewaren of 3 maanden in de diepvries. Je kunt het dan in een diepvrieszakje doen of een bakje met deksel. Ontdooien kun je (afgedekt) in de koelkast doen of vlak voor gebruik in de magnetron. Eenmaal ontdooid kun je wat erover blijft niet meer bewaren of opnieuw invriezen. Je zoontje heeft nog niet een bepaalde hoeveelheid nodig. Je kunt kijken wat hij zelf aangeeft. Met groente mag je ook wel al beginnen. Aardappel kan je tot 6 maanden nog even mee wachten. Tot 6 maanden mag je 5 flessen van 200 ml (180/6) geven, naast de hapjes fruit/groente. Groetjes Angelique