Moeilijke kwestie met buren en onze honden

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 1 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Dit vind ik een goede oplossing.
    Het kost wel wat natuurlijk, maar dan ben je er daarna wel helemaal van af.
    En een camera zodat je kan laten zien dat ze niet continu blaffen is ook een goede tip.
    Dan kan ze zien dat het waarschijnlijk niet jouw honden zijn.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Voor haar gevoel woont ze al in een hutje op de hei.. ze komt namelijk uit de stad en heeft nu aan 1 kant vrij uitzicht. Dus ja hier moet het stil zijn..

Ik kan ze ook gewoon niet meenemen. De keren dat ik weg ga, is het naar de supermarkt of ziekenhuis ofzo, daar kan ik geen honden mee in nemen.

Ga eens met mn man overleggen voor het pension. Misschien moeten we het haar zo duidelijk maken dat ze stemmetjes hoort..

Chocolat en Chai vinden dit leuk.
  3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Geluidsopname moet ook kunnen ja.. zal eens op mn laptop kijken (komt zaterdag) want dat is makkelijker dan een opname ofzo.

Dankje! Ik denk ook wel krijg de schijt, maar merk toch dat het mij bezig houdt..

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dit vind ik echt briljant! Dit zou ik toen ts!

Thea23 en Bubblez vinden dit leuk.
  5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Denk idd dat we dat maar moeten doen. Al is het een paar dagen. T kost hier 12 per dag dus dat valt nog mee.

6. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Lekker laten klagen en negeren .
    Wat willen ze doen , je hebt je best gedaan en klaar Owww zulke
    Mensen kunnen mij echt woest maken!
    Zou me kinderen blaffend langs hun huis sturen

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Mee eens

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Als ik het zo lees dan heeft ze meer last van het idee van een blaffende hond dan van de hond zelf. Knap van je geduld!

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Een hond blaft, kinderen maken geluid en uit een radio komt muziek. En in de nacht is stiller
    Zo is het eenmaal.

De buren zitten 40 meter verderop.
    Dat is veel! Ik kan me niet voorstellen dat als de honden blaffen in huis, dat dat te horen is in hun vrijstaande woning. En anders is er iets mis met hun huis.

Chocolat vindt dit leuk.
  10. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik ben sowieso blij dat ik daar niet Woon. Last van dieren kan ik slecht hebben, maar ik zal niet klagen. Klagende mensen vind ik overigens storender!! Misschien moet je haar zeggen als ze gezellig een kopje koffie wilt drinken dat ze welkom is, maar dat ze bij geluidsoverlast de politie moet bellen zodat de politie het uit kan vogelen en u haar niet voor negatieve uitlatingen aan de deur wilt hebben. Een gezellig praatje daarentegen op zijn tijd is geen probleem. (Misschien willen die mensen gewoon aandacht en negatieve aandacht is ook aandacht. Dus misschien kan je het positiever draaien?)

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat vind ik dus ook..

En daarbij; het is ook maar net hoeveel je je dr aan stoort.. leefgeluiden horen dr bij en hier hoor je ook de trekkers enzo rijden.. een paar maand terug sliep hun kleinkind bij hun. Als ik buiten stond hoorde ik hem moord en brand krijsen, maar binnen hoorde ik hem echt niet.. heel gek..

Ik heb ook het idee dat ze denkt dat ze het bij ons wel kan maken, want wij zijn jonger. En de andere buren zijn ouder dan hun.. ik weet t niet..

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb best vaak een bakkie daar gedaan. En zij hier ook. Over het algemeen is het een heel lief mens. Alleen dat gezeik..

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Pfoe, als de hond van mijn buren blaft - rijtjeshuis! - hoor ik dat echt niet. Hoe kan zij dat op zo’n afstand horen?! Dan is er iets goed mis met hun isolatie...

Bij mijn ouders is er een burenruzie geweest vanwege honden, mijn ouders hoorden nooit de honden van de buren maar de buren naast mijn ouders wel; let op, het huis van mijn ouders zat er dus tussen! Toen hebben ze ze ook naar een pension gebracht, zonder te zeggen natuurlijk. En ja hoor, ze hoorden weer geblaf, op hoge poten verhaal halen... geen hond ;) Als jij geblaf hoort van andere honden, zou ik dat toch ook eens proberen!

Marbloempje, Chocolat, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Lijkt erop dat de verwachtingen van jouw buurvrouw erg onrealistisch zijn, ik denk niet dat jouw inspanningen of samenwerking daar verandering in gaat brengen. Als het aan blijft houden, zou ik buurtbemiddeling overwegen.

Lovelive3 vindt dit leuk.
  15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb het net naar mn man gestuurd. Morgen ben ik bijv veel weg, dus zal de buurvrouw constant de auto weg zien gaan en thuis zien komen. En zondag idem. Ideale dagen om dr even uit de tent te lokken.

Heb hem net geappt of we de honden dan even naar t pension of vrienden ofzo kunnen doen. Dat kan vast wel. Ben benieuwd wat hij vind.

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Is dat een wijkagent?

Ik zal eens gaan kijken of wij zoiets hebben.

17. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Heel bijzonder! Maar nu moet ik zeggen dat wij bijvoorbeeld klus geluiden van drie huizen verder sterker horen dan klus geluiden van naaste buren.
    We snappen er allemaal niets van, maar het is echt waar en in het hele blok.

18. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Is per gemeente verschillend wie die taak uitvoert. Maar het is in een 3e partij die objectief naar de situatie kan kijken en (hopelijk) jouw buurvrouw duidelijk kan maken wat ze wel/niet mag verwachten qua geluiden en wat 'overlast' eigenlijk betekent.

Bubblez vindt dit leuk.
  19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Heel goede tip! Mogen wij er met hun niet uitkomen dan ga ik dat inschakelen.

Ik kan me goed voorstellen dat blaffende honden vervelend zijn hoor. Maar dit is echt te zot.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    oh my wat een buurvrouw.
    Heel begrijpelijk dat je dat gezeik zak bent!

Zou idd ook je honden tijdelijk elders onderbrengen.
    Ben er haast zeker van dat ze gewoon last heeft van de andere buurhonden.

succes!

Deel Deze Pagina