In jouw geval is dat toch minder belangrijk omdat het over terugplaatsing van cyro's gaat? En niet dat je eitjes maar ouder en ouder worden, daar zit het grootste risico in op onze leeftijd (*zoekt haar rollator* 8)). Ik heb ooit keuzes gemaakt die meer op de kortere termijn waren gericht, en daar heb ik nu nog spijt van. Ik zou meer naar de lange termijn kijken, en dan vind ik een paar maanden extra BV geven minder zwaar wegen dan een brusje. En een jaar BV is hartstikke mooi!
Het is lichamelijk een risico voor me. Bij de eerste bevalling was ik er zelf ook bijna geweest namelijk. Ik werd na de geboorte van Thijs* (moest onder narcose eruit worden getrokken) wakker op de IC
Ik geef gewone magere yoghurt, die we zelf ook altijd al hadden. Mag gewoon vanaf 9 maanden. Ik ben het zelf eigenlijk gaan geven zodat Eva er aan kon wennen voor als ik wilde gaan afbouwen of als zij opeens niet meer wil. Aangezien ze nog geen koemelk mag, maar wel yoghurt. En toch haar zuivel binnen moet krijgen.
Dat moet heel eng en traumatisch zijn geweest Dees. Veel sterkte met het afbouwen van de BV, en ik duim voor een brusje!
Dat was het ook. Best raar als je wakker word en ze zeggen: hallo, niet schrikken maar je ligt op ic. Mijn bloeddruk was ineens heel erg gezakt, ik was anderhalve liter bloed (minimaal) verloren en ze dachten aan een hartinfarct. Gelukkig was er geen schade te zien op het hart maar je schrikt wel. Daarbij had ik Thijs* ook het liefste zelf op de wereld gezet maar dat lukte niet. Ik hoop ook dat een brusje nog gaat lukken en zo niet tsja, we hebben er in ieder geval 1. Een paar jaar geleden hadden we dat niet meer durven hopen.
Hoi Dees. Wat je ook beslist, iedere beslissing die je neemt is de juiste.! Je keus voor een kans op nog een kindje, in jouw situatie.... ik zou het ook doen. Je hebt alles voor je zoon op zij gezet, en hem een meer dan goede start gegeven. Als je geen kv wil geven... je zou nog even tot 11 maanden kunnen wachten,als je dat wil uiteraard. Dan kan je alles vervangen Ik hoop dat je snel in verwachting raakt van een nieuw wondertje.
Tja, je zit in een hele andere positie dan ik, maar dit is het eerste wat mij te binnen schiet. Stel dat je nu nog een paar maanden voedt. Vervolgens blijk je van de terugplaatsingen niet meer zwanger te raken. Ga je je dan niet voor de rest van je leven afvragen of er nog wel een brusje gekomen was als je een paar maanden eerder had laten terugplaatsen? Succes met zwanger raken!
Euh, nee. We zijn ontzettend dankbaar voor het feit dat we het in ieder geval 1x mee hebben mogen maken. Er zijn zat stellen die ongewild kinderloos zijn en wij hebben er in ieder geval 1! Mocht het niet lukken dan is het goed zo. Wat de bv betreft, ik wil niet stoppen omdat we er beiden nog zo enorm van genieten (oke, als hij niet aan het vervelen is ). Ik hoef me niet schuldig te voelen wat de bv betreft want ik ga zeker door tot een jaar. Het zal alleen niet meer volledig zijn. Voedingen vervangen door kv heb ik niet zo heel veel problemen mee. Wat hij nodig heeft dat heeft hij in ieder geval de eerste maanden al via mij gehad. Maar deze week zal ik eens met yoghurt gaan kijken.
Hallo Dees, ik kan me je dilemma voorstellen. Maar 1 jaar is supergoed hoor! Dat pakt niemand jullie meer af. Misschien kan je de voeding overdag afkolven en dat in een tuitbeker of gewone beker geven. Dan geef je hem nog al het goede van de borstvoeding, maar dan stapt hij hopelijk makkelijker over op andere melk overdag. Dan leert hij dat hij niet alleen zijn lekkere melk uit de borst krijgt, maar ook op een andere manier. Je zou dat rustig aan je bv kunnen gaan mengen met opvolgmelk/groeimelk of gewone melk en de verhouding bv steeds wat kleiner maken. En dan kan jij de voeding overdag kolvend afbouwen.
Hij heeft vandaag 1 voeding minder gehad, oeh wat moeilijk zeg. Zo raar om dat los te laten. De eerste dag en ik heb er meteen al moeite mee. Vandaag is het zo gegaan: 5 uur bv (erg vroeg) 9 uur bv 10 uur fruit (1 appel) 12.30 fruit op een boterham 16.30 bv Hij krijgt straks om 18.00 warme hap en dan om 20.00 uur ongeveer nog een keer bv. Als ik er zo 1 oversla, moet hij dan niet iets anders drinken? Krijgt hij dan wel genoeg vocht binnen? Mengen zou inderdaad ook nog kunnen alleen wil ik niet steeds weer hoeven kolven. Ik heb een flink aantal weken 100% moeten kolven en het staat inmiddels flink tegen. Het is een beetje zoeken hoe en wat maar ik wil langzaam aan gaan afbouwen naar alleen avond en ochtend en dan naar niks maar of het lukt.... Ik was gewoon van streek vandaag omdat ik er 1 over ging slaan. Op een gegeven moment (rond 3 uur vanmiddag) begon het ook wat pijnlijk te worden en Luuk werd moe en begon te piepen, nou, dan wil het helemaal zeg........
Hey Dees, wat een moeilijke beslissing. Een jaar bv is top hoor. Ik kan heel goed begrijpen dat de wens voor een 3e kindje groot is. Je doet het nu prima. Mss kan je bij de boterham wat water of thee geven? Anders is de tijd tussen 09.00 en 16.30 wel erg lang. Succes meid!
Dank je dat je het een 3de kindje noemt, dat betekend veel voor me. Ikzelf zeg vaak maar 2de anders krijg ik weer vragen en daar heb ik niet altijd zin in. Maar we hebben 2 kindjes waarvan 1 engeltje en we gaan voor een 3de.
Dag 2 vandaag en we hadden alweer een fijne start , hij kwam om 5 uur weer. Daarna om 8 uur weer en rond half 9 kon hij niet meer, huilen en aan mijn shirt trekken dus maar weer gegeven. Het kost me erg veel moeite om niet toe te geven. Hij wil zelf duidelijk nog niet stoppen. Misschien onze droom dan nog maar even uitstellen? Ik vind het moeilijk..... Sowieso wil ik de voedingen overdag gaan minderen zodat ik niet meer hoef te kolven op het werk. Ik ben bezig met solliciteren en bij een nieuwe baan is het niet handig.
Lieve Dees, ik snap dat je niet steeds uit wil leggen dat jullie lieve Thijs* een engel is geworden maar voor mij heb je twee mooie kindjes. Geef Luuk de tijd om af te bouwen meid. Hij heeft 9 maanden de borst gehad en moet gewoon wennen aan wat anders. Als hij nou eerder komt dat jij eigenlijk wil is het mss een idee om 1 borst te geven en dan wat andere vocht erbij? Zo leert hij mss sneller wat anders te drinken? Ik denk ook maar mee hoor.. ((knuff)) Nynke
Vandaag is het zo gegaan: 5 uur bv 8.30 bv 12 uur fruit 1.30 uur brood en een flesje water (180 cc gedronken) 3.30 bv 6 uur warme hap 7.30 bv
Hoi Dees, Het lijkt mij ook een moeilijke tijd, het afbouwen van de borstvoeding. Ik heb dan ook de luxe om dit niet te hoeven doen. Je schema van gisteren lijkt me keurig om mee te bginnen hoor. Vind het trouwens super dat je Luuk de tijd geeft om te wennen aan het feit dat je aan het afbouwen bent, en je hem voedt als hij aangeeft dit nodig te hebben. Als je hem ander vocht aanbiedt zal het denk ik wel wennen dat hij niet altijd bij mama drinkt. Goed dat je hier ook de tijd voor neemt. Wel weer een spannende tijd, het gaan voor een 3e kindje! Maar even uit interesse, hoef je nog niet te menstrueren voor de terugplaatsing? Zag trouwens in een blad (OvNu?) het aandenken wat jullie hebben laten maken van de geboorte van jullie mannetjes, echt heel mooi!
Dank je voor de complimentjes. Ik heb uit mezelf ook niet vaak een menstruatie door de PCO dus ik denk dat ze die dan zullen gaan opwekken met Provera o.i.d. We zien het wel als het zover is
Vandaag gewerkt en hij heeft wat meer geslapen dan normaal, waarschijnlijk door tandjes. Vandaag: 6.30 bv 8 uur fruit en wat water 10.30 bv uit de fles want mama was werken 12 uur anderhalve boterham en wat water met diksap 16.30 warme hap en wat water en om 19.00 bv laatste keer. Ik vind het vandaag wat weinig maar het liep nou eenmaal zo. Ik heb vandaag om 14.15 gekolfd en had 160cc. Op zich best weinig voor mijn doen maar ik ben ook wat ziekjes. 's Morgens zitten mijn borsten erg vol en de rest van de dag niet meer zo. Ik vind het loslaten erg moeilijk.
Dat is een net schema. Maar als je bijvoorbeeld rond 15.00 uur nog een soepstengel of rijstewafel met wat water geeft, dan kan je de avondhap (met yoghurt toe?) wat later geven zodat hij de laatste borstvoeding van nature wat mindert (hij zit dan nog wat vol van het eten). Ik herken dat loslaten. Ik worstel zelf ook met de bv. Zoontje wil sinds ruim 3 weken niet meer aan de borst, dus ik kolf nu alles. Zit nog op 3 x per dag, maar trek de kloven er in. Hij vindt het heerlijk uit de tuitbeker en dat geeft me de energie door te zetten, maar de charme van het bv geven is er nu wel grotendeels vanaf.