ik had zo'n vent echt wel ffe de deur uitgezet.. misschien dat het dan doordringt.. en jah zelf heb je er ook een aandeel in.. misschien eens wat duidelijker optreden.. als hij ineens geen keus meer heeft misschien doet hij dan wel gewoon wat...
Het is wel makkelijk gezegd dat jij dat allemaal toelaat, zo reageren mensen meestal, maar niet iedereen weet hoe die voor zichzelf moet opkomen. Dat is iets dat leer je niet een, twee, drie. Maar de tijd is denk ik aangebroken, dat jij voor jezelf en je kinderen moet kiezen Ik kan wel makkelijk praten want mijn vent is niet zo....maar ik kan me best verplaatsen in je situatie. Veel van de mensen om me heen vinden dat ik de broek aan heb. Ik ben behoorlijk bazig maar mijn vent weet dat we gelijk zijn aan elkaar, hij is niet meer of minder dan mij. Net zoals jij niet onder hoeft te doen voor je vriend. Gewoon vertellen hoe jij je voelt en als hij daar geen gehoor aan wilt geven, moet je andere stappen ondernemen. Je kids hebben er ook niks aan als mama ongelukkig is.
Ik ben in ieder geval blij met jullie steun en ander standpunt. Soms is een duwtje in de rug net wat je nodig hebt. En idd, ik laat me zo behandelen, maar ik ben niet anders gewent. Mijn vader was vroeger net zo, dan wel niet erger. Voorbeeld: mijn lessen vielen een keer uit 's middags, dus ik dacht, ik ga bij een vriendin huiswerk maken en zorg dat ik toch op tijd thuis ben. Was mijn vader net vrij die middag. Had hij naar school gebeld om te vragen hoelaat ik vrij was. Dus hij wist dat ik allang thuis had kunnen zijn. Huisarrest tot het eind van het jaar (en het was net maart). Als je eenmaal zo bent, is het moeilijk om het anders te leren, maar ik ben ermee bezig. Net als mijn vriend, ik pik het al zolang, omdat ik weet hoe hij zo geworden is, dat is ook niet zonder reden. Maar dat neemt niet weg, dat hij het moet proberen. Ik geef hem niet de schuld van alles, maar soms is het gewoon heel moeilijk. Altijd het gevoel hebben dat je niet wordt vertrouwd door je eigen partner. En ik weet wel dat hij het misschien niet zo bedoeld, vaak voelt het wel zo. En hulp wil hij dus niet. Is echt iets wat we samen moeten doen. Maar voor mij is het gewoon belangrijk om steun te hebben (mentaal). Mede door al die lieve forummeiden hier, haha. Dank jullie wel.
als hij geen hulp wil dan vindt hij het wel best zo vrees ik, hier komen jullie met zijn tweeen niet uit hoor, daarvoor is je partner te beschadigd. sterkte meid, ik denk aan je
Een schop onder zijn kont, dat heeft hij nodig, hoe zwaar beschadigd ook . Afspraken maken over het gamen. Zodat hij tijd maakt voor jullie als gezin. En inderdaad hulp in schakelen. Sterkte ermee!