Wat bedoelt hij toch?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wennepen, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon is bijna 1 jaar. Hij is heel actief, vrolijk en super lief. Hij heeft al echt karakter en gaat huilen als hij iets niet mag of wij hem ergens weg halen. Bij deze dingen weet ik heel goed wat hij bedoelt.

Maar onze zoon heeft ook veel last van zijn maag en darmpjes. Voeding en het eten zijn een probleem. We gaan naar logopedie omdat hij geen stukjes wil eten. Hij eet nu alleen nog gepureerd eten en flesvoeding. We zitten bij een dietiste om te kijken welke voeding we kunnen geven. De kinderarts houdt alles in de gaten.

Maar als we aan tafel zitten wil hij niet meer eten. Als we het bakje met eten pakken en we willen hem met de lepel eten geven gaat hij roepen/huilen en hij gaat met beide handjes over zijn bolletje wrijven. Ik weet dat er iets met het eten is, maar ik weet niet goed wat!

Hij kijkt heel erg naar ons en ik heb het idee dat hij dat ook wil. Dan geef ik hem iets wat hij mag hebben (bv een stukje gekookte wortel) Ik laat zien dat ik dit ook eet en dan geef ik het aan hem. Het lijkt of hij dit fijn vindt.
    Ik heb hem ook geprobeerd zelf te laten eten. Een heerlijke kliederboel was het gevolg, maar ook dit was niet wat hij wilde.
    Ik heb hem ook al op schoot genomen, maar ook dit was het niet.
    We houden het zelf rustig aan tafel, dus geen tv aan, geen telefoon opnemen als deze gaat, zelf niet steeds van tafel lopen etc.

Pff, jullie nog tips wat ik kan proberen? Ik vind het erg moeilijk dat ik niet weet wat er op dat moment met mijn zoontje is en hoe ik kan begrijpen wat hij bedoelt.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik gooi gewoon even op tafel wat in me op komt he..

-wat gebeurd er als je het eten voor hem neerzet en je zelf je eigen eten gaat eten.. misschien stopt hij zijn handen er wel in en gaat hij zelf eten.

-Colin eet bij ons beter als er wel afleiding is en vooral geen grote mensen die zitten te kijken naar zijn bordje en of hij wel eet.misschien voelt hij wat meer verwachting/ spanning als jullie aan tafel gaan en wilt hij daarom niet zo goed eten.

mischien een idee om te proberen..

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    misschien een idee om het te filmen hoe hij aan tafel doet?

wat nu in mij op komt is inderdaad misschien de druk die hij vielt aan tafel. hij moet dan eten maar hij weet niet zo goed hoe hij ermee om moet gaan. is hij over t algemeen wat verlegen/terughoudend? onze zoon eet dus niet als er iemand naar hem kijkt :p film het anders even, zo kunnen wij precies zien wat jij bedoeld

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Stel je voor dat je iedere dag iets nieuws te eten krijgt dat je niet kent! Dat is even wennen!

Het is belangrijk om het gezellig te houden aan tafel en te zorgen dat hij/zij alle tijd/ruimte krijgt om te proeven en te ontdekken.

Hier gebruik ik een plastic slap met mouwen (prental c.a. 3 euro).
    Mijn dochter wil alleen nog maar zelf eten en is daar ruim een half uur mee bezig. Het gaat steeds beter.

Als je kind te weinig heeft gegeten dan kun je nog een fles geven (met eventueel wat vla erdoor met een papspeen). Sommigen raden dit af maar ik vond het een fijn idee dat mijn dochter via de opvolgmelk de extra vitamines binnen kreeg.

Verder raad ik je aan om het eens met de kinderarts en dieetist te overleggen. Zij weten er véél meer van dan ik!

5. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat lastig..!
    Ik denk ook dat het een idee is om te proberen wat hierboven al genoemd wordt. Hopen dat het snel beter gaat. Succes!

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De mijne is ook bijna een jaar. En heeft er tot nu toe geen moeite mee.

Ik laat haar wel soms lekker modderen met haar eten het laatste beetje met een lepel en kopje met wat te drinken er in, Een beetje zelfstandig dingen laten doen( Tuurlijk daar zijn ze nog niet aan toe) Ze weet wel na het eten mag ik met me bord spelen voelen proeven ruiken op de grond gooien bijwijzen van spreken daarna gaat ze rechtstreeks in bad of we kleden haar uit tot dat ze alleen nog in haar romper zit stukjes eten geef ik ook op haar blad van pak maar zelf. Je kunt het bijvoorbeeld proberen met een crecker en daar lekker op laten sabbelen dus zelf laten doen.

En geen druk er op uit oevenen aanbieden ect ect.

Deel Deze Pagina