Zag net een stukje op fb voorbij komen over een lotusbevalling. Wat betekend dat de navelstreng niet door geknipt word en dat deze baby's vaak een betere start hebben. Dit schijnt al een hele tijd terug bewezen te zijn, maar toch wordt het niet uitgevoerd. Nu lijkt het mij niets om een week naar die placenta te kijken. Maar toch lijkt het mij wel wat om te proberen om iig te navelstreng later door te knippen ipv direct. Wie heeft er hier ervaring mee?
Het is mijn inziens enkel bewezen dat het niet onmiddellijk doorknippen van de navelstreng positief is, niet dat het pas na een week doorknippen van de navelstreng goed is! Bij mijn dochter werd de navelstreng pas doorgeknipt toen die stopte met kloppen (na een 10-tal minuten). Die 10 extra minuten zorgen ervoor dat er maximaal bloed naar de baby wordt gestuurd! We hebben DL dus 10 minuten geknuffeld toen ze nog vastzat aan de navelstreng en voor de nageboorte.
Zoiets heb ik idd ook ingedachten. Heb je dit van te voren bij de vk aangegeven dat je dat wou? Ik kan mij nog herinneren bij de geboorte van Chloë dat de navelstreng gelijk werd doorgeknipt.
Ik heb in mijn geboorteplan opgeschreven dat we graag de navelstreng willen laten uitkloppen (indien mogelijk, uiteraard) en dit hebben we besproken met de vk.
Hier lieten ze hem standaard uitkloppen om hem pas na een tijdje door te knippen. Even navragen en aankaarten dus..
Ik heb net de bevalling besproken met de vk en wat extra informatie gekregen... Daarin staat dat de navelstreng pas wordt doorgeknipt zodra er geen hartslag meer in aanwezig is
Precies, laten uitkloppen, en daarna is het dood weefsel, ik zou niet weten wat voor voordelen dat nog kan hebben.
Ik had het er destijds met mijn vk over. Laten uitkloppen is meestal de standaard. In het ziekenhuis deden ze dat ook.
Hier ook standaard uit kloppen inderdaad.. Wat is de toegevoegde waarde van n week met placenta rondlopen? Rare vergelijking maar dieren knagen dat toch ook gewoon door? Bedoel t is natuurlijk om na tijdje, uitkloppen, de navelstreng door te bijten..
geen idee hoe dat is gegaan? Ik wist niet eens dat dat kon! Bij mijn bevalling is de navelstreng direct doorgeknipt.
Doorbijten, grrrrrrauw! Nee ben t met je eens. Die Lotus-mensen zijn echt een beetje van deze aarde weggezweefd als je t mij vraagt.