baas wil dat ik min. 2,5 dag ga werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door juffie81, 1 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Ik heb een probleempje:

Ik werk in het basisonderwijs en mijn baas wil dat ik na mijn verlof minimaal 2,5 dag ga werken!
    Terwijl ik 2 dagen wil werken, dit lijkt mij heerlijk en ook met de oppas is dit veel gemakkelijker te regelen.
    Er zijn al een aantal collega's die 2 dagen werken en zelfs één die maar één dag werkt dus vind ik het raar dat ik niet 2 dagen kan werken!

Weten jullie misschien wie het voor het zeggen heeft? Ik hoor van anderen dat ik gewoon mijn poot moet stijf houden..

groetjes juffie ;)

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Waarschijnlijk zijn de collega's die 1 of 2 dagen werken ook voor dat aantal uren aangenomen. Jij bent een fulltimer die om taakvermindering vraagt, daar zit het verschil waarschijnlijk.
    Ik werk zelf ook in het onderwijs en bij ons is de regel ook dat je een halve baan blijft werken. Logisch natuurlijk, want als iedereen 2 dagen wil (en dat willen de meeste mensen..) dan zou je 3 leerkrachten op een groep krijgen, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
    Wie het uiteindelijk voor het zeggen heeft... ik weet het niet precies, misschien eens de onderwijsbond CNV bellen (kan alleen als je lid bent).

Succes, Anakin.

3. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Of kijken op www.juridischloket.nl en kies dan voor "werk". In veel steden hebben ze ook loketten waar je onafhankelijke informatie kunt krijgen. En volgens mij kun je ook mailen of bellen.

Succes ermee!

4. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    hoi, Je moet even je CAO goed nakijken. Hierin staat vaak wel duidelijk hoe hiermee wordt omgegeaan. Bij ons is het zo dat het niet geweigerd mag worden tenzij er zwaarwegende economische of bedrijfsmatige aspecten zijn die maken dat je je baan niet in minder uur kunt doen. Nou, dan moet je baas wel met heel goede argumenten komen hoor. Het vervelende is dat als het zover komt dat je daar een onafhankelijk oordeel over wilt je vaak al bij de kantonrechter staat.
    Succes ermee!

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Uiteindelijk verlies je dit soort zaken toch weet ik uit evaring. Mijn baas wilde dat ik minimaal 4 dagen een 1/2 kwam opdagen of liever nog 5 dagen van 4 uur, wat gewoon weg niet te regelen valt.

Uiteindelijk hebben we met behulp van maanden gedoe en 2 advocaten het contract opgebroken. Niet leuk en zeker niet als je zwanger bent.

6. Niet meer actief

ik heb het ook hoor... minimaal 24 uur werken.... maar goed ik heb mijzelf nu ook in de vingers gesneden want heb mijn contract laten aanpassen naar 24 uur... dus ik mag pas over 2 jaar weer aankomen om mijn contract te verlagen.. of jaaaa niet dat ze dat doen maar goed... :(

Deel Deze Pagina