Hi Dames, Ons meisje is nu bijna 3 weken en ik heb het idee dat ze slecht kan poepen. Je ziet haar steeds duwen en er komt niks. Ze huilt ook na een tijdje als ze duwd Ze word er gewoon wakker van, want van de honger denk ik niet dat het kan zijn Ze laat ook veel windjes Ik gebruik ook al infacol. Als voeding hebben we Nestle Heeft iemand tips? Thanxxxx
Paar druppels olijfolie bij de voeding doen. Helpt bij vele kindjes goed. En zo niet, dan misschien toch overwegen om over te stappen op voeding voor de moeizame ontlasting. Mijn oudste kreeg ook fv, en had precies hetzelfde, was gewoon zielig om te zien. De druppels olie hielpen voor tijdelijk en ben toen overgestapt op omneo. En heeft daarna geen last meer gehad.
Ok dank je wel, dat gaan we dalijk gelijk eens proberen. Wat ze wel doet is dat ze na 2 uur na de laatste flesvoeding reumoerig word, ik schreef net dat ik het idee heb dat het niet van het eten komt, maar wie weet... Snachts kan ze gemakkelijk al 5uur zonder. Want ze zuigt best erg hard op de speen hhihi ik ben een nieuweling hierin maar zelfs mijn moeder weet geen raad
Poept ze wel gewoon elke dag? En hoe ziet de ontlasting er verder uit? Kijk bij mij oudste was het gewoon om de 3 a 4 dagen en echt harde ontlasting. En met fv moeten baby's minstens elke dag een poepluier hebben en ontlasting moet zacht zijn. Dat jouw meisje in de nacht 5 uurtjes zonder voeding kan, betekent niet dat het niet aan de voeding kan liggen. Haar darmen kan dan de voeding niet goed verteren, waardoor ze dus moeizaam kan poepen en ontlasting hard is.
ja tot nu toe poept ze 1 x per dag, gister had ze goed gepoept en ziet gelig uit, en is ook zacht, gewoon normaal.. Hebben haar nu een flesje gemaakt en ik hou in de gaten wanneer ze zich de volgende x weer meld, kijken of dit ook weer na 2 uur is
Oke dus het is idd geen moeizame ontlasting, maar juist goeie ontlasting Ik denk dat ze gewoon wat buikkrampjes heeft, dat is heel normaal. Heeft even tijd nodig dat de darmen aan de voeding moeten wennen. Dus olijfolie is dan niet nodig. Wat verder kan helpen is cinababy druppels van vsm. En anders haar op de buik tegen jou buik aanleggen, dat verzacht de pijn. Meldt ze zich overigens elke dag om de 2 uur? Las al eerder dat ze flink blijft zuigen op de speen van de fles. En ze daarna onrustig wordt. Kan zijn dat ze dan juist meer voeding nodig heeft, dat ze dus onrustig is van de honger. Hoeveel cc krijgt ze in de fles?
Had dezelfde vraag aan het cb gevraagd, dat gekreun hoort er idd bij, ze kunnen last hebben van darmkrampjes en of last hebben bij de ontlasting. Zolang deze zacht is, is er niks aan de hand
Ik maak sinds vorige week 120cc dus met de poeder erbij kom je uit op 130cc Ze drinkt meestal tussen de 90 en 115cc. Een enkele x is het helemaal op. Ja ze word na 2 uur wel wakker en begint zich te melden... Meestal kunnen we het wel rekken tot 3 uur maar niet altijd. Ik rek dan wel tot 2,5 uur met nieuwe flesvoeding geven. @eden, ok dank je wel!
dat heb ik niet echt bijgehouden eigenlijk. Ik zal het morgen eens opschrijven van iedere voeding. 15:05 120 (130) 12:30 heeft ze 85 gedronken 9:10 had ze maar 50 gedronken 6uur weet ik niet meer
Hmm ze drinkt echt met kleine beetjes. Dus echt honger is het niet om de 2 uur denk ik. Anders zou ze wel de fles helemaal leegdrinken. Je moet wel rekening houden met de hoeveelheid die je geeft op een dag. Je rekent per kilo lichaamsgewicht x 150 cc. Dus als ze bijv 4 kilo is, dan is 600 cc aan voeding voldoende. En kan zijn dat om de 2,5u voeden, ze toch teveel binnen krijgt, ook al geef je kleine beetjes. En dat kunnen ook buikkrampjes geven. Ik denk dat je haar beter om de 3 a 4 uur kunt voeden, en ze dan wel de fles van 120 cc leegdrinkt. En ze dan aan 5 voedingen genoeg heeft.
ZE is nu ook weer wakker en ant huilen. Ok dan ga ik dat maar proberen en ga ik ga het bij houden en echt om de 3uur voeden. Maar als ze blijft huilen dan?
Huilen is niet altijd een hongersignaal. Je geeft ook aan, dat ze de fles maar een enkele keer leegdrinkt en de rest niet. Dus honger is het dan niet om de 2 uur. Huilen kan ook buikkrampjes zijn, of ze slaapt heel onrustig? Zuigbehoefte kan het ook zijn, geef je al een speen of? Je kunt ook even het cb bellen om dit uit te leggen, wat je het beste kan doen kwa voeding.
ja speentje heeft ze, zuigt ze ook goed op. volgens mij zoekt ze ook vaak de duim. omdat ze met de handjes in de mond gaat ja ik moet as maandag daar heen. slapen deed ze eerst goed en sinds gister word ze vaker wakker. snachts niet,slaapt ze goed. vanaf morge leg ik haar in bedje overdag, nu slaapt ze onder. vind het gevaarlijk trap op en af. dan doe ik 1x boven en erna weer onder en zo om en om
Ja kan best ook zuigbehoefte zijn. Misschien helpt inbakeren wel voor je meisje, slapen ze ook vaak rustiger.
Toen onze zoon moeilijk poepte, kregen we het advies om tien cc extra water in de fles te doen. Bij ons hielp dat heel goed!
Wat bij mijn dochter erg goed hielp was dit: - zelf in een makkelijke houding liggen/relaxen - baby op de zij op mijn buik leggen - katoenen dekentje over haar heen - kruik tegen haar buik (vandaar eerst katoenen dekentje anders wordt het te heet) - nog een katoenen dekentje er over heen - speen in Ze kon zo uren lekker wegtukken of relaxen. Verder cinababy helpt veeel beter dan infacol hier! Ze heeft het nu amper meer nodig
Jouw kindje is natuurlijk nog erg jong, maar hier bestaat het zelfde probleem. Vooral nu zoonlief over is gegaan op meer vaste voeding. (Fruit, brood en avondeten) Olijfolie bood hier helaas maar een tijdelijke oplossing. HA gebeld en Lucas krijgt aankomende week laxeermiddel. Als bovengenoemde adviezen geen baat hebben kan je altijd de HA bellen. Succes!
Wij hebben het zelfde probleem gehad. En bijna 5.5 maand lang een huilbaby. Hij werd of gelijk na de flesvoeding onrustig of stipt 2 uur na de voeding. Hij huilde zelfs nog aan de fles. Alles geprobeerd 10cc extra, olijfolie, rosivicee laxo, lactulose enz. Na 9x bij de chiropractor te zijn geweest een verwijzing voor bioresidantie gekregen. Advies: flesvoeding van biobim gaan gebruiken. Te verkrijgen via internet of g&w winkel. Hadden we dat maar 5.5 maand eerder geweten!! Alle klachten verdwenen. En in 1 week tijd bijna meer gepoept dan in 5 maanden daar voor. Eindelijk rust en eindelijk konden we voorzichtig gaan genieten. Hij is nu een jaar en we gebruiken nog steeds biobim!
Ts, klinkt alsof de poep prima is en je kindje ook niet verstopt zit, maar dat ze het poepen nog niet onder de knie heeft.. Wat je kunt proberen als je ziet dat ze aan het persen is, is haar in de volgende houding houden: rug tegen je buik, hoofdje tussen je borsten. Je vingers/handen in haar knieholtes, en die optrekken. Ze "hangt" dan in de foetushouding, met haar billen lager dan haar knietjes. De uitgang is het laagste punt dan, en dat kan helpen omdat sommige baby's niet weten waar ze heen moeten persen. Ook met windjes hielp deze houding erg goed, vaak kwamen ze binnen 5 sec al, terwijl we met alle andere trucjes vaak een kwartier bezig waren..