hoe lang wakker overdag?

Discussie in 'Verzorging' gestart door hihi, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hallo,
    Een vraagje: hoe lang kan een baby van bijna 3 maanden overdag wakker zijn? Hij krijgt nu 4 voedingen. Rond 7.30 leg ik hem na de fles direct weer in bed. De twee tussenvoedingen is hij steeds zo'n 2 uren wakker. En 's avonds krijgt hij om 20.00uur ongeveer de fles en gaat ook direct op bed. Maar afgelopen week was hij bij de tussenvoedingen van 12.00 en 16.30 uur vaak al veel eerder wakker. Hij heeft zelfs wel dagen gehad, dat hij bijna helemaal niet sliep tussen de voedingen door. Is dat wel normaal?;)

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    levi is 6 maanden en slaapt to 8-9 uur uit (soms zelfs nog langer) en dan rond 12 uur gaat ie weer paar uurtjes slapen

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

soms moet je je niet druk maken.
    Is je kindje vrolijk? Gaat alles verder goed?
    Ze hebben van die sprongetjes waar sommige extra veel slapen en andere niet.
    Toen ze hier 3 maanden was sliep ze ook om de 2 uur. Soms dan drie kwartier achter elkaar en soms wel eens 1 1/2 uur.
    Vergeet niet dat ze langer wakker blijven.

Nu slaapt ze hier overdag tussen 7-20 uur zo'n 3/4 uurtjes totaal. Verdeeld over 3 kwartier of 1 1/2 uur slaapjes.

4. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Met 3 maanden was Jill telkens zo'n 3 kwartier wakker, maar zoals hierboven al is genoemd verschilt dit heel erg per kindje
    nu is ze trouwens 2 uur wakker en maakt 3 slaapjes over de dag

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jayden doet vanaf dat ie 3 weken is al alleen maar hazeslaapjes (max 30 min) alleen als we gaan wandelen slaapt ie langer.
    als ie straks niet meer in de wandelwagen bak kan wil ik m overdag in zn bedje leggen en dan zie ik wel hoelang ie slaapt.

6. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Jelmer heeft een erg wisselend slaap patroon....
    's Nachts slaapt hij 11 tot 12 uur, wat echt heerlijk is!
    Maar overdag weet je nooit wanneer hij wakker is...
    Kun je hier ook een ritme in krijgen?? Of is dat te vroeg met 3 maanden?
    Hij krijgt 's ochtends om 7.00 uur de fles en leg hem daarna direct weer in bed. De ene keer slaapt hij weer tot 10.00 uur, maar de andere keer gaat hij schreeuwen. Of is het niet verstandig hem direct weer in bed te leggen na zo'n lange nacht? Bij de andere voedingen laat ik hem zo'n twee uren per keer ongeveer beneden en breng hem dan weer naar zijn bedje.. Soms accepteert hij dat en een andere keer blijft hij zo hard schreeuwen, tot ik hem weer pak. Dan is het weer goed.
    Wat kan ik het beste doen:)?

7. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Het is niet waarschijnlijk niet'verkeerd'om hem direkt weer op bed te leggen. Je kindje slaapt daarna haal ik uit je verhaal,dus heeft het nodig.Maar zoals al gezegd werd is ell line anders:)Bradley wou en wilt nog steeds een half uurtje a 3 kwartier na het" opstaan"weer slapen en slaapt ook Zo'n 11 a 12 per nacht .Hij slaapt nauwelijks overdag .Als je goed kijkt naar je kindje of hij dé signalen geeft dan weet je of hij een slaapje toe is:)
    Over dat Je kindje schreeuwt: Misschien wilt hij gewoon bij jou zijn , maar daarbij ook moe en wilt hij prikkels verwerken?Doet hij dat alleen s'middags?Je doet het vast goed joh als hij geen vermoeidheid toont kan je lekker 'op'laten

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Die van ons was rond 3 mnd en nu nog steeds 6mnd maximaal 2 tot 3 uurtjes wakker

9. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    mijn dochtertje is bijna 8 weken en soms is ze overdag wel wakker van 11 uur sochtens tot 3 a 4 uur smiddags dan ligt ze gewoon in de box of in bed om zich heen te kijken en andere dagen slaapt ze de hele dag tussen de voedingen cb zei dat het geen kwaad kan en als ze moe zijn van zelf wel gaan slapen.

10. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Wij gaan toch proberen er een ritme in te krijgen. Hij krijgt rond 6.30 de fles, dan willen we hem tussen 8.30 en 10.30 laten slapen, of in ieder geval op bed laten liggen. Als hij wakker wordt in die periode even kijken, maar wel laten liggen. Om 11.00 uur de fles en om 12.30 weer op bed tot 14.30. Dan rond 16.00 weer een fles. Hij slaapt daarna meestal nog een uurtje van 17.00 tot 18.00 uur. Dan fruithapje en rond 19.30 in bad en de laatste fles. Het zijn richttijden hoor, dus dat kan wat afwijken.... Maar wel 2 uren 's ochtends en 's middags slapen.... Hopelijk wil dit....

Deel Deze Pagina