Moeilijke nachten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merlijn, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Beste mensen,
    Graag jullie tips bij mijn volgende situatie.

Ik heb een zoontje van 5 maanden oud, hij doet het prima en het is een prachtig ventje dat erg nieuwsgierig en sociaal is en heel veel interesse in zijn omgeving heeft. Hij oogt over het algemeen tevreden.
    Tot aan het einde van mijn verlof had ik over de nachten ook niets te klagen: hij kwam slechts een keer (om 4 uur meestal), en dan pas weer om 6-7 uur 's ochtends. Het was prima te doen en ik had genoeg energie.

Nu ben ik sinds 1,5 week weer aan het werk. Mijn zoontje is ziek geworden na de tweede wendag op het KDV waar hij heen gaat (2 dagen in de week). Sindsdien draait hij dag en nacht om. Hij komt om 19 uur, om 21 uur, om 23 uur, daarna om 00:30 uur, om 1:30 uur, om 2:30 uur, om 4:00 en om 6:00. Hij drinkt overdag wisselend maar over het algemeen wat matigjes. OP een goede dag drinkt hij wel 2 a 3 flesjes van 100 cc leeg, maar op een slechte dag is dat slechts zo'n 60 tot 100 cc in totaal. O ja, hij krijgt volledige bv.

Ik moet erbij zeggen dat samen slapen op lange termijn geen optie is omdat mijn man dan werkelijk geen oog dicht doet. Hij is hier om die reden op tegen. Wel heb ik steeds ons mannetje de laatste nachten tussen ons in gelegd omdat ik het niet meer trok steeds het bed uit te gaan. Mijn man protesteert echter steeds meer tegen deze situatie.

Graag jullie tips gevraagd, ik wil mijn mannetje zeker niet laten huilen (ben daar erg op tegen) maar merk zelf dat ik erg vermoeid aan het raken ben en ben bang, in een slopend patroon terecht te komen. In mijn werk in het medische beroep moet ik overdag erg scherp zijn en moet er niet aan denken, vanuit vermoeidheid fouten te maken...

Dus: iemand tips? ervaringen?

2. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier hetzelfde probleem. Heel lastig weet ik uit ervaring. Ze ligt nu op het aankleedkussen tussen ons in even tijdelijk. Mijn vriend is nu bezig om een co-sleeper te maken van een Ikea ledikant. Misschien voor jullie ook een optie?

Deel Deze Pagina