Wat je kindje aan in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door limili, 30 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hallo,

Ik twijfel en ben bang dat mijn dochter het te warm heeft en wellicht daarom slechter in slaap kan vallen. Vorige week had ze het volgende aan en toen werd ze wakker in de nacht:
    Romper korte mouw
    Pyjama
    Puckababy (the mini)
    Lakentje
    Temp kamer 21/22 graden (krijg het niet koeler)

Toen werd ze wakker en voelde ze fris aan. Heb haar dekentje erober gegooid en nu heeft ze
    Romper zonder mouw
    Pyjama
    Puckababy
    Dekentje en lakentje

Als ik haar in bed leg en ze zich even gaat jammeren heeft ze snel een een warm voorhoofd en zelfs lijkt op zweten. We stoppen haar strak in want anders schoot ze alles af. Maar als ze wakker wordt in de ochtend voelt ze lekker aan. Dus dan denk ik wat moet ik nu doen. Haar opnieuw instoppen wordt ze eigenlijk wakker van en dat wil ik niet. Nu ging ze ineens moeilijk slapen vanmiddag huilen. Ik heb haar muziekje aangezet (doe ik eigenlijk nooit) en toen ging ze slapen. Zal ze het te warm hebben spookt dan gelujk door mijn hoofd.

Heeeft er iemand tips?

2. fafa

fafa Niet meer actief

Mij lijkt, voor een dag als vandaag, een pyjama plús slaapzak (is een puckababy een soort slaapzak?) plús deken wel wat warm, zeker voor een middagslaapje. Zou voor de nacht pyjama + sllapzakje doen en dan eventueel dekentje erover als ze zelf wakker wordt. Dus eigenlijk zoals vorige week.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier een pyjama lange mouw en zomerslaapzak.
    Vorig jaar ook met deze temperaturen.

Heb je die 4 seizoenen puckababybag? Die zijn heel erg warm dus ik denk dat een romper en het herstgedeelte dan genoeg is.

Ik heb de puckababybag niet maar ik heb toch al vaak gelezen dat veel kleintjes alleen een romper in de pyckababybags dragen.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Kinderen voelen 's ochtends wel vaak koeler aan dan 'normaal', 's nachts gaat alles in de 'spaarstand'. Volgens mij gaat met zes maanden nog wel op dat je in het nekje kunt voelen om te kijken of ze het warm genoeg hebben?

Mijn dochter lag met haar inbakerdoek (Swaddle Me) gewoon los in haar bedje. In de doek had ze dan afhankelijk van hoe warm het was alleen een romper of een romper en pyjama'tje aan, maar zonder laken en zeker zonder deken.

En moeilijk slapen kan natuurlijk ook een hoop andere oorzaken hebben...vaak weet je achteraf pas wat het probleem is.

5. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Hier is het 21 graden op de slaapkamer.
    Ze draagt een body'tje met korte mouwen en een warme pyjama.
    Op haar ligt een lakentje, maar met de laatste fles gaat er nog een dekentje op. Ze is ook ingewikkeld in een bakerdeken.
    Ik kijk meestal de temperatuur na die ze 's nachts verwachten. Is dit onder de 10-11 graden, heeft ze sowieso een dikkere pyjama aan.
    Is het hoger, wordt het een dunne pyjama, maar eventueel wel een rompertje met lange mouwen.
    Vanaf 14 graden doe ik ze geen rompertje meer aan, enkel een dunne pyjama.

Deel Deze Pagina