Moeilijke start, mama en kind in zk.. Advies gevraagd!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lara1978, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Mijn zusje is vanmorgen bevallen van een prachtige zoon. Helaas is het een hele zware bevalling geweest en heeft de kleine in het vruchtwater gepoept en heeft dit in zijn longetjes gekregen. Hij ligt nu in een couveuse op de IC en mijn zusje ligt ook nog in het ziekenhuis want de placenta moest operatief worden verwijderd (kon er ook nog wel bij). Ze moet nog wel even in het ziekenhuis blijven, de kleine blijft sowieso een week want hij krijgt antibioticum. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met hem!

Omdat mij zusje zo zwak is heeft ze niet de kracht om te kolven. Ik heb al tegen haar gezegd dat ze echt haar productie ZSM op gang moet brengen maar ze trekt het echt niet. Ze wilde echt graag bv geven maar nu is alles teveel voor haar. Ze zei dat ze vanavond wel ging proberen te kolven maar ik denk dat ze daar te zwak voor is. Ik kan haar ook niet helpen met kolven want ik mocht alleen vanmiddag even op bezoek. Het is momenteel ontzettend druk op die afdeling dus ik vrees dat ze geen goede begleiding krijgt en ja, ik wil haar helpen maar mag morgen eind vd middag pas weer naar haar toe! Ik kan haar ook niet teveel lastig vallen met telefoontjes.

Heeft iemand ervaring met zo een situatie? Wat zou er gebeuren als ze morgen begint met kolven? Ik denk (en hoop!) dat ze na een nacht goed slapen wel wat bijgetrokken is en dat ze dan wel de kracht heeft om te kolven.
    En drinkt een baby na een week in de couveuse te hebben gelegen nog wel aan de borst?

Alvast bedankt!

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Productie en drinken uit de borst kan allemaal nog wel. Maar zoals jij wel begrijpt word het er allemaal niet makkelijker op. Wat je zus nu nodig heeft is goede begeleiding. Liefst van een lk en van een lieve/zorgzame zus.
    Mischien kun je voor haar uitzoeken of er in het ziekenhuis een lk is waar ze een beroep op kan doen ? Het is voor haar wrs allemaal teveel gedoe om dat zelf uit te zoeken. En anders een lk in de buurt zoeken die haar kan hepen.

3. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Ik sluit me bij Nemo aan.
    Wat betreft het uit de borst drinken na een week couveuse. Mijn dochtertje heeft ook een week in de couveuse gelegen en daarna nog een tijdje in de doorgroeikamer. Ze gaven haar te drinken d.m.v. fingerfeeding, als ze te moe was kreeg ze de rest via de sonde. Dit om geen tepel-speen verwarring te krijgen. Ondertussen probeerde ik haar ook aan te leggen, om toch alvast het gevoel te krijgen.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn zoontje is op een donderdag geboren en door alle hectiek eromheen en zh opname in het sofia ben ik pas zaterdags gaan kolven toen had ik er pas fut voor en stond mijn hoofd een beetje de juiste kant op. mijn bv is toen redelijk opgang gekomen. ik kolf nu nog steeds omdat ie nu na 6 weekjes nog in het zh ligt. hij heeft ook 2x aan de borst gedronken vorige week dus het is wel mogelijk na 1 week ook. hoop dat ze morgen zich weer een beetje beter voelt.

5. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    En volgens mij is het essentieel dat ze haar zoontje niet met een fles (bij)voeden, maar met een cupje of dmv fingerfeeding! En geen speentje geven in het begin, maar liever een knuffel met de geur van mama ofzo.... Sterkte en wat lief dat je zo voor je zus zorgt! Ze zal het heel erg waarderen!

Deel Deze Pagina