Mijn zoontje is altijd al een moeilijke slaper, vooral overdag, altijd huilen geblazen, soms valt hij binnen 10 min in slaap, en soms huilt hij na 10 min nog en haal ik hem eruit. Ik laat hem nooit langer dan 10 min huilen en als hij erg overstuur is haal ik hem er meteen uit. Uiteindelijk kom ik wel op 2 of 3 dutjes per dag, maar het vervelende is dat het constant zijn schema in de war gooit. In de ochtend gaat meestal goed, maar het middagdutje dus meestal niet, terwijl er dan wel alweer een aantal uren tussen de dutjes zitten, wat me eigenlijk teveel lijkt voor een baby van 7 maanden. Zoals nu, hij is al 3.5u op en probeer hem al 2x in bed te leggen, dus ik ga hem er zo maar weer uit halen, en het over een half uur proberen, maar dan is het alweer 4 uur geleden sinds zijn ochtenddutje.. ben benieuwd of iemand een kindje heeft die ook zo lang wakker wil blijven en weinig wil slapen overdag en hoe je ermee omgaat..
Kan het niet zijn dat hij te moe is als hij naar bed toe gaat? Julian kon op die leeftijd zo'n 2,5 uur wakker zijn. En heb je al geprobeerd hem in bed te troosten, voor je hem eruit haalt? Dus zachtjes een liedje zingen, over zijn hoofdje aaien, muziekje aan en als hij rustig is weggaan. Eventueel na een paar minuutjes weer teruggaan om te troosten, maar hem wel laten liggen. Als je het idee hebt dat hij echt niet moe is en gewoon weinig slaap nodig heeft, zit er niks anders op dan dat te accepteren. Die kindjes heb je namelijk ook
ja eerst kon ik hem dus altijd na 2u op bed leggen, en als het dan niet lukte was 2.5u zijn limit (op zijn). Maar de laatste tijd merk ik dat hij bij 2u nog niet moe genoeg is..maar na 3u wordt hij toch wel moe. EN zoals net toen het niet lukte was hij wel echt aan het gapen..en als ik er bij ga staan en zingen over zijn hoofdje aaien gaat hij echt overstuur huilen, dit heb k heel vaak geprobeerd. Overigens is het nu dan eindelijk gelukt, na 4u dus..nou hopen dat er niet plots iemand aan de bel trekt, dan kan ikz o balen joh:x!
Vervelend... Dan is het te hopen dat iemand anders een goede tip heeft! Julian raakt ook wel eens overstuur als ik hem in bed leg, maar als ik dan terug kom om hem te troosten en hem zijn speentje te geven gaat hij meestal braaf slapen. En gewoon de bel uitzetten joh!
ja hij is gewoon zo wisselend, sommige dagen lukt he twel hoor, dan leg ik hem na 2.5u in bed en gaat alles goed, maar vaker niet, en waardoor het komt eweet ik niet, ik doe dan alles hetzelfde en het is ook neit da tik dan weg ben geweest ofzo en hij teveel indrukken te vewerken heeft..