hoe bescherm ik mijn baby (12 dgn oud) tegen de regen als ze in de buikdrager zit? ik moet zo mijn zoon van school halen en het regent. ik wil de baby dus in de buikdrager om doen als ik naar school fiets. maar als ik mijn regenjas gedeeltelijk dicht (met haar ook onder de jas dus) doe dan valt alle regen nog op haar hoofdje. doe ik mijn regenjas dicht dan weet ik niet of er genoeg zuurstof is voor haar... een andere manier van vervoeren in de regen is er helaas voor mij niet vanwege rolstoel. met de auto is ook geen optie omdat parkeerterrein een stukje lopen is van het schoolplein en het kost me heel veel tijd/energie om met de auto te gaan. hoop op tips, want heb onze oudste nooit in de regen mee naar buiten genomen. maar nu moet het (alleen thuis laten is geen optie).
Ik denk dat er niets anders opzit dan je regenjas dicht en haar een mutsje op doen. Dan zou ik een droog mutsje voor de terugweg meenemen. Niet haar hoofdje onder je jas doen hoor! Heb je geen buren die eventjes op kunnen passen?
Kun je niet even een buurvrouw vragen op te letten ofzo? weet wordt het sowieso heel erg afgeradem om met je kind in een buikdrager te fietsen! Zeker met slecht weer en gladde wegen! Ik vind het een groot risico die ik zelf niet zou nemen! Ik snap dat het een lastige situatie is, suc6!
fiets is voor mij mijn rolstoel met een extra voorwiel. en de fiets zelf is met een motortje dus beweeg zelf niet verder. buren zijn helaas allemaal werken en tussen hier en school wonen geen andere kinderen. hoop maar dat de regen gewoon stopt om kwart voor 12....dat ik droog naar buiten kan. bij motregen is het geen probleem, maar deze regen is de hard (heb dan geen grip op mijn hoepels waardoor gewoon rollen geen optie is).
Joh wat lastig... Misschien kun je het beste twee mutsjes over elkaar doen, zodat haar hoofdje zelf altijd droogblijft. Dat lijkt me zeker omdat je kleintje nog zo jong is, wel belangrijk. Op de terugweg kun je dan het bovenste mutsje eraf halen en er een nieuwe droge op doen. (heb je wel 3 mutsjes nodig dus).
Bestaan er geen speciale paraplu's die je op je rolstoel kan klemmen, of kan iemand niet zoiets voor je maken? Moet niet heel moeilijk zijn volgens mij... Voor nu geen oplossing natuurlijk, maar voor in de toekomst... Ze is nog wel heel klein dus ik zou gewoon jouw jas en de regenjas eroverheen doen, met flinke luchtopening en dan een mutsje op...
heb net een poncho gevonden (zo'n doorzichtige dunne). denk dat ik die over haar heen doe. heeft ze nog wel genoeg luchtopening. mutsje op inderdaad voor als er toch regen op haar komt. bedankt voor het meedenken. meer opties zijn meer dan welkom. wel niet voor nu, maar voor de toekomst.
Regenmutsje op haar hoofd, idd een poncho voor jezelf. Of een draagjas, maar daar moet je budgettechnisch ook wat mee kunnen (zijn ook handig zelf te maken, als je een naaimachine hebt. Veel patronen online te vinden) Draagdoeken, borstvoedingskleding en houten speelgoed en natuurlijke verzorgingsproducten - Mamalila Allwetter Draagjas Rood
we zijn allemaal droog bij school gekomen en droog thuis gekomen. had j.anske een mutsje opgezet en dan eroverheen een luier gelegd voor de ergste druppels. bij school gewoon paraplu gebruikt met het wachten. en terug was het droog gelukkig op hier en daar een druppel na. bedankt voor het meedenken alemaal. meer ideeen en opties zijn natuurlijk welkom voor de toekomst. maar voorlopig zullen we het zo doen.
Wat vervelend dat je het zo moet doen! Kun je niet voor dit soort situaties een breng/afhaalafspraak met een andere ouder maken? Of babyfoon bij buren (al zou ik dat niet zo snel doen bij een baby van 12 dagen ... aan de andere kant, beter dan fietsen met zo'n kleintje in een draagzak, lijkt me echt heel gevaarlijk: hubbels in combi met het nekje + oververhitting) ...