Moeilijke keuzes blijven komen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Sociaal emotioneel is ze vooral nog in de fase van het spelen. Of beiden moet ik zeggen. Ze kan compleet ongeïnteresseerd als puber onderuit op de bank liggen, maar een half uur later kan ze ook weer heel graag gaan zitten kleien. Ze mocht iets uitzoeken voor haar geweldige rapport en zonder twijfel kiest ze voor een playdoh oventje.
    Nu zitten er in haar klas echt van die puber meiden. De combiklas waar ze eerder in zat zitten meer van haar "soort" kinderen. Nu zit ze goed in deze klas en dat levert ook geen problemen op, misschien is het maar net met wie je haar vergelijkt?

De cito's worden schriftelijk gedaan.
    En wat betreft de VO school die ze bezocht: ze gaat het liefst morgen;)

Jo79 vindt dit leuk.
  2. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    Mijn dochter zit al in de brugklas maar is qua spelen nog net zo als je jouw dochter omschrijft. Hoewel ze nu ook steeds meer puberdingen doet zoals muziek luisteren kan ze ook nog steeds heerlijk met lol surprise poppen spelen, kleien, tekenen, schooltje spelen met haar zusje.
    Op school zit ze sociaal prima in haar vel met twee goede vriendinnen in de klas.

tuc vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Alleen maar heerlijk toch, ze kunnen nog lang genoeg groot zijn.

tuc vindt dit leuk.
  4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Dat klinkt goed! Fijn dat de school haar aanspreekt.

Mijn dochter had in groep 8 best veel meisjes die erg druk waren met jongens, merkkleding, make-up etc. Gewoon vaak andere interesses.
    In de brugklas zit ze juist met meer kinderen met dezelfde interesses. Ze vindt dit een leukere groep dan vorig jaar en sociaal gaat het goed.

Als ze vooral nog speels is, zou ik me niet veel zorgen maken. Eerder bij een kind wat snel huilt ofzo, dat valt anderen vaak gewoon eerder op.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat huilen valt wel mee. Ze komt wel eens thuis dat ze heel verdrietig is, maar ik denk dat elke (pre) puber van die momenten heeft.
    Op school laat ze heel goed merken dat ze lak heeft aan wat een ander vindt.
    Ook wat betreft kleding bijvoorbeeld.

Wat in het laatste gesprek vooral naar voren kwam is ook een stuk motivatie. Het is nl een enorm harde werker en we hebben (wij en juffen) allemaal een beetje de schrik dat van doubleren die motivatie voor een deel verdwijnt, en dat zou heel jammer zijn. Haar motivatie brengt haar nl heel ver.

Deel Deze Pagina