moeilijke keuze

Discussie in 'Voeding' gestart door cindypascal, 20 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Uh dat heb ik in 1 van mijn stukjes ook al aangegeven.
    Ik heb nergens gesteld dat het DE factor is. Het speelt mee. Dat houdt hogere risico's ook in.
    Dat is toch net als met roken. Dat je rookt betekend nog niet dat je longkanker krijgt, het verhoogt alleen de kans.
    Waarom mag dat wel gezegd worden en als het gaat om voeding niet?

Ayla: er is vreselijk veel onderzoek naar gedaan. Vele onderzoeken lopen jarenlang om daadwerkelijk een goed beeld te krijgen.
    Ik vind de informatie over mogelijek ziektes wel van belang, zeker voor iemand die twijfelt. Je hoeft geen doenscenario te schetsen, maar je mag toch wel zeggen dat dit onderdeel is van de voedingskeuze. Nogmaals, waarom mag het bij roken, fastfood e.d. allemaal wel, maar bij babyvoeding niet?
    De zachte aanpak werkt niet, dat heeft de anti-roken campagne wel bezwezen. Mensen hebben het schijnbaar nodig om vreselijk met hun neus op de feiten te worden gedrukt.

Gupsie: jij wil dat niet weten? Ik wel.
    Ik vind het juist belangrijk dat mensen dit weten, zodat ze een goed geïnformeerde keuze kunnen maken.
    Ik vind het echt bizar (sorry, niks persoonlijks naar jou toe) dat we ons verdiepen in de beste autostoeltjes, die beste kamertjes en alles wat maar met de veiligheid van je kind te maken heeft, maar dat als het om voeding gaat, men dit soort dingen niet wilt weten.

Een moeder die al Kv geeft (om wat voor reden dan ook) heeft hier inderdaad niks aan. Maar schuldig voelen is niet nodig. 1. Deze info hadden ze nog niet toen ze de keuze maakt. En 2. als ze nu nog achter die keuze staan, dan is het toch ook goed.
    Een moeder die KV geeft, heeft zo haar redenen om deze keuze te maken. Dat is haar goed recht. Net als dat een BV moeder dat heeft.

Ik wil iig duidelijk maken dat als ik iets zeg over KV of BV dat ik nooit en te nimmer iemand persoonlijk wil aanvallen op haar keuze.
    Hoewel dat misschien zo overkomt, is dat echt niet mijn bedoeling.
    Ik denk dat deze discussies gewoon vrij heftig zijn, omdat het over je kind gaat. En dat roept emotie op.

2. Jowi 2006

Jowi 2006 Actief lid

21 jun 2006
    131
    0
    0
    Doetinchem
    Hallo Cindy,

Ik heb 6 weken lang borstvoeding gegeven en daarna ben ik over gestapt op flesvoeding..... Borstvoeding vond ik in het begin ook heel prettig, je krijgt toch een bepaald rust moment met je kleintje... Nu ik flesvoeding geef vindt ik dat ook heerlijk, je man/vriend kan er dan 's-nachts ook nog eens uit

Succes ermee..!!!

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @stranger:eek:ok ik dacht net weer na het lezen-->daar gaan we weer.

Elke keer weer, hoe meer meningen en adviezen er gegeven worden, eindigd zo'n topic als deze in een discussie met altijd weer dezelfde antwoorden.
    Steeds weer zinnen die gezegt worden en dan achteraf niet zo bedoeld zijn. Bah. Ik heb geprobeert voor mezelf om nu eens niet hierop in te gaan, maar de irritatie begint dan toch weer zo te borrelen dat ik het niet kan laten om dit toch maar weer te zeggen. :confused:

Het is achteraf makkelijk zeggen dat iets niet zo bedoeld is, maar de onrust is dan al veroorzaakt. Please mensen let hierop. Niet iedereen gaat makkelijk met info om.

Cindy om de keus borst of fles te maken zou ik zeggen verdiep je in beiden, maak een overweging en bedenk welke keuze je ook maakt, als jij er een goed gevoel bij hebt en er voor 100% (wat zeg ik wel 200% achterstaat ;) )is de keuze altijd goed.

Kwebbel

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Waarom wordt er eigenlijk zo fel gediscussieerd over dit onderwerp??
    Om het even heel lullig te zeggen, interesseert mij wat wat een ander doet (bv of fv) ja toch?

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    haha daar heb je helemaal gelijk in!! Ik mag hopen dat er niemand wakker van ligt!

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou ik heb bij beide geprobeerd bv te geven, maar na een dag of 10 - 2 wkn bleef de jongste maar huilen en huilen, sliep niet 1x 3 uur aan 1 stuk meer, kwam contstant na een kleine anderhalf uur omdat ie weer honger had, reken maar dat het me zeer deed om te weten dat de kleine gewoon niet genoeg voeding kreeg, de kleine heeft ook zijn slaap nodig (net als moeders) op aanraden van mijn moeder heb ik toen gekeken hoe hij reageerde op de fles, en wonderwel sliep ie gelijk 4 uur achtereen (moest em wakker maken) toen heb ik toch nog ff getobt met bv maar uiteindelijk toch gekozen voor de fles omdat hij het daar gewoon beter op deed, en op dat moment konden de hier genoemde argumenten voor mij ook de pot op, het is buiten het feit dat het natuurlijk heel belangrijk is dat de kleine de goede voedingstoffen binnenkrijgt heel erg belangrijk dat de kleine ook genoeg slaapt, die voedingstoffen om ervoor te zorgen dat de kleine genoeg binnen kreeg en lekker verzadigd kon gaan slapen had ik dus niet, en ben over gegaan op de fles...

bij de 2e heb ik echt niet zo zitten tobben als met de 1e toen ik in de gaten had dat het weer bal was ben ik wederom weer overgestapt op de fles, bij een eventuele 3e ga ik het toch weer proberen en lukt het dan weer niet, nou jammer dan, heb 2 keigezonde kinderen die niets tekort komen, niet te licht - te klein - te vaak ziek zijn weet ik veel wat....

tis leuk als je bv kan en wil geven, maar kan het niet of wil je het niet jammer dan dat is ieders eigen keuze (en vergelijkingen met roken kom zeg die kennen we onderhand allemaal wel en is niks nieuws onder de zon behalve dat het irritatie gehalte daarmee stijgt) :D

7. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    heej smoekie, ik wil dus ook flesvoeding geven, maar ik vraag me af, als je vledvoeding geeft, van welk merk, en op wat voor dingen moet je dan letten, aangezien daar nooit reclame van wordt gemaakt, want iedereen gaat er maar vanuit dat je de eerste maanden borstvoeding geeft, dus de reclame die er voor flesvoeding is, is meestal vanaf 6 maanden! en wat geven zn bv in het ziekenhuis voor flesvoeidng! wil namelijk wel de beste!

groetjes

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Dat komt omdat er gene reclame gemaakt MAG worden over eten en drinken voor babies tot 6 maanden (zie nuriciasite)

Tja wat is het beste? Voor Lars Nutramigen omdat hij komelkallergie heeft. Ieder kind is anders.

Als er geen allergieën in de directe omgeving voorkomen (jij of de vader) dan begin je gewoon met standaard fv nummer 1. Welke merk is aan jouw. Bij ons in het zh, gebruiken ze Nutrilon maar je hebt ook NAN vna nestle en Kruidvat.
    Ik hoor van Kruidvat veel goede verhalen en deze is de helft zo goedkoop als Nutrilon. Maar goed je moet dat zelf gaan beslissen.

Dan kan je ook nog een kindje krijgen wat veel last heeft van de darmpjes of van spugen enz. Ook daar zijn weer andere soorten voeding voor. Maar daar helpt je cb je dan wel mee.

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

ik heb had bij beide die van nutrilon dat is ook de voeding die ze ook in het ziekenhuis gebruiken als ze je kindje (bij)voeden..

er zijn verschillende soorten blikken van ook voeding die wat verdikter is voor de kleintjes die niet zo heel snel verzadigd zijn, je hebt voeding waar iets aan toegevoegd is voor kinderen die snel wat teruggeven (voeding) zodat dat minder wordt want lekker is het natuurlijk niet voor die kleintjes als het zure terug komt naar boven...

als je gewoon even op internet googled op nutrilon kom je zoveel info tegen dat je zelf wel kunt bepalen welke voeding het beste is voor je kleine

succes meid

10. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    Okeej, ik zal ff googlen haha, bedankt voor jullie berichtjes!!!!

liefs...

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    succes meid :D

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

En als er wel allergieen voorkomen bij jou of je partner dan gebruik je preventief hypoallergene flesvoeding. (die ga ik ook gebruiken)

13. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik zit dus nu met een probleem; ik geef nu vanaf het begin bv en dat gaat eigenlijk prima. Is goed op gang enzo. Maarrr......Ik voel me er niet helemaal happy bij... :(
    Ik wil natuurlijk het beste voor mijn kindje, maar op dit moment denk ik dat als ik fv ga geven, ik mezelf veel prettiger voel. Niet al dat gedoe met kolven enzo en dan kan iemand anders ook een keer voeden als ik straks een keertje een avondje of middagje weg wil.
    Ben ik dan nu een slechte moeder....???
    Ik wil echt het beste voor Evi, maar ik denk ook dat zij er het meeste baat bij heeft als ik me lekker voel toch?

groetjes,
    Daan

14. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben van het principe als je je er niet helemaal happy bij voelt, dan is het beter om over te schakelen op FV. Want Evi heeft er ook niks aan, aan een mama die zich er niet helemaal happy bij voelt als ze haar moet voeden. Gewoon doen wat je gevoel je aangeeft.

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je moet datgene doen wat jou het beste lijkt voor de kleine alswel voor jezelf, als het enkel is voor dat andere de kleine ook eens de fles kunnen geven, zou je kunnen proberen bv te combineren met de fles, maar als het hele bv gebeuren je tegen staat (gaat staan) moet je gewoon over gaan op de fles meid, je kleine is er idd veel meer bij gebaat dat jij rustig en relaxed eten geeft, dan wanneer de kleine bij jou moet eten terwijl je gespannen bent en je er niet lekker bijvoelt, voel je ook niet schuldig er zijn je miljoenen voor gegaan die het niet eens geprobeert hebben om dezelfde reden (of andere) als jij nu aangeeft.....

succes meid en laat je er niet onder l*llen door andere die je proberen over te halen bv te blijven geven omdat dit gweoon het beste is (tuurlijk is het ook goed voor de kleine) het is ook nog iets waar jijzelf achter moet staan, en als je dat niet doet (om wat voor reden dan ook) moet je er mee stoppen.....

16. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    @Daan, je kleine is net een week oud, geef het even de tijd. Je bent nu nog zo wankel en emo mss dat je er over een tijdje anders over denkt en dan kun je niet meer terug, dat zou toch jammer zijn? Kolven hoef je nu helemaal nog niet te doen, je hebt nog verlof (als je werkt) dus waarom kolven?

Je bent geen slechte moeder maar een erg verse moeder neem de tijd voor je beslissingen, die heb je nu dus gebruik het.

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Daan
    Ik sluit me geheel bij kathy en smoekie aan. Succes met je beslissing.

Kwebbel

18. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik sluit me ook bij Kathy en Smoeikie aan.
    Als je jezelf er niet happy bij voelt, zou ik het niet doen.
    Succes ermee!

Deel Deze Pagina