Friso comfort of toch Omneo?Advies bij mogelijke overstap

Discussion in 'Flesvoeding' started by sannie1981, Aug 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames,

Onze situatie in t kort;

Onze dochter van 8 weken heeft echt enorme last van krampjes. Zelfs zo erg dat er dagen bij zitten dat ze 16 uur huilt van de 24 uur. Ze is ter observatie al opgenomen in t ziekenhuis vanwege de krampjes en onrustigheid van haar. daar is niks uitgekomen, tja alleen dat ze enorm veel last heeft van krampjes.
    We hebben echt van alles al geprobeerd; onfacol, cinababy, andere spenen,andere flessen etc etc etc. Met geen van allen zien we verbetering.

Nu zit onze dochter sinds de geboorte op de friso comfort. In eerste instantie kreeg ze friso comfort gemengd met friso standaard,maar in t ziekenhuis zijn ze overgegaan op volledig comfort.

Nu hebben wij dus niet echt t idee dat het helpt, de krampjes zijn zo intens dat ze gerust huilbuien van een paar uur kan hebben.

Nu weet ik dat er ook nutrilon Omneo voeding is.

Ik heb begrepen dat hier geen johannesbroodpitmeel inzit, wat blijkbaar ook krampjes kan veroorzaken???

Wat zijn jullie adviezen wat betreft dit "probleem?

Friso comfort is tegen krampjes en spugen staat op de verpakking

en bij omneo staat dat het tegen krampjes is en moeizame ontlasting.

Ze heeft nu al 3 dagen niet gepoept, ja 1 klein dik keuteltje. Dit is overigens pas sinds 3 dagen,daarvoor poepte ze al 8 weken wel gewoon goed.

Is het een idee om over te stappen op de omneo?
    wat zijn jullie ervaringen?

en hoe gaat zo'n overstap? zelf doen of eerst overleg met het buro?
    afbouwen van de ene voeding voordat we overgaan etc???

Ik hoor graag van jullie.

liefs Sannie

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    hey! Wat vervelend zeg... Ik heb even op ons pak omneo gekeken en er staat niet op dat er jbpm inzit.

Wij hebben deze gebruikt voor ons kleintje. Hadden eerst standaard, maar dat werd hem niet. Hier waren we erg tevreden over! ook omdat deze iets dikker is dan de standaard, waardoor de fles ook langzamer leeg gaat en dit naturlijk weer beter is voor het buikje.

Ze is nu 4 maanden en nu gaan we over op standaard want het is niet meer nodig.

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Als je al zoveel geprobeerd hebt zou ik idd overstappen. Moet zeggen dat wij heel tevreden zijn met comfort maar dat zegt aleen maar dat elk kindje anders is. En idd in comfort zit JBPm tegen spugen en niet in omneo

Langzaam overstappen is het beste dus stel ze heeft flessen van 150/5
    dag 1 4 schepjes comfort 1 omneo
    dag 2 3 schepjes comfort en 2 omneo
    dag 3 2 schepje comfort en 3 omneo
    dag 4 1 schepje comfort en 4 omneo
    Dag 5 helemaal over

je kan het ooknog wat langer rekken. als ze heel gevoelig om de darmen en haar buikje is zou ik er een week voor uitrekken. veel succes

4. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar is het zo dat een overstap ook weer tijdelijk voor meer krampjes gaat zorgen???
    we zijn soms echt de wanhoop nabij.

liefs sannie

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    het kan voor meer krampjes zorgen als je "zomaar"overstapt, niet alle kindjes hebben dara last van. dat voorkom je dus door langzaam over te stappen maar omneo is volgens mij lichter verteerbaar dan comfort

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    toch zou ik echt overstappen en dit een tijdje proberen. Dan gaat het waarschijnlijk echt beter. Het kleintje moet wel even de kans krijgen om eraan te wennen...

Siucces!

Wij zijn trouwens in 1 keer overgestapt, dat ging ook goed.

7. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hier in 1x gelijk over gestapt i.o.m huiarts...Ging gelijk goed, en direct reslutaat.

8. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je ook over gestapt van friso comfort naar de omneo???
    had jullie kindje ook zoveel last van krampjes??

want bij ons gaat t puur om de krampjes en niet voor t spugen.

Share This Page