Hello, Jullie horen erg vaak van mij, omdat ik op dit moment nog zoveel vragen en angsten heb! Dus hier weer eentje, die ik als best grote ervaar. Even teruglinken in het kort: Ik ben per ongeluk zwanger geraakt, mijn ex dwong me bijna abortus te plegen, dat wilde ik niet dus nu denkt hij dat hij de vader niet is (het is niet het meest slimme, dat weet ik), ik heb besloten mijn kindje gewoon te houden, want ik heb er mogelijkheden voor. Nu ben ik ook vrij jong. Ik ben 20 en in september weer student. Heel veel jongeren in mijn omgeving begrijpen deze situatie niet en al helemaal niet waarom ik geen abortus pleeg. En ik ben ook eerlijk gezegd wel bang voor de reacties. Nu is het beter om het gewoon publiek te maken, voordat iemand anders het voor mij doet. Ik ben langzaamaan heel wat 'vrienden' van Facebook aan het verwijderen die het sowieso zouden afkraken, waar ik nu geen behoefte aan heb. De vader van het kindje en mijn exbeste vriend behoren daar ook toe helaas. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken. Zelf heb ik bedacht sowieso te wachten tot 3 maanden. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet gaan zeggen. Ik ben zo bang voor de reacties. Hellup
Ten eerste gefeliciteerd meid!! Het zal niet makkelijk zijn, maar je gaat zelf al uit van het ergste dus kan alleen maar meevallen toch? Je schrijft dat je mogelijkheden hebt, betekend dat dat er in je omgeving mensen zijn die je bij kunnen staan? Mensen die het af gaan kraken zijn het sowieso niet waard om jou in hun leven te hebben. en je zult zien dat je ook weer nieuwe contacten op doet, wie weet via dit forum? Ik heb niet echt een goede tip, maar wil je wel veel succes wensen!!
Ik denk dat je echte vrienden je zullen steunen.. alle anderen.. nou die leer je dan gelijk kennen. Wil overigens niet zeggen dat je echte vrienden het geheel hoeven/moeten snappen om je te kunnen steunen. Zolang ze jouw keuze maar respecteren en met je meedenken. Ik heb op een gegeven moment het nieuws wereldkundig gemaakt op FB met: I'm making a baby, what are you up to today?
Ik denk dat je je vrienden zult leren kennen. Mensen die jouw keuze niet accepteren zijn niet je vrienden. Het is even heftig maar je komt er sterker uit. En ja, je bent jong, maar je bent echt niet de enige die op 20 jarige leeftijd. Ik heb geen tips voor je. Blijf achter je besluit staan en wees hier trots op! Je komt er wel meid
Nou,fijne vrienden zeg!! Ik zou gewoon rond 10-12 weken erop zetten "Geheel onverwachts maar zeer welkom verwacht ik mijn eerste kindje!"
Dankjulliewel Ik denk dat ik zoiets wel ga aanpakken @BabyAngel. Ik moet me eigenlijk ook wat minder druk maken om wat andere mensen denken, maar dat is toch moeilijk om dat los te laten! Maar ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken over een paar weekjes!
Jij bent degene die ECHT met je kindje te maken heeft, de rest niet dus wat zij er van vinden is hun probleem! Een ander kan nooit voor jou beslissen of het verstandiger is om het weg te laten halen. De manier van plaatsen bepaald wel hoe anderen reageren. Dus ik zou het wel enthousiast doen: Onverwacht ben ik op een roze wolk geklommen! Ik mag in ... Een kindje verwachten! Maaaaar als je er heel erg tegen op kijkt: plaats lekker niks! Ik ken heeeel veeeel mensen die het nooit op Facebook zetten. En je kan eventueel ook lekker vaag blijven dus niet DE uitspraak, maar gewoon kleine uitspraken. Nooit aankondigen maar gewoon bij 20 weken: iTS a boy/girl Wees zelfverzekerd! Niemand mag beslissingen voor jou nemen
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap, ik wens je alle goeds toe voor jou en de baby. Ongetwijfeld zul je ""vrienden"" kwijt raken en dat zal moeilijk en verdrietig zijn maar je zulr ook nieuwe vrienden maken vast en zeker. Je krijgt er veel voor terug want moeder worden en zijn is prachtig.
Wow, hoe komt het dat je zo bang bent? Wat kan er wel helemaal gebeuren? Bij mij waren de reacties op mijn zwangerschap heel bizar, maar ik ken genoeg tienermoeders die dat helemaal niet hebben meegemaakt.
Ik denk dat je de meeste vervelende reacties kunt vermijden door het nieuws te brengen in alle blijheid. Dus met veel hoera en hoe gelukkig je ermee bent. Dit maakt denk ik de drempel hoger om er commentaar op te hebben. Maar idd, er niet mee zitten wat anderen denken... who cares?! Geniet van je buikje!
Ik heb gewoon een foto van de echo geplaatst met de tekst: Februari 2014!!!!! Wij hebben het met 10 weken wereldkundig gemaakt. Eigenlijk wou ik tot minstens 15 weken wachten, maar door omstandigheden hebben we het eerder verteld. Dus zo kun je het gewoon aanpakken. En iedereen die negatief reageert, nou jammer dan maar.
Geef de mensen wel effe tijd want ze zullen aan 't idee moeten wennen omdat ze 't niet verwachten. Maar al wie tegen week 35 niet overtuigd is, da's dan brute pech voor hen!
Ik zit erbook over na te denken. ik ben 21 en ga sinds kerst met mijn vriend, hiervoor waren we collegas en nog steeds. Hij doet in verschillende discotheken het licht waar ik achter de bar sta. ons kindje is wel heel gewild al hadden we niet verwacht dat het zo snel ziu gaan. Alleen mijn vriend zijn baas weet van ons, de rest ban de collegas niet en ook niet de vaste stappers. Ik denk dat ik het er gewoon op ga zetten en duidelijk laat merken dst we er heel blij mee zijn. als je er blij mee bent, waarom zou je dan bang zijn voot de reacties? het is jouw geluk waar niemand iets over te zeggen heeft.
Ik zou het nieuws gewoon vol blijdschap en zelfvertrouwen brengen. Het is heel makkelijk van mensen om te oordelen als ze zelf niet in zo'n situatie zitten. Als jij er maar blij mee bent, dat is het belangrijkste. Mensen zullen altijd een mening blijven houden. Toen ik mijn zwangerschap bekend maakte was ik ook heel bang voor de reacties. Ik ben ook jong en alleenstaand en heb hele positieve maar ook hele negatieve reacties gehad. Probeer je er niet teveel van aan te trekken, dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar je hebt alleen jezelf er mee. Toen ik mijn zwangerschap bekend maakte plaatste ik de foto van mijn avatar die ik hier heb op facebook met erbij 'Over x weken komt er een nieuw meisje in mijn leven!'
Zoals de meeste hier zeggen. Blijdschap en geluk! Laat zien hoe welkom het kindje is en hoe enorm gelukkig je je voelt met dit wondertje in je buik! Jouw lichaam, jouw kindje, jouw beslissingen en jouw geluk. Bevalt het ze niet, dan kan je ze van je lijstje strepen. Echte vrienden blijven! Begrijp ik hier nou uit dat je je ex hebt wijsgemaakt dat het kindje niet van hem is?
Als eerste; gefeliciteerd. Daarnaast ben ik zelf bijna 20 en nu bijna 35 wk van mn eerste en ben ervoor gestopt met school omdat het voor mij niet te combineren viel - ik heb zelf ook erg veel mensen zoiezo verwijderd maar zelfs met 35 heb ik het nog niet openbaar gemaakt.. Had er geen behoefte aan en de mensen die t weten die weten t en bespreken het bij mij in chat gesprekken en niet in t openbaar Probeer beetje zelfvertrouwen hierin te krijgen en je staat er heus niet alleen voor - je moet zelf weten wat je gaat doen maar ik zou zeggen volg gewoon wat jij echt wilt en niet wat andere mensen denken of vinden.. Daar heeft namelijk niemand wat aan en werkt je enkel tegen Pb'en mag altijd als je vragen of iets hebt of als je gewoon even wilt kletsen
je moet inderdaad niet mee zitten wat anderen denken, het gaat om jou en je baby onthoud dat goed, kunnen anderen mensen dat niet accepteren dan is daar de gat van deur of in elk geval de verwijder knopje op facebook je komt er echt wel
als jij laat blijken blij en trots te zijn denk ik dat de reacties mee vallen. ook zou ik als er negatieve reacties op Facebook worden gezet hier gelijk wat aan doen.
Ik zou het gewoon aan iedereen gaan vertellen op het moment dat jij er klaar voor bent. De belangrijkste mensen zou ik bezoeken, en de gene die niet zo belangrijk zijn maar het toch maar moeten weten als je ze ziet. Het is jou leven, jij hoeft aan niemand verantwoording af te leggen over jou keuzes. Ik vind het heel knap van je dat je het houdt, maar probeer wel open en eerlijk te zijn ook naar de vader toe. Straks brengt het alleen maar veel ellende met zich mee. En mop, er gebeuren ergere dingen in de wereld, je bent eeeeecht niet de eerste jonge moeder, die geen vaste relatie heeft etc. Het is vervelend, en jij had het misschien ook liever met een ander gehad. Maar 't is niet anders, en je gaat gewoon lekker je best doen. Sterk zijn. Ik ben zelf ook 19 en zwanger van ons 1e kindje, ik heb wel een vaste relatie. Mijn omgeving is heel blij voor me, al mijn vriendinnetjes en familieleden zijn ook allemaal jong zwanger. Maar al zouden er mensen zijn die niet blij zijn, fijn voor ze. Ieder ze ding. Succes !!
Ten eerste gefeliciteerd, hoe moeilijk de situatie ook is, het is en blijft wel bijzonder. (geloof me, dit hebben mensen ook tegen mij moeten zeggen en langzamerhand zie ik soms een zonnetje achter de donkere wolken) Hier zet ik het niet op facebook. Dat vind ik daar geen juist medium voor. De vader heeft het wel op fb gezet, een echofoto, onder het mom van 'dan heb ik alles maar in 1 keer gedaan'. Mensen die ons samen kennen weten het dus ook van mij, verder alleen enkele collega's en natuurlijk naaste familie. Op dit moment is het bij mij nog niet echt zichtbaar, mensen die mij goed kennen denken wellicht dat ik een beetje ben aangekomen, maar een echte zwangerschapsbuik heb ik nog niet. Doe waar jij je goed bij voelt, als dat betekent dat je het op fb zet, dan is dat natuurlijk goed, het is immers JOUW aankondiging. Gekletst wordt er tóch wel, maar zo te lezen ben je sterk genoeg om hier doorheen te komen. Ik wens je veel wijsheid en hoop dat er een moment komt waarop je ook kunt genieten van deze zwangerschap.