zoon opeens bang in bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amaranthas, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Mijn zoontje van 3 maanden gaat elke dag in bad, vies of niet. Dit is een onderdeel van zijn routine en gaat perfect zo. Hij ligt altijd in zo´n badzitje omdat staan voor mij niet te doen is, dat bad op stqndaard is gewoon te laag en zo kan hij lekker spetteren en wat langer in bad. Alleen is er sinds gister iets behoorlijk veranderd.
    Zoals elke avond deed ik hem in bad alleen voor de verandering dacht ik dat ik mooi even tegelijk kon douchen. Alles is gelijkvloers, geen douchecabine dus zijn standaard met badje kon mooi naast me staan.
    Het begon goed, W lag lekker te kijken hoe ik onder de douche stond en mijn haren aan het wassen was. Met uitspoelen lette ik goed op niet op hem te spatten. Maar ik stond net mijn haar uit te knijpen toen W opeens vanuit het niets heel hard en ontroostbaar begon te huilen en gillen.
    Ik heb hem er snel uitgeplukt en ons aangekleed terwijl hij nog echt lag te huilen. Ondertussen keek ik hem goed na of hij misschien ergens pijn had, iets in zijn oogjes etc. Niets te zien.
    Badwater nagekeken en dat was niet te heet, 37 graden zoals altijd.
    Zeker nog 15 min erna heeft hij liggen snikken in mijn armen, zo zielig dat ik er zelf bijna van moest huilen.
    Hij bedaarde en alles was weer goed, maar ik kon niet ontdekken waarom hij nu zo begon te huilen.
    Hij had alleen heel angstig naar/naast mij gekeken dus mijn enige conclusie was dat hij ergens van schrok.
    Van mij lijkt me stug, of de douche want hij is vaker meegeweest met mij of vriendlief onder de douche.
    Hoe dan ook, vanavond deed ik hem weer in bad.
    Zodra zn kontje in het bad zat, begon hij gelijk weer ontroostbaar te huilen en gillen.
    Ik heb hem er weer uitgeplukt en nagekeken, maar er zit toch echt niets dat hem pijndoet ofzo.
    Uiteindelijk weer geprobeerd in badje, maar dan zonder dat ligbankje erin. Eerst weer brullen maar ik wist hem te kalmeren zodat ik hem toch een paar minuten kon wassen, alhoewel de lol er snel vanaf was.
    Het badje was normaal gesproken zijn hoogtepunt van de dag, hij lag altijd heerlijk te spetteren en trappelen met zijn beentjes, heerlijk te gillen en kraaien en had duidelijk plezier.

Ik vraag me af hoe ik dit weer terug kan krijgen, moet ik gewoon doorzetten en hem gewoon in bad doen en steeds kalmeren? Ik wil wel dat het weer leuk voor hem wordt en geen traumatisch iets.

Iemand een idee of tips, morgenavond is er weer een badje maar op deze manier is het voor hem, en mij ook niet leuk.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Onze dochter heeft een keer tijdens het babyzwemmen iets gehad met onbedaarlijk huilen. De keer erop in bad weer brullen.

Ging er gelukkig zelf weer vanaf toen ik het liet rusten, even wat dagen niet in bad en toen weer proberen. Klinkt misschien niet hoe je het wilt doen, maar laat het bad een halve week tot een week voor wat het is en probeer dan opnieuw.

Weet niet of je een bad hebt waar jij ook in kunt? Dan kun je samen gaan en kun je hem vasthouden.

Deel Deze Pagina