Wij zijn voor onze schoonvader opzoek naar een woning, na het einde van zijn relatie heeft hij nu niks meer. Nu staat hij ingeschreven in een andere gemeente en geef daar nu net een uitkering aangevraagd. Vandaag zijn we wezen kijken bij een 60+ huurwoning en zou hij er evt in kunnen als hij 3x huur zou betalen, dat kan..maar de grote baas vind het niet genoeg en wil dus dat hij een intentieverklaring aanvraagt in de nieuwe gemeenten waar hij dus zou komen wonen (als hij die dus krijgt) Nu kan ik alleen vinden dat je deze kan aanvragen bij je werkgever, die heeft hij niet en volgens het bedrijf moet hij deze gewoon bij de gemeente aanvragen. Alles wat ik Google is negatief, dat vele mensen deze niet krijgen. En ik zelf heb hier nog nooit van gehoord verder.... Wie weet wat dit inhoud en waar naar gekeken word bij zoiets?
Dat is per gemeente verschillende. Wat de voorwaarden zijn voor een intentieverklaring. Maar bijna alle gemeente zijn een stuk strenger geworden met het geven hiervan. Ik zou dus gewoon even bellen met de woningbouw binnen de betreffende gemeente.