Vanmiddag naar het consultatiebureau......... en ik voel de strijdlust al in me opkomen. Vreselijk. Krijg ik weer op mijn fl... zoals de vorige keren? Of zal ik maar met gewoon ja, nee en amen antwoorden op hun vragen? Iemand tips?
Wat voor dingen zeggen ze dan allemaal als ik vragen mag? Lees/hoor trouwens veel problemen over consultatiebureau's slechte zaak eiegnlijk.
Oh, dat het niet hoort dat ze overdag weinig tot niet slaapt, dat ze 's avonds en 's nachts niet doorslaapt. Dat ze op verzoek de borst krijgt. Te veel eet- en drinkmomenten.... Ook laten ze me elke keer zien hoe ze het op 'de' curve doet. Ik hoef niet te weten hoe ze het doet in vergelijking met kunstgevoede babietjes. Iedere keer zeg ik dat ik een andere curve volg, de curve voor borstgevoede kindjes. Ze doet het trouwens erg goed, hoor, op beide. Dan zie ik de bijvoeding als bijvoeding en melk als hoofdvoeding het eerste jaar. Nou, daar zijn de meningen over verdeeld. Noem maar op....
Tsjah, die consultatiebureaus altijd....Ik zeg altijd dat ik het fijn vind om mijn kind te laten wegen en meten, en ik kom daar voor de inentingen. Jij bent de mama, jij kent je kindje het beste, dus ene oor in, andere oor uit zou ik zeggen, haha!
Hoi, je bent ten eerste al niet verplicht om naar het CB te gaan hoor....daarbij is het ook een adviserend bureau. Gewoon lekker je meisje laten wegen enzo en kan je hun advies aanhoren...ik zou me echt niet al te druk maken hoor... Als ze goed groeit en jij voelt je happy...klaar toch!
Voor mij werkt het om gewoon te zeggen wat ze willen horen en verder te doen wat ik wil. Stuk minder ergernis.
Jemig Nou kan me voorstellen dat je je daar niet prettig bij voelt. Waar bemoeien ze zich mee. Elk kindje heeft zijn eigen slaappatroon en geen kindje is hetzelfde. Ook elk kindje groeit anders. Zou het proberen langs me heen te laten gaan ,hoe moeilijk het ook is. Wil je er echt wat van zeggen ,zou ik gewoon vragen ,waarom ze altijd zoveel commentaar hebben en wat het probleem nou eigenlijk is? Als Jou kindje tevreden is, dan is dat het enige wat telt.
Tsja, sinds ik in mijn hoofd houd dat het maar adviezen zijn, en geen verplichtingen gaat het al een stuk beter. Ik ga de discussie niet aan, maar luister naar het verhaal, en beslis thuis wel of ik tips opvolg, of niet..
Ja precies, hun adviezen luister ik aan en ik kijk zelf wel of het voor ons werkt of niet. Maar erger me er absoluut niet aan (tot nu toe nog niet ) ik laat ze maar gewoon kletsen. Wat ik wel kwalijk vind is dat ik steeds vaker hoor dat ze bepaalde dingen over het hoofd zien.
Bij sommige adviezen van het CB gaan mijn haren recht overeind staan: - laten huilen - BV op verzoek afbouwen of inperken - zuivel willen introduceren ipv BV (melk is melk en BV is de béste melk!) Enzovoort... Sommige dingen zoals hierboven ga ik fel tegenin! Mij wilden ze kunstvoeding laten geven omdat ze zo vaak aan de borst drinkt (regeldagen daar niet zo bekend geloof ik...). De rest leg ik naast me neer als ik het niet zie zitten, de goede dingen pik ik er dan wel uit. Niet teveel ergeren = stress Succes vanmiddag!
hier ook zo idd, goede adviezen en soms zeggen ze ook wel van; dat had je eigenlijk zo moeten doen, maar je hebt het zo gedaan, en dat werkt, nou dan is het ook prima nu. jammer dat het niet overal zo is en dat het cb zo'n slecht imago heeft.
Ik heb ook vaak de indruk dat ze op het cb vaak denken dat zij het bij het rechte eind hebben. Terwijl ze zouden moeten weten dat elke situatie bij elk kindje anders is. Het ergste nog vind ik is dat de kinderarts van het cb - een man dan wel - mij vertelt dat een kindje vanaf 3 maand hoort door te slapen. En dat het nodig is dat ik m'n dochtertje laat huilen 's nachts als ze om melk huilt Vind ik te absurd voor woorden. Ik heb volgende week opnieuw een afspraak maar ben gewapend tegen alle commentaar
Luister ze aan.. en als je weg loopt denk je zooooo ik zie het van zelf wel... jij bent moeder en het is jou kleine.. en als het goed gaat dan gaat het goed... Ik ga wegen.. meten.. prikjes en controle.. en de rest tja zie het wel... Luisteren doe ik wel maar of ik er wat mee doen.. hihihi neeee vaak niet. Anders zat mijn meissie nu al aan fruithapje hoor...
Echt erg dat er zoveel mensen slechte ervaringen hebben met het cb. Ik heb een superfijn cb, ze luisteren naar mij, kijken goed naar Louise, complimenteren haar met wat ze allemaal kan en staan voor ons klaar. Yake; laat je even weten hoe het is gegaan?
Hier ook altijd strijd met het CB geweest. We zijn er met Daan niet meer welkom. Dus hebben we ruim een jaar bij de huisarts alles gedaan Na de geboorte met Roos ben ik met de nieuwe CB arts in gesprek gegaan wat wel een fijn gesprek was. Ik heb duidelijk te kennen gegeven wat ik van hun wel en niet verwacht en dat ik alleen bij haar om en niet bij verpleegkundige enz. Ben nu 2x met Roos geweest en 1x met Daan zonder ergenis en ruzie
oh wat erger ik me aan die lui...ze stoppen een afgedankte arts en een zooi verpleegkundigen die thuis klaarblijkelijk gefaald hebben in een gebouwtje en denken het allemaal te weten.... verschrikkelijk... ik 'mag/moet' volgende week voor de 3e keer heen... in de kraamtijd MOEST ik doorgaan met bv, jongens ik lieg niet , er kwam letterlijk geen druppel uit...heb geen productie, 't jong uitgedroogd hij krijste 18/24 uur en dat zou volgens de cbarts na een maand of 4 en hooguit een jaar wel over zijn... zijn afgeplatte koppie moesten we maar door de kapper met een leuk kapsel laten verhelpen en hij vond het niet nodig om naar de fysio oid te gaan voor het feit dat zijn hoofd maar naar 1 kant kon... awel, 6 therapie en 4 chiropractor behandelingen verder krijste hij niet meer, huilde ällen " nog maar constant tijdens en na de fles...groene poep, slecht slapen, oprispingen niets aan de hand volgens cbarts en verpleeg... tot ik bij de 1e inentingen een vervanger aantrof, (verpleegkundige) die kijkt in de pc vraagt hoe het gaat, ik mijn verhaal,zegt ze: goh ze vermoeden hier een koemelkallergie, niet tegen je gezegd? gvdgvdgvdgvd excuses hiervoor... laten ze je 9 weken doorlopen, tot op je tandvlees, tot je vent uit veiligheidsoverwegingen maar vrij neemt, tot je kind doodziek is en dan blijkt dat ze al dachten aan een kma... wat overigens zio bleek te Zijn nadat we dezelfde dag nog bij een ECHTE arts belandden. je snapt mijn haren staan al rechtovereind, ik ga er heen voor wegen, meten en inentingen en verder mogen ze stuk voor stuk doodvallen... pffffffffffffffffff
nou hier wel posi ervaring tim wil niet eten en dankzij hun tips gaat het een stuk beter geen wijzende vingers of verwijten maar meedenken en ook geruststellen ! het kan dus wel ok zijn ......
Ik trek me helemaal niets aan van het cb. Ze lullen maar een end weg. Ben al vroeg achtergekomen dat het CB bij ons in ieder geval geen verstand heeft van zaken en elkaar alleen maar tegenspreekt. Heb nl. 1 x voor een advies gevraagd, had net zo goed aan mijn buurvrouw kunnen vragen. Ik ga er braaf maandelijks heen en tot nu toe hebben ze niets te zeuren gehad en als dat wel zo zou zijn dan zou ik heel vriendelijk glimlachen... Ik zou zeggen trek niets van ze aan en ga vooral geen discussies aan. Het heeft toch geen zin, want ze weten het altijd beter.
Tot op heden ook alleen maar positief. Maar ik hoor ook in mijn omgeving meer negatieve verhalen dan positieve. Ik hoop dat het meeviel Yake!