Wat een gedoe allemaal he. Heb net op mn mac (net nieuw dus moest het even ontdekken) ontdekt hoe ik geluid op kan nemen. Morgen boodschappen doen en dan ga ik hem opnemen. Als ik die app van de iphone (ga zo op mn mac kijken) niet op mn mac kan zetten, ga ik een camera met app kopen. Als hij dan wél blaft, kan ik hem ook accuut corrigeren. Hopelijk helpt dat dan. Mijn man is dr helemaal flauw nadat ik het vanmorgen vertelde. Die is dr zo zat van dat hij simpel zegt "ze zoekt t maar uit" Het wordt tijd dat het hek aan hun kant gesloten wordt. Eind deze maand word alles op de kop hier gezet (gaat ze vast weer zeiken vanwege de herrie) en dan kan de schutting erin. Dus dan kan ik alles afsluiten en kan ze het erf niet op. Klaar.
Die hond hiernaast, die dus de hele dag blaft is een duitse dog idd.. en ze hebben dr drie.. whoef whoef whoef hoor je.. en ik kan me dr niet aan storen. Wijkagent wil H niet, die vind dat te ver gaan. Ik dacht daar dus ook aan. Maargoed, ik ga vanaf nu alles opnemen. En opslaan. En ik laat het gewoon gaan verder, als ik dan genoeg bewijs heb, laat ze maar komen. Gek mens
Wijkagent is ook ter voorkoming he En die opnamen kunnen ook zorgen dat je zelf wat steviger in je gevoel staat. Die stress en spanning die het je nu oplevert kun je prima missen Duim voor je (onderschrift)
Wij wonen in een rijtjeshuis en twee huizen verderop woont een mevrouw met een herdershond die best waaks is. Hij blaft inderdaad als de postbode langskomt of er wordt aangebeld. Dat horen we. En toen onze kinderen klein waren zijn ze er ook wel eens wakker van geworden. Dat is best even balen, maar dat hoort bij het wonen in een stad/in de buurt van mensen. Deze hond slaat aan, blaft 4 keer en is weer stil. Daar kan ik echt niet mee zitten. Een hond die echt doorlopend blaft kan zeker storend zijn, maar dan moet je wel heel zeker weten dat het jullie hond is. Ik zou nog een paar keer opnames maken, dan weet jij zeker of het jullie hond is. Maar je moet echt niet je hond wegdoen.
En je man heeft ook helemaal gelijk! Nu is het de hond. Doe je die weg gaat ze vast over het volgende beginnen. En ze heeft je al zover dat jij nu helemaal gestresst bent. Goed dat je nog wat gaat opnemen. Gewoon voor je eigen gevoel. En daarna.....loslaten
Dat denk ik ook, ze zoekt dan gewoon naar het volgende...de schuurdeur die ze dicht hoort gaan, de brievenbus die kleppert, je afzuigkap, gekraak als je over grind loopt, weet ik wat.
Nou, ik snap hem wel hoor! en ik denk dat hij gelijk heeft: want ze heeft géén last van andere honden, die buiten lopen, grenzend aan haar tuin, maar wél last van die van jullie in huis...Te zot voor woorden. Gewoon negeren en als ze weer komt zeuren, bijt maar flink van je af. (en geloof me, ik zou het dus echt zeggen dat ik last had van een kakelende kip die 40 meter verderop woont) Is ze nu helemaal van de pot gerukt?
Hahaha mamabri prachtig. Morgen de eerste opname maken van deze week. Ben ongeveer twee uur weg. En als het nou echt blijkt dat hij zo blaft, ga ik zo'n babyfoon met app kopen. Kan ik hem op afstand corrigeren.
prachtig of niet, ik zou er echt al heel lang errrrrrug klaar mee zijn geweest en dat had ze geweten ook hoor!! Ik kan me niet voorstellen dat jouw hond het is, vooral omdat andere buren er geen last van hebben. Tuurlijk blaft een hond wel eens, dat doet ie van mij ook wel, ik ben benieuwd naar je opnamen
@Bubblez of een nest cam kopen. Dan kan je ook tegen de hond praten. Krijg je een melding op je telefoon of via email.
Zonde om allerlei dingen aan te schaffen, wanneer je het amper gaat gebruiken. Heb je geen familie of vrienden met een iPad/iPhone die je zouden kunnen helpen? Jullie doen al genoeg, om er nou ook nog eens een klap geld aan uit te geven....
Was precies miun gedachte. Ik zou echt niks aanschaffen vanwege dat kreng. Ik verspil mijn geld liever aan een gezinsuitje oid.
Vandaag 1.45 uur weggeweest. Vanaf 1.02 geblaft tot 1.04. Echt een gevaar blafje. En ongeveer om de 10 seconden een blaf. Vanaf 1.20 weer blaffen tot 1.26. Een veel bredere interval. Dan een minuut heel actief en dan in een minuut twee keer. Ergens, is de ramenwasser geweest in de tijd dat ik weg was en die gaat natuurlijk het huis rond. Wie weet is hij begonnen rond 1.02 met spullen klaarzetten ofzo en begonnen met wassen vanaf 1.20 Om 1.30 blaft hij weer een minuut. Tja, hij blaft. Correct. Is het vervelend en zou ik het bestraffen als ik thuis was, zeker! Maar, ik was er niet en er is dus kennelijk iemand actief om ons huis bezig geweest. Dan vind ik het niet gek dat hij even blaft. In totaal dus 10 minuut en echt niet constant woef woef woef.
Dat is gewoon normaal gedrag van een hond en zeker niet storend. Als ik een paar schilderijen ophang, maak ik waarschijnlijk meer lawaai. Leg het dus naast je neer. Je hebt de pech naast een zuurpruim te wonen
jammer voor die buurvrouw maar ik zou het nu heel hard gaan spelen. Met mij was ze niet klaar geweest.. en had ze zekers een paar mooie blauwe ogen erbij gehad, en elke keer meer als ze kwam zeiken.. Wat denkt ze wel niet.. oef..
Niet druk maken. Zei kan dit toch simpel weg gewoon niet horen als zei binnen zit lijkt mij?? Onze achterburen hebben 2 honden die buiten in ieder geval blaffen, ja dat hoor je luid en duidelijk. Als ze binnen zijn horen wij echt 0,0. Zit 25/30meter tussen.
Ja natuurlijk want met agressie en geweld los je het wel op Denk dat het probleem dan alleen maar groter word.