Hey, Sinds twee weken ongeveer drinkt Mees 's avonds extreem veel! Hij pas tevrede na 200cc fles en dan drinkt hij mijn volle borsten ook nog eens helemaal leeg dus dat zal ook nog eens 150cc zijn! Voor minder gaat hij absoluut niet slapen. Ik heb ook al een avond rijstebloem geprobeerd maar dat maakt niks uit...Zuigbehoefte is het niet want hij vindt zelf zijn duimpje als ik hem in bed leg en hij wil nog wat sabbelen... Door de dag drinkt hij ook veel...ziet er ongeveer zo uit: 7.30 bv 10uur 130cc 12uur 130 cc 14uur bv 17uur 150cc 18.30bv 20uur 200cc + bv Hij dronk altijd al om de 2 uur maar dan dronk hij maar 100cc en 's avonds bv zonder extra fles... Moet ik overstappen op voeding voor hongerige baby's? Hij gaat vanaf volgende week naar de oppas omdat ik weer begin met werken en daar kan ik hem geen bv tussendoor geven, kolven wil niet lukken, vandaar...Ik ben bang dat hij dan teveel binnen gaat krijgen. Of is dit een fase ofzo? Groetjes Floor
Weet je zeker dat je nog voldoende productie hebt? Als kolven ook niet lukt.... Zomaar een hersenspinsel hoor!
Als ik zo even snel tel komt hij ver over de liter heen. Volgens mij mogen kindjes niet meer dan 1 liter per dag drinken ivm belasting van de nieren. Misschien idd beter om over te stappen op voeding voor hongerige baby's. Ik vindt iedere 2 uur 130/150 cc ook wel erg veel. Mijn kindje is 3.5 week en komt om de 3.5/4 uur.
Dat geldt alleen voor fv toch? Wij geven hier voor de nacht Hero Extra, daar sliep de kleine man meteen 2 uur langer. Dus misschien idd een idee?
@tamar86 Nee, ik heb zelfs erg veel melk...'s avonds is het wel iets minder maar zeker nog genoeg...iig geen 200cc te weinig @baby14 Dat is inderdaad alleen bij kv en aangezien hij tussendoor nog bv krijgt kan het nog wel. Maar bij de oppas krijgt hijoverdag geen bv meer en wordt het wel ecgt teveel...
Het lastige lijkt me dat borstvoeding op verzoek en zoveel als kind wil 'mag' en flesvoeding aan limieten is gebonden. Omdat je het mengt, en hij toch behoorlijk wat - zo'n 600 ml flesvoeding krijgt, zou ik toch wel met enige grenzen rekening houden. Mijn dochter was namelijk ook van het type drinkt alles wat je aanbied (en geboren met 2 kg maar een te sterke inhaalgroei is niet goed vanwege blijvend verhoogt risico op diabetes en hart- en vaatziekten later), maar daarom ben ik redelijke maximale hoeveelheden gaan aanbieden behorend bij de leeftijd/gewicht. Daarna even 5 minuten huilen omdat ze eigenlijk verder/meer zou willen drinken (100% flesvoeding in mijn geval), maar daarna weer over of ik ging met haar wandelen/afleiden zodat ze het zo lang mogelijk zou uithouden tot een volgende voeding. Daarnaast vind ik 350 ml (van wat dan ook) in 1 keer als een plons in een babybuikje van 3 maanden een erg grote hoeveelheid. Dan rekt zijn maag uit en dat zorgt er weer voor dat hij meer honger krijgt en elke keer die 350 ml wil en je dus in een cirkel komt van meer, meer, meer. Hoeveel weegt je kindje? En op welke groeilijn groeit hij en neemt dat toe of af? Als het mijn kindje zou zijn zou ik 's avonds geen fles aanbieden en alleen borstvoeding. Hij zal daar eerst weer heel erg aan moeten wennen omdat hij veel meer gewend is. Dus dat is even doorbijten. Maar ik zou wel gaan werken aan kleinere hoeveelheden passender bij zijn maagje, leeftijd en gewicht. Bij borstvoeding weet je het niet wat er naar binnen gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat een jonge baby 350 ml in 1 keer drinkt, maar dat toch meer spreid en vaker wil drinken.
Ik zou 's avonds ook alleen borst aanbieden... Danken hij zich misschien ook nog meer verzadigen door te zuigen/harder te werken? Hoe snel drinkt hij zijn fles leeg? Als hij te snel drinkt is hij gewoon nog niet verzadigd... Ip mag je van BV zoveel geven als je wil, bij FV inderdaad een ander verhaal. Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid vocht daarbij maar om het aantal scheppen poeder per dag! En het kan toch wel dat die nu even wat meer nodig heeft en dat het volgende week weer minder is... Qua BV kun je natuurlijk niet veel 'fout' doen! Je zou bij de oppas eerst eens kunnen kijken hoe het gaat. Evt fles met kleinere speen kopen zodat hij harder moet werken. En er is ruimte om wat extra's te geven als jij 's avonds alleen borst aan biedt...
@kiwi25 Hij woog bij de geboorte 4070gram, was de eerste week alweer op geboortegewicht terug en is toen elke week zo'n 300gram aangekomen! Hij weegt momenteel 7,5kg en zit met alles op de bpvenste lijn. Volgens het cb niks raars. Hij krijgt pas sinds kort fv. Hij doet lang over de fles, zeker 15 minuten met een fles van 150/5. 'S avonds duurt het nog langer. Na de bv valt hij als een blok in slaap. Hij drinkt mij leeg in 10 minuten, erg snel dus. Dan leg ik hem tegen half 9 in bed en na een half uur wordt hij hongerig wakker en drinkt hij in een half uur nog eens 200cc... Ik ben inderdaad ook bang dat ik zijn maagje oprek. Lijkt me niet gezond allemaal maar ik krijg hem met geen mogelijkheid meer in slaap...terwijl dit eerst wel gewoon lukte. @nova81 Ik heb de kleinste speen al...en hij doet 30min over de 200cc fles dus daar kan het niet aan liggen toch?
Valt me net in dat het misschien te maken kan hebben met dat hij verkouden is? Hij slaapt ook veel slechter hierdoor...
Die 30 min is prima! Maar vraag me dan af of het inderdaad wel honger is/kan zijn? Heeft hij geen last van verborgen reflux oid? Wegdrinken van de pijn? Al zou je dan nog meer klachten verwachten na nog meer in de maag... Ik zou toch proberen op een andere manier te troosten want als hij hier aan went kom je er straks helemaal niet meer vanaf! En weer aanleggen op praktisch lege borsten? Puur om te zuigen en de geborgenheid?
Reflux kan het niet zijn...hij ligt gemiddeld 2/3 uur per dag plat in de box te spelen, ligt plat in bed, huilt nauwelijks en is erg vrolijk en tevreden. Hij wordt ook niet huilend wakker maar echt zoekend zeg maar...als ik hem laat gaan gaat hij uiteindelijk wel huilen... Dat aanleggen ga ik eens proberen vanavond!
Nee, dan lijkt reflux niet waarschijnlijk... en zou hij met nog meer voeding ook nog meer last moeten krijgen eigenlijk. En dacht eigenlijk (automatisch) dat hij aan het huilen was als hij wakker werd, maar dat hoeft natuurlijk ook niet! Van die keelpijn is ook nog een goeie inderdaad! Hier was hij rond die tijd na een voeding ook ineens niet tevreden, dan legde ik hem gewoon nog eens aan en dan viel hij uiteindelijk na een aantal minuten drinken/zuigen ook gewoon in slaap... Is zeker het proberen waard! Krijgt hij misschien nog net wat extra vette achtermelk binnen wat ook beter vult natuurlijk...
Ik vind het eigenlijk een beetje op clusteren lijken.. Ook wat oudere kindjes kunnen dit doen. Nu je bent gaan afbouwen, zou het kunnen dat je productie die boost toch even nodig heeft. Je geeft aan dat je veel melk hebt, maar nu je bent gaan combineren en op 4 voedingen zit, zou het wel terug kunnen lopen. Zeker als de middag voeding er binnenkort dan ook af gaat.. Ik zou dus lekker aanleggen s'avonds. Goed voor jou, goed voor baby, en ook beter dan zo'n grote fles Wellicht overbodig, maar heb je de neusspray al gebruikt bij het kolven? Heeft mij enorm geholpen
@nova81 Inderdaad, hij geeft een lekkere boer na die grote hoeveelheid maar heeft dan geen last meer. Maar ik ga hem lekker aanleggen vanavond! Wordt een avondje in bed voor mij...aangezien hij alleen in bed goed bij mij drinkt. @zoe123 Daar heb ik ook nog aan gedacht. Hij heeft dit een hele tijd gedaan maar was er net 2 weekjes mee gestopt...en nu lijkt het er weer op...die fles pauzeerd hij ook ff bij, doe er in totaal een uur over voor hij klaar is en echt gaat slapen. Kan clusteren ook gaan en weer terugkomen dan? Iig geval ga ik mijn avond voeding proberen op te krikken en dan zien we wel... Neusspray heb ik niet geprobeerd...ga eens googlen. Het proberen waard toch.
En hoe ging het?? Ja lijkt inderdaad alsof hij je productie weer wat op wil krikken... Krijgt hij misschien toch minder dan hij gewend is of omdat hij weer wat ouder is ook wat meer nodig heeft?? Zeker nu je omschrijft hoe hij die fles drinkt... dat is gewoon clusteren. Dan zou ik inderdaad zeker weer aanleggen en na een paar avonden zal je productie ook wel weer opgekrikt zijn. Ik gebruikt ook de syntospray (oxytocine) bij het kolven. Is puur om je TSR snel op te wekken, die sommige vrouwen niet of pas laat krijgen bij het kolven. Scheelt zoveel... Voor de spray duurde het soms wel een kwartier voordat de TSR kwam! Dat zou zeer onpraktisch geweest zijn bij kolven op het werk! Zijn wel een tijd leveringsproblemen geweest met de spray, dus weet niet of hij inmiddels weer te krijgen is. Ik heb hem via mijn werk, dus dat is via een andere route, anders had ik hem niet gehad.
Wat lief dat je er aan dacht Hij heeft me helemaal leeg gedronken. Heb geprobeerd hem langer te laten drinken maar na een tijd werd hij 'kwaad' Heb toen toch een fles gemaakt maar ik heb er een schepje minder in gedaan...Vanacht is hij wel ineens weer om 4 uur wakker geworden terwijl hij al een aantal weken doorsliep...gelukkig zat er genoeg in om hem tevrede terug te leggen maar hij heeft me weer helemaal leeg gedronken. Werd gelukkig ook pas om 8 uur wakker. Heb hem toen weer aangelegd, omdat mijn productie na die avondvoeding, nachtvoeding en ochtendvoeding toch weer een beetje omhoog zou moeten gaan...? Kijken wat hij vanavond gaat doen Bij het kolven is het tsr het probleem niet...het is na 5 minuten kolven (100cc) gedaan met de melk...komt niks meer uit terwijl er wel nog in zit. Heb namelijk wel eens aangelegd na het kolven en dan dronk hij er nog redelijk veel uit. En hoe later op de dag, hoe minder het wordt...