Ga niet de strijd aan en DE tip bestaat niet. Hoe meer je gefrustreerd raakt dat iets niet werkt, hoe minder kans je hebt dat het gaat werken. Hier hebben we maanden hobbelen, wiegen erop zitten. Toen we de strijd aangingen kwamen we in een negatieve spiraal met zn allen. Tot we er aan toegaven. Nabijheid. Misschien wel de belangrijkste behoefte van een baby. Mijn ervaring is dat dingen steeds weer veranderen. Dat wiegen werkte steeds sneller. Eerst duurde het soms uren en op een gegeven moment waren het nog maar 5 min. Eerst kon ik hem helemaal niet weg leggen, later lukte dat vanaf 23:00. En nu vanaf de avondfles van 07:30. Van wiegen ging ik naar rustig vasthouden en op een schapenvachtje naast me te leggen (overdag). En af en toe sloop ik weg en zette een cameraatje op zn snoet. Toen ben ik dat in zn bedje gaan proberen. Vasthouden en als hij sliep heeel vorzichtig mij armen optillen. En dat werkte steeds beter. En vorige week lukte het hem alleen! in slaap te vallen. Hij had blijkbaar juist de behoefte dat alleen te doen, want ik liep weg omdat het niet lukte. Tot mijn verbazing viel hij wel in slaap. Daar hebben we heerlijk van genoten. Nu zit hij weer in een sprongetje. En alles is weer heerlijk door de war Succes met volhouden. Ik weet dat het loodzwaar kan zijn.
Heel herkenbaar verhaal. Hier een jongetje wat overdag matig slaapt (heel verschillend) en 's nachts uitstekend en hulp nodig heeft met inslapen. Wiegen e.d. niet maar moet er wel bij blijven. Gelukkig duurt dit geen uur maar wel 10-15 minuten (als we geen pech hebben). Het zal vast wel beter gaan in de toekomst. Ik ben alleen een beetje huiverig voor de overgang naar het ledikant (nu ligt hij nog in de wieg)
Dank jullie wel voor de tips. Helaas heb ik alles wat ik tot nu toe gelezen heb al geprobeerd zonder succes en haar speen pakt ze zelf dus die is ze zelden "kwijt". sterker nog soms zit deze nog in haar mond als ze aan het brullen is... Blijf reageren wellicht zit de gouden tip er toch tussen of is er nog iets wat ik niet geprobeerd heb.