.. De titel is zachtjes uitgedrukt, het is echt al een paar dagen verschrikkelijk. Ik kan echt al een paar dagen niet poepen naja ik heb dus wel steeds het gevoel dat ik moet maar het komt er niet echt uit, bijna niets.. En daardoor krijg ik dus buikpijn Zijn er meer meiden die hier last van hebben? En is er iets wat ik kan nemen om dit te voorkomen/op te lossen? Mn hele dag wordt erdoor verpest want ik voel me er dus helemaal niet lekker door en zit constant op de wc..
heey! heb er ook erg last van had het ookal voor me zwangerschap ze zeggen veel drinken en mssn met olijf olie bakken ? ik heb zelf medicijnen gekregen van het ziekenhuis om het wat dunner te maken zeg maar
Veel drinken en bewegen. Genoeg vezelrijke voeding eten. Tja en evt bij de huisarts lactulose of movicolon halen. Maar ik zal als ik jou die dingen nog even laten staan hoor ! Succes! Liefs, Hanneke!
Hey, Ik herken het probleem helemaal. Ik heb al niet een hele normale stoelgang, want normaal gesproken ga ik 2x per week voor de grote boodschap. Maar ik heb nooit buikpijn of een opgezette buik of iets dergelijks. Maar nu is het helemaal anders, Ik heb een buik die zo rond is als een zwangere van 7 maanden en heb verschrikkelijke buikpijn. Ik heb continu drang om naar het toilet te gaan, maar er komt maar niets. En eigenlijk heb ik ook geen advies voor je, zelf ontbijt ik nu met 2 kiwi's op een lege maag, eet wel 10 pruimen per dag en zit aan de vitalinea.. Sorry, dit is eigenlijk een soort klaagzang geworden ipv wat advies, mischien kan iemand anders helpen?
Helaas deel ik je probleem. Mijn stoelgang was toch al niet zo optimaal voor mijn zwangerschap maar nu ga ik gerust een hele week niet. Ik voel me zo opgeblazen. Ik doe dus nu s'ochtends wat yogurt eten met wat zemelen en crueslie! Het helpt niet helemaal geweldig, maar ik vergeet ook rustig 2 dagen die zemelen, maar misschien als je het dagelijks doet dat het wel helpt!
oei! ik had het ook van het begin van mijn zwangerschap maar nu helemaal geen last meer van. Gewoon goed eten met veel vezels en 2 liters water per dag , ik ga zelf soms 2 x naar wc. Maar dat kan idd heel pijnlijk en vervelend zijn krijg je opgezette buik weet jij niet goed of het harde buiken zijn of moiezaam stoelgang etc... in ieder geval geen rijst of dat soort minder vlees en veel groenten en fruit + vis & melk producten sterkte en Suc6!
ik dacht dat rijst wel goed was.. maar ik had de tip gekregen om veel fruit met schil zoals pruimen, kersen enzo te eten. nu maakt dat bij mij niet veel uit, maar yoghurt wel! alleen vergeet ik dat wel is op te halen haha...
rijst is goed wanneer je ontlasting duine zijn en dat je juist heel vaak op de wc zit. Ja pruinen fijgen en kersen zijn ook heel goed! Die yorghurt van Danone Activia zijn heel erg goed, die met muesli en ook fijgen
ik heb gedroogde pruimen gegeten hielp goed, kiwi op de nuchtere maag helpt ook. verder nam ik wel eens een glas warm water voor het slapen kon dan smorgens naar het toilet. succes.
Heb het ook tijden gehad, vooral in de eerste helft van mijn zwangerschap. Maar het blijkt nu weer over te zijn. Ze zeggen dat veel chocola ook wel helpt, maar ja, daar kom je weer van aan...
heb er ook last van gehad, heb van de huisarts lactulose drankje gehad en dat helpt gelukkig gebruik het al vanaf 20 weken, en gaat nog goed, maar als ik het niet gebruik dan heb ik er weer last van.
Je hoeft er echt geen medicijnen voor te nemen: daar belast je je hele spijsverteringsstelsel alleen maar extra mee. Even een paar do's en don'ts, (uit eigen ervaring): DO: yoghurt met muesli/cruesli fruit (zo mogelijk met schil), vooral pruimen en kiwi volkoren brood en pasta zilvervliesrijst roosvicee laxo groente lauw water DON'T: wit brood normale pasta witte rijst suiker (ook niet als toegevoegd product in koek enzo) Als je je hier een beetje aan houdt en zorgt dat je echt je 2 ons groente en 2 ons fruit binnenkrijgt, dan verbetert het echt een hoop. Verder is het handig om (sorry voor de specifieke details) je anus met een zalfje in te smeren (ik heb last van aambeien, dus gebruik daarvoor zalf). Werkt dan als een soort glijmiddel. Succes!