Ik denk dat ik ook wel weet welke hond ze hoort. Die woont achter ons en hun hek eindigt op 1 hoek ongeveer drie meer vanaf ons huis. Die hond zit de hele dag non stop buiten. En blaft ook veel. Ik erger mij dr niet aan, maar hoor hem dus wel heel goed. Ik denk dat ze hem hoort. ook omdat het uit dezelfde hoek komt. Mn man wil de honden niet wegbrengen en gaat haar de volgende keer zeggen dat ze moet kappen met zeuren ben benieuwd.
Maar wat ze zegt ze als je haar verteld dat het waarschijnlijk een andere hond is? Het lijkt me echt een vreselijk vermoeiend mens.
Even aanbellen en samen met haar bij haar voordeur gaan staan. je man zorgt dat de honden blaffen en dan kijken of je het kan horen. 40 meter! Kom op! Bijna onmogelijk dat je ze kan horen als ze bij jou gewoon binnen zitten!
Ik denk inderdaad dat ze gewoon zeurt. En jeetje, jullie wonen allemaal zo ver uit elkaar, hoe kan je er dan echt last van hebben als je binnen bent??? Wat betreft dat je de honden niet hoort als je zelf aan komt lopen, dat garandeert niet dat ze bij anderen ook niet blaffen. De hond van onze buren slaat alleen aan bij vreemden, wij als buren horen daar inmiddels ook al niet meer bij . Maar bij echte vreemden dus wel.
Nee nee, ze weet zeker dat het die bruine hond van ons is. Niet die andere 7 honden hier in de buurt. Want bandit herkent ze.. Dat zei ze toen zij mij opbelde en ik dus idd zei dat er veel meer honden blaffen in de buurt..
Bij haar deur hoor je het wel, hij blafte eens omdat ik thuis kwam en hij mij bij hun voor de deur zag staan praten. Binnen geen idee.. nooit geprobeerd eigenlijk..
Hij kan mij dan niet zien. Want ik heb de ramen afgeplakt, en moet eerst een heel stuk over mn erf om het huis heen lopen voor hij mij evt zou kunnen zien. Ik hoor hem dus ook niet als ik ons stukje straat in loop.. Ik zal eens een foto opzoeken vanaf boven.
Wij wonen dus aan het einde van de straat. Onze opritte lopen door en die van ons buigt naar rechts. Onze voordeur zit bij het rode puntje. Ik loop dan dus helemaal vanaf de ingang van de straat naar huis, en hoor hem niet. Nooit. En ook als ik met de auto thuis kom, blaft hij niet.
Hier hoeven ze ons ook niet te zien hoor, maar ze herkennen ons loopje gewoon denk ik? Of ze ruiken het? Geen idee, maar bij ons blaffen ze niet, ook niet als de gordijnen dicht zijn en ze ons niet kunnen zien. Vroeger blaften ze wel, maar niet als mijn man thuiskwam met de auto, want die herkennen ze ook. Was vroeger bij de hond van mijn ouders net zo
Ik snap het wel dat hij de auto herkent. Maar, als ik dus de straat in loop en nog ruim 100 meter moet lopen, geloof ik niet dat hij mij hoort. En dus daarom stil is. Ik hoor dan allerlei honden blaffen. Maar niet die van mij.
Ik hoor de honden van de buren alleen als ze buiten zijn, dat is ongeveer 25 meter verder. ze doet maar lekker de ramen dicht/ gaat haar huis maar isoleren. Als je zeker weet dat het jouw hond niet is, gewoon aangeven; De hond die je hoort is niet mijn hond! ik zou ook elk gesprek dat over blaffen gaat per direct afkappen. jullie hebben m.i. genoeg gedaan om overlast te voorkomen en nu denkt ze dat ze met al haar gezeur meteen een reactie/ oplossing kan verwachten van jullie. toedeloe.
Maar als er zoveel blaffende honden in de straat zijn, gaat de buurvrouw dan bij iedereen langs om te klagen? Of alleen bij jullie? Ik zou persoonlijk echt willen weten of mijn honden daadwerkelijk blaffen als ik weg ben. Vind geluidsopname supergoed idee! Nu kun je nl niks ontkennen, en dat weet je buurvrouw ook! Bah wat een tiet van een mens......... 40m is idd superveel! Ze kan onmogelijk veel overlast van jullie hebben.
Ik denk dat opnames maken de enige manier is om de eventuele overlast in kaart te brengen of uit te sluiten. Wij hebben ook buren met een hond gehad die helemaal uit zijn plaat ging als hij alleen thuis was. Ik ben toen maar gaan filmen en heb het de buren laten zien. Die schrokken daar toch wel heel erg van, want het was erg hard geblaf en gejank en het hield urenlang aan. Je hebt het als eigenaar niet altijd door... En als je buurvrouw gewoon een zuurpruim is, dan zijn opnames natuurlijk een goede manier om aan te tonen dat ze niet bij jullie moet zijn met haar klachten, maar dat ze het bij één van de andere buren moet zoeken.
Pfff vervelende situatie. Dit hadden wij bij onze vorige woning ook en het verpeste heel mijn woonplezier. Had er veel stress van. Daarom hebben we bij dit huis een kamer ingericht op de eerste verdieping aan de achterkant van het huis. Waarbij ze geen zich hebben op de straat. Er staat een radio en ze hebben ruimte om te spelen. Als wij niet thuis zijn gaat de bel uit. Laatst was ik ziek en was vriendlief vergeten de radio aan te zetten en toen blafte ze af en toe als ze iets op straat hoorde. Dat toont wel aan hoe goed honden kunnen horen. Maar met radio aan blaffen ze niet (tenzij heel veel herrie van buiten) Gecheckt met camera dus dat weten we zeker. Ook nog nooit commentaar gehad van de buren maar dit zijn sowieso veel relaxtere mensen. (Buurman heeft ook een hond die veel blaft als ze weg gaan maar daar storen wij ons ook niet aan). Of het nu een vrijstaand huis is of niet, het blijft een woonwijk. Leefgeluid hoor hier bij. Het is heel vervelend voor haar dat ze er zo gevoelig voor is maar ze zal zelf een oplossing moeten zien te vinden. Je staat wel sterker als je weet hoe groot het probleem precies is. Dus inderdaad geluidsopname/filmen geeft inzicht en rust. Wij kwamen er zo ook achter dat een van de hondjes waaks was en de ander hierop reageerde terwijl die ander voorheen nooit blafte. Ervan uitgaande dat ze daadwerkelijk last heeft van jouw hond(en). Zou ik eerst inzichtelijk proberen te maken hoe groot het probleem precies is. Als het om incidenten gaat, zou je af kunnen spreken dat het er overdag nou eenmaal bij hoort maar dat wanneer je 's avonds een keer een feestje hebt of uit eten gaat dat je het haar even laat weten en een tijd geeft dat je ongeveer weer thuis bent. Wellicht geeft dat haar voldoende rust om het te accepteren.
O mijn god zeg. Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen de eerste pagina, maar respect dat je überhaupt nog netjes kunt blijven. Je woont in een vrijstaand huis! En dan nóg gezeik over lawaai... Wij hebben ook honden, waarvan vorig jaar eentje jankte of blafte als we weggingen. Maar wij wonen in een rijtjeshuis. Ik heb in overleg met beide buren steeds gemeld wanneer ik weg ging, en bij thuiskomst gevraagd of ze de hond hadden gehoord. Maar na een week of 3 (ik oefende met steeds iets langer wegblijven enz) gaven beide kanten aan dat ze niks meer hoorden. Ik zou de honden een paar keer filmen als je weg gaat, om te horen of ze daadwerkelijk blaffen. En zo niet, kon de buurvrouw de boom in. Dan geef je dr een setje oordopjes van de Action, 98 cent. Dag buuf.
Hier heeft mijn man van het weekend een camera geplaatst bij iemand in de familie omdat daar de buren ook klagen over blaffen van de hond en hun zelf denken dat het wel mee valt. Lijkt me echt de slimste oplossing dan heb je gewoon tastbaar bewijs en dan houd het zeuren hopelijk op. Hun wonen in een rijtjeshuis maar bij jullie huizen kan ik me echt niet voorstellen dat ze er binnen zo’n last van heeft.
Ik ga zo eens even kijken hoe ik morgen al dingen op zou kunnen nemen.. dat zou het beste zijn, morgen ben ik twee keer weg overdag. Heel hartelijk bedankt voor alle tips en adviezen! Jeetje wat een opluchting. En oh iemand vroeg of ze alleen bij mij zeurde. Ja dus. Verder niemand. Ze denkt wss omdat ik er in het begin heel veel begrip voor toonde dat ze mij mooi bij de poot kan nemen. Al snap ik nog niet wat ze nu van mij wil. Nooit meer weggaan? Hond afmaken? Huis verkopen? Ik weet t niet..
Ja ik zei al tegen mn man na ons eerste gesprek "wij gaan het nog beleven" Nou drie keer raden.. duurde niet zo lang.. Wat denkt ze straks ook met onze zoon, dat die niet gilt buiten enzo??..