ja het is wel veel maar ik had het er echt voor over toendertijd en nu naar een tijdje hoeft het niet meer, hij ging er 4 a 5 dagen per week heen en kwam moe van het spelen met zijn 'vriendjes' thuis tis wel een investering geweest maar ik ben er wel blij mee geweest
Ja, onze hond ging ook 1 a 2 dagen in de week naar de hondencrèche toen ik buiten de deur werkte. Ik ben bij 2 verschillende crèches geweest. De eerste werkte met een pasje wat je door een apparaatje kon halen, dan ging de deur open en kon je hem in een tijdelijk hok plaatsen. Dan zagen de crèche-eigenaren op de computer wie er binnen was en werden ze na een half uur ofzo naar de speelweide verhuisd. Bij de crèche waar ze het langst is geweest, kon je je hond ook al vroeg brengen, daar werkten ze met naamkaartjes die je van een bord op de wegbrenghokken moest plaatsen. Trouwens, de dag na zo'n crèchebezoek was ze trouwens ook een stuk rustiger. Wie weet is dat bij die van jullie straks ook wel het geval en is hij drukker met slapen dan blaffen op de andere dagen.
en het nemen van een vriendje/vriendinnetje? Onze hond piepte en blafte ook heel erg toen ze nog alleen was en wij hebben er een vriendinnetje bij gezet en nu is ze stil. Ze zitten samen in een bench en dat gaat super! De eerse nacht nadat wij balou mee naar huis genomen hadden hadden we pinkie nog alleen in de bench gedaan. Daar was mevrouw het niet mee eens! Nu liggen ze altijd samen, op en onder elkaar!
Is er ook een specifieke reden waarom hij nog in een bench zit? Kan hij niet los in huis? Misschien verveelt hij zich wel te pletter? Onze hond loopt gewoon los door de kamer, en dat is van nature een erge blaffer, maar sinds ze niet meer in de bench hoeft blaft ze eigenlijk bijna niet meer. Volgens mij omdat ze nu zelf wat rond kan lopen, spelen en naar buiten kan kijken. En dat janken is typisch beagleblaffen. Dat doen alle beagles. Wel erg jammer! Ik ben zelf een beagle gewend en dat is ook zo'n lieverd. Bloemkolen in zijn oren dat wel, maar o zo lief
Hij zit in de bench omdat hij als wij niet thuis zijn en hij loopt los hij dan binnen gaat plassen omdat hij in paniek raakt! Hij is als wij thuis zijn en in de bench wel zindelijk maar als we dus weg zijn en hij loopt los dan plast hij binnen van angst ofzo? Een andere hond erbij is geen optie, hebben we ook overwogen maar daar hebben we echt gewoon geen ruimte voor! Anders had ik het met liefde en plezier gedaan...
Een nieuwe hond zou ik ook niet nemen. Het kan goed uitpakken, maar voor hetzelfde geld blijft hij net zo blaffen of nog erger...neemt de tweede dat gedrag over, zit je met 2 blaffers.
uit ervaring weet ik dat een 'vriendjes-hond' niet helpt de mijne had 2 andere hondenvriendjes in huis en ze deden vrolijk met hem mee met blaffen en slopen
Kan hij niet in de tuin met een voetbal spelen oid? Mijn hond zit ook weleens alleen maar als wij weg zijn dan heeft ze de keus uit haar Nylabone, een gevulde Kong en een Bouncy Bone. En ze blaft nooit. Kan hij anders niet op de gang of in de keuken? De hele dag in zo'n bench is ook wel erg sneu hoor.
Wilde ik net zeggen, maar was dus al opgemerkt Asielhonden moeten altijd in geval van afstand terug naar het asiel waar ze vandaan komen, staat als het goed is in het contract dat je getekent hebt. Sterkte