Onze Jelle is nu ruim 2 weken oud, overdag slaapt of ligt hij wakker in de box. 's Morgens en 's nachts slaapt hij in zijn wiegje. Hij heeft best wel moeite om in slaap te komen soms is hij nog wakker als hij zijn volgende voeding krijgt. Hij huilt vaak als we hem neerleggen in wiegje of box. Zou het beter zijn om hem overdag ook in zijn wiegje te leggen? Hoe doen jullie dit?
C heeft (bijna) nooit ergens anders geslapen dan zijn wiegje of ledikant. De eerste 4 weken stond de wieg op onze slaapkamer, en was ik ook boven te vinden. Daarna is de wieg naar de woonkamer gegaan. Hij sliep dan overdag in de wieg beneden, en 'snachts in het ledikant op zijn eigen kamertje. Maar nou was het heel rustig in ons huis. Weinig bezoek, dus genoeg rust om in slaap te vallen. C wilde graag om zich heen kijken, dus in de box was er teveel te zien om in slaap te komen. De reiswieg lukte soms ook wel, maar dat was na 2 maand ook wel over..
Tobias slaapt altijd in zijn wiegje op onze slaapkamer, ook overdag. Er is voor hem teveel drukte en licht in de woonkamer om daar echt goed te kunnen slapen. Bovendien herkent hij de wieg nu ook als de plek om te slapen, dat is voor hem ook lekker voorspelbaar.
Esmee slaapt al vanaf haar geboorte in haar ledikant. De box is hier voor het spelen, het ledikant om te slapen
Merel ook meteen in ledikant te slapen gelegd. Wel zo nu en dan tijdens huil periodes in de kinderwagen in de huiskamer, nooit in de box, dat deed ze zelf niet, daar was veel te veel te zien, kon ze niet slapen.
Lize sliep in het allereerste begin overdag in het reiswiegje of ledikant en 's nachts in haar ledikant. Nu alleen nog maar in haar ledikant, elk slaapje. In de box heeft ze nog nooit geslapen (behalve dan een keer toevallig in slaap gesukkeld). De reiswieg was lekker beschut, ze vindt het nog steeds een fijn plekje, alleen komt ze nu met haar hoofd tot aan de rand Amber
wij hebben charissa ook gelijk in de wieg gelegd ons motto was slapen doe je in je wieg en spelen doe je in de box
bridgett slaapt ook in haar ledikant.snachts,sochtends en smiddags. tussendoor als ze wakker is leg ik haar wel in de box om te spelen.en als ze dan haast naar bed moet weer,en ze valt in de box in slaap,dan leg ik haar zachtjes boven in haar bedje. ze wou in t begin ook niet makkelijk in haar bedje slapen of in dr box liggen.maar ik probeer zoveel mogelijk vaste tijden te laten slapen boven.en sinds dat goed gaat vindt ze t ook niet zo erg meer om in de box te liggen en gaat ze nu meer spelen daar.ze snapt wat meer t verschil ertussen lijkt t wel.
Hier ook alleen slapen in ledikant..box is om te spelen. Overigens hebben we de box pas in gebruik genomen vanaf dat ze een week of 5/6 was...dit leek me voeg genoeg ivm prikkels ed.
Sven slaap daar waar het uitkomt. rond een uur of 11 ligt hij soms in z'n bedje, anders in de wandelwagen of in de box. hij slaapt overdag moeilijk in en in de box valt hij tijdens het spelen gewoon in slaap.
Toen het met Martijn niet meer ging krijg ik van de CB de tip dat slapen altijd in het bedje moet en spelen in de box. hier slaapt hij dus altijd in zijn bedje
Wij hebben daan ook alijd laten slapen in zijn ledikant puur omdat een slaapkamer toc rustiger is dan een woonkamer. en een bed is om te slapen en een box om te spelen.
Ik ben ook meer voor het slapen in het ledikantje, Amy kon ook niet tegen al die prikkels die ze kreeg als ze in box lag.
Noortje heeft ook altijd vanaf begin af aan in haar eigen bedje geslapen. Nu weet ze dat ook goed. Ze kan flink gaan jammeren en ze doet vrijwel meteen haar ogen dicht zodra ik haar instop en de speen geef. Beneden in de box blijft ze jammeren als ze moe is.. Box is om te spelen..