dit is dus juist wat mijn man en ik niet willen. hun kindjes zijn ook het zusje en broertje van ons kleintje. en hoe moet hij de kindjes dan zien 'apart' van mij? is toch belachelijk.... dit is juist waar ik bang voor ben maar, we leven samen, die ex van hem heeft ook al een nieuwe vriend waarmee ze gaat samenwonen. verder.. heel erg bedankt voor je tips! en dankjewel, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap
dan zal er toch om de tafel gezeten moeten worden , en duidelijke afspraken gemaakt moeten worden.. het duurt nog even voor dat jullie kleintje er is dus jullie hebben de tijd. uiteraard gaat het bij dit soort situaties altijd om hoe het is voor de kindjes.. en niet voor de ouders.. de kindjes zijn het belangrijkst..mocht het problemen geven kan vader hier juridisch wel iets aan doen.. hij heeft tenslotte ook rechten!
nou ik vind hoe moeilijk het ook is voor zijn ex dat ze het maar moet accepteren dat jij nu bij hem hoort ik denk dat er jarloerzie speelt dat ex nog te veel gevoel heeft voor je man en het gaat om de kinderen dus die mogen hun vader ook gewoon blijven zien
Ik blijf erbij: Dit moet gewoon goed geregeld worden. Ga naar een advocaat! Je kan een advocaat waarschijnlijk wel gefinancierd krijgen. Die kan ook mediation regelen. Met denken en piekeren kom je er niet ben ik bang...
dankjulliewel allemaal voor jullie tips en adviezen. vrees inderdaad dat er echt wat op papier moet komen te staan. @ ikke84 - dankje, ik vind ook dat ze het moet accepteren. ze heeft er zelf weinig over te zeggen, en haar jaloezie is in dit geval niet belangrijk.
Dat mag ze helemaal niet zeggen en een omgangsregeling staat los van de vraag of de vader een (nieuwe) relatie heeft of niet. De omgangsregeling zoals die er dus is, kan gewoon doorgaan, hoe dan ook, en als zij die tegenwerkt, is het het beste om zo snel mogelijk daarover een rechtszaak aan te spannen. Een rechter zak dan ofwel mediation opleggen, (waarin jouw vriend en zijn ex een ouderschapsplan en afspraken rondom de omgangsregeling zwart op wit moeten zetten), ofwel een omgangsregeling opnieuw vaststellen met een eventuele strafmaatregel voor het geval zij zich daar niet aan houdt, (wij hebben hier destijds voor ex van mijn man een dwangsom gekregen van 250 per dag voor als ze de kids niet mee gaf).
Als er een omgangsregeling is zullen ze zich er beiden aan moeten houden. Als er niet een omgangsregeling is dan adviseer ik dat ervoor gezorgd moet worden dat het die er komt. Dan heeft zij niks te zeggen over de kinderen wanneer die bij je vriend zijn.