Hallo, Ik heb even een vraagje, we hebben een superlieve dochter, maar sindskort is ze flink aan het schreeuwen, niet alleen als ze iets wil ook zo door de dag heen. Ik probeer het vaak te negeren, of zeg tegen haar dat ze niet hoeft te schreeuwen , maar ook zachtjes geluid kan maken. Praten doet ze nog niet, en of ze me echt begrijpt vraag ik me ook af... ze doet ook heel vaak alsof ze huilt met veel volume, maar dan is er niks aan de hand. Iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken en of dit normaal is bij de leeftijd?
Dat hoort er bij en duurt ook best lang hoor. Kleine kinderen hebben nog moeite om volume te regelen, dus ook wanneer ze praten doen ze dat vaak veel te hard. Dat is gewoon iets wat ze moeten leren. Zelf het goede voorbeeld geven is wel belangrijk denk ik. Hier wordt het inmiddels wat minder.
Hier met ruim 16 maanden ook Niet aandacht schreeuwen ofzo maar gewoon op zijn manier "praten" De volume knop staat op 100 onderhand dan.......en buiten nog te horen Moet er altijd wel om lachen....komt vanzelf goed