Nou na lang wikken wegen hebben we besloten om nog een even te wachten met zwanger worden.. Ik ben hard aan het solliciteren maar helaas ligt mijn beroepskeuze niet voor het oprapen en voel ik er niet veel voor om maar een baan te nemen terwijl ik tich jaar gestudeerd heb.. Ik krijg de rust niet die ik zou moeten hebben en heb niet het gevoel dat ik op deze manier zwanger zou willen worden.. En wat zijn een paar maanden als ik al jaren wacht? Mijn vriend had het even moeilijk met mijn keuze, maar begrijpt het en steunt mijn keuze. Een beetje rust is ook fijn.. Het gaat ons niet om zekerheid en we weten ook dat alles anders kan lopen zoals we plannen, maar nu is de situatie te onzeker zolang ik voor een uitzendbureau werk.. Ik heb een gesprek gehad met mijn leidinggevende en ze zouden me willen aannemen, maar helaas komt de persoon waarvoor ik de ziektevervanging doe, al 8 maanden, binnen afzienbare tijd terug.. Ik blijf doorgaan met solliciteren tot ik ergens wordt aangenomen, en dan zullen we zeker ervoor gaan! Mocht het ons dan lukken om zwanger te worden ben ik zo'n vervelende werknemer die aan het begin van zijn contract al zwanger is Dit kan langzaam gaan, maar ook snel ik zal wel actief blijven op het forum, tenslotte noem ik het nog altijd vriendinnenforum Bedankt voor jullie tips en adviezen en succes met zwangeren en zwanger worden!
Nou daar ben ik weer ik heb een nieuwe baan! zo zie je maar weer geduld wordt beloond zal ik maar zeggen.. ( dit is echt snel gegaan... en had ik nooit verwacht We kunnen eindelijk gaan klussen met meer stabiliteit... maar.. nu begin ik weer te twijfelen of ik dat wel kan maken bij mijn nieuwe baas :S En ik ben geeneens een weegschaal maar een kreeft!
Gefeliciteerd, Ik zou me niet druk maken om je nieuwe baas. Je weet dingen nooit zeker in het leven. Gewoon lekker voor gaan,
ik zou er voor gaan, je weet nooit hoe iets loopt in je leven en je kan best iets gepland hebben maar of dat ook zo gaat weet je niet. komt tijd, komt raad.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik zou persoonlijk een paar maandjes wachten met zwanger worden, heb jij je goede wil getoont en als je verteld dat je zwanger bent heb je waarschijnlijk al een vast contract dus zit je lekker safe. Zodra je zwanger bent razen de hormonen door je lijf en wil je niets liever dan zekerheid..althnas dat is bij mij het geval en een hoop andere zwangere om mij heen. Hoef je, je ook geen zorgen te maken over je verlof, andere baan zoeken, etc, etc. En soms duurt het idd even voordat je zwanger bent, maar het gebeurt ook vaak zat al gelijk in ronde 1 of 2
Dank je wel voor jullie reacties, we hebben er iig voor gekozen om ervoor te gaan.. Ik krijg een half jaar contract dat wil zeggen dat ik als ik een paar maanden zou wachten ik ook niet gunstig zou zitten, hierna zou dit contract verlengd worden met nong een half jaar voordat ze over gaan op een vast contract... Persoonlijk voel ik er niks voor om nog een jaar te wachten, het zou dan ook nog eens kunnen dat het werk niet bevalt of dat ik niet geschikt ben en tegen die tijd weer aan een nieuwe baan dwz nieuw contract begin. Ik denk idd dat het nooit uitkomt om zwanger te worden en dat er altijd wel iets is. Het enige waar ik nu aan denk is dat als ik deze maand zwanger zou worden, dat ik in de proeftijd niet moet laten blijken zwanger te zijn. Dat is helaas maar een kleine kans, maar ik hou er wel rekening mee
idd, zekerheid heb je nooit. de eerste keer zwanger had ik een topmanager. een half jaar eerder dan nodig regelde hij een verlenging voor me, zodat ik daar geen zorgen meer over had. terug van verlof, nieuwe manager, samenvoeging met een ander bedrijf, weer zwanger en opeens waren er zoveel rare, niet kloppende redenen om mij geen contractverlenging te geven. technisch gezien kan ik zelfs een en ander aanvechten, maar wie heeft daar nog zin in als je afgedankt word. het kan dus altijd alle kanten op gaan.
So das ook idd erg vervelend... Denk je met rust de zwangerschap tegemoet te gaan.. Zou ik idd ook geen zin in hebben, je hebt wel wat anders aan je hoofd.. En mocht je daar tegenin willen gaan verzinnen ze wel iets nieuws.. helaas is dat het vervelende van tijdelijke contracten.. Ik ga er iig vanuit dat ik na dit half jaar als ik zwanger zou zijn ook niet meer terug hoef te komen daar.. Maar dat is voor latere zorg, nu eerst de proeftijd zien door te komen Ik heb een vriendin wiens afdeling helemaal gaat verhuizen en ze kan niet mee verhuizen, 150 km verder.. Ze is in okt bevallen, en kreeg nog een paar maanden doorbetaald, in de trend van "oprotpremie".. Ze is wel haar baan kwijt na de bevalling en ze had een vast contract.. Dat is iig ook een van de redenen geweest dat ik ervoor gekozen heb om ervoor te gaan, ook als je denkt zekerheid te hebben, heb je het niet.. Je leest het ook overal op internet, hoe moeilijk voor een vrouw het kan zijn om zwanger te worden in de dagelijkse maatschappij. Daar waar iedeereen blij zou moeten zijn en de zwangerschap het "blije" onderwerp van de dag zou zijn als je het op je werk verteld, hangt er een groot spanningsvelt over "hoe de baas gaat reageren". Helaas wordt dat alleen maar erger hoe meer een vrouw emancipeert. En dat beseffen veel werkgevers niet.. Of je moet gewoon veel geluk hebben
Owww heb ik weer.... Gisteren begonnen op mijn nieuwe werk. Ik werk nu met verslaafden en daklozen, is er een woonkamer waarin continu door 6 personen gerookt wordt... geen ventilatie, geen ramen open, een huis van voor de oorlog... Dus ik zit nu iedere dag in een rokershol met mijn astma... Ik durfde er niet goed iets van te zeggen, maar heb vanacht dus geen oog dicht gedaan omdat ik geen lucht kreeg.. Ook zie ik vanmorgen een veeg roze bloed.. en de schrik zit er nu helemaal in, zometeen ben ik misschien ook nog zwanger en moet ik daar werken... pffff.. IK ga dus vandaag zeggen dat ik astma heb en niet de woonkamer meer inga, mochten ze dat niet accepteren ontslaan ze me nu maar al. Ik ga iig geen ontslag nemen, dan krijg ik niks meer betaald :S Bah wat voel ik me weer rot en helemaal schudlig omdat ik het idee heb de verkeerde keuze gemaakt te hebben... Ik mis mijn oude werk en oude collega's.. Ook al wist ik dat die baan tijdelijk was... Denk je dat als je gestudeerd hebt je iig een "normale" baan kunt krijgen.... Ben echt ff super negatief en weet ook niet goed hoe ik de dag moet doorkomen. Moet zo weer weken en heb 2 uur geslapen... Sorry voor mijn eogo bericht in mijn eog topic, maar zie het ff niet zitten hoe dit op te lossen... En mijn vriend is werken en kan ik niet bereiken
Kom hier maar lekker stoom afblazen hoor! Heel vervelend dat er in de woonkamer gerookt wordt. En ik kan heel goed begrijpen dat je niet gelijk wilt 'zeuren' als je net ergens begonnen bent. Gelukkig heb je recht op een rookvrije werkplek en is je astma een extra motivatie om een rookvrije werkplek te krijgen.
Niet lullig bedoeld hoor: maar is het niet handiger om voor kinderen te gaan als je je er gewoon echt helemaal goed bij voelt? En als je er ook echt klaar voor bent? Voor heen zag ik ook allemaal beren op de weg, dacht dat we het financieel niet zouden redden e.d. Voor mij dus genoeg reden om er nog niet aan te beginnen, het gevoel was nog niet sterk genoeg. Toen dat gevoel eenmaal wel enorm sterk was, zag ik geen problemen meer en wist ik zeker dat we het met zn 3-en zouden rooien! Zorg gewoon dat je een baan krijgt waar je je fijn bij voelt en dat je gevoel ook 100% ja zegt tegen zo'n kleine! Wat betreft de opmerking van MerleQ, over het trouwen onder huwelijkse voorwaarden: hélemaal mee eens!
Robin, trouwen doet er in deze kwestie niet toe, het ging om een baan via het uitzendbureau.. hierdoor kon ik elk moment op straat gezet worden.. Ik heb gesolliciteerd en ben gisteren op mijn nieuwe werkplek begonnen.. We zijn er al overuit dat we ervoorgaan en met zun 3 tjes wel uitkomen, dat staat ook beschreven in de vorige posts.. Het punt is alleen dat ik giga geschrokken ben dat er geen rookvrije werkruimte is en ik daar echt van baal.. En ja soms moet je je ei kwijt dus dacht ik doe ik dat onder mijn post... Dus we voelen ons goed genoeg om aan een beeb te beginnen, maar weten ook dat ik wrs met werk blijf sukkelen tot we een beeb hebben... we weten dat we er komen, buiten dat heb ik niet de behoefte om in een rokershol te werken.... Dus ik moet weer opzoek naar iets nieuws, ik heb een specifieke afstudeerrichting gehad en dat maakt het er niet makkelijker op... Maar bedankt voor je eventuele advies, het goed voelen heb je helemaal gelijk in...
Ik reageerde om dat ik dacht veel twijfel in je post door te lezen, vandaar Maar super dat jullie er nu helemaal uit zijn en er voor gaan! En aan de andere kant, vast contract is ook niet alles hoor!
Klopt, ik ben er ook ondertussen al uit dat ik blij mag zijn met een 6 mnd contract.. Ik heb mijn nieuwe werkgever iig vandaag op de hoogte ervan gesteld dat ik niet in de woonkamer meer kom ivm met astma, hij reageerde daar wel heel positief op. hij begreep het gelijk en dan moest ik er maar niet meer komen... Pak van mijn hart dus, maar ahum ook vandaag een klein beetje bloed bij het afvegen, dat maakt me wel helemaal van de wijs