Hoi lieve mensen... Ik zit ff met een dilemma... In mn vorige thread http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight= had ik gesolliciteerd, en was aangenomen met 2 maanden proeftijd.. alles leek goed tot net einde proeftijd. Eerst een goede evaluatie gehad, de week erop wordt me doodleuk verteld dat ik weg moet omdat ze nu 'ineens' verwachten dat ik van 8 tot 20:00 zou moeten werken! hee zeg, die is leuk! parttime is niet genoeg! terwijl ik altijd open en eerlijk ben geweest en mijn werk goed heb gedaan zonder iets negatiefs te horen! Ik voelde me dus genaaid begin september dit jaar... Nu zijn we inmiddels getrouwd (in september) en ben dus weer aan het solliciteren geslagen met een bolle buik... De meeste reacties zijn eerst semi positief, maar daarna? ja eh, toch maar niet! zeker als je het woord parttime noemt... naja zeg.. ben niet ziek, ben zwanger! gelukkig kan het ook anders.. zou je denken... vorige week ( met een buik van bijna 29 weken) brutaal op sollicitatie gesprek geweest... zo goed als aangenomen... maar wel een contract voor tot aan mn zwangerschapsverlof, omdat ik toch graag pas na de bevalling wil kijken hoe een en ander loopt en dan pas dus concreet kan zeggen welke dagen/tijden/uren ik kan werken etc... Dat betekent dus nu nog een contract voor 5 weken, met een mondelinge baangarantie voor na mijn zwangerschapsverlof begin april (mits we alles overeen kunnen komen natuurlijk) Oke, lijkt allemaal positief he nu toch maar ff uwv en cwi gebeld... wordt doorverwezen naar uwv.. die gebeld... krijg niet echt een eenduidig antwoord. in het kort : kan nu wel aan de slag, maar zelfs bij einde contract is werkgever verantwoordelijk voor zwangerschapsverlof en uitkering daarvan, en als ik toch een deel uitkering wil behouden kan ik max 27 uur gaan werken... en ik ben al een hele tijd uit het arbeidsproces... en dan heb ik nog geen garantie dat ik daarna nog steeds een uitkering heb/krijg, en nog t feit dat de zwangerschaps uitkering van verschillende instanties/werkgevers zou komen ik snap er niet veel meer van, stel dat het over een paar weken toch te zwaar wordt voor mij ? dan maak ik ook geen goede beurt naar de werkgever toch ? ik vind het heel moeilijk... misschien hebben jullie advies? Liefs Anne