Weer een miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Wenniepenny, 27 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Lieve Mirjam of Japke,

    Vanaf twee weken voor mijn NOD (17/02) had ik allerlei klachten waardoor ik een sterk vermoeden kreeg dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn: misselijk, maagzuur, druk op mijn onderbuik, zere borsten, licht verhoogde hartslag, en zo nog een paar kleine dingetjes. Inderdaad werd ik op mijn NOD niet ongesteld. Enkele van de genoemde klachten hielden aan. Afgelopen woensdag was ik vijf dagen overtijd maar testte ik desondanks negatief.

    Gisteravond kreeg ik enorme kramp in mijn onderbuik. Vanmorgen stond ik op en moest ik rennen naar het toilet, omdat ik ineens zo hard ging bloeden. De kramp blijft en ik verlies ook allemaal stolseltjes en stukjes weefsel.

    Is mijn vermoeden juist en heb ik nu weer een miskraam (in november al een missed abortion gehad) of kun je bij een hevige menstruatie ook stolseltjes en weefsel verliezen?

    Groetjes, Wendy
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Wendy,

    doordat je test negatief was weet je nooit zeker of het een miskraam is. Maar je mag op je eigen gevoel afgaan. Je voelde je zwanger en dat zou best eens zo geweest kunnen zijn. Je bent ook overtijd geraakt. Bij een hevige mensruatie kun je wel stolsels verliezen, maar weefsel hoort echt bij een miskraam. Als ik jouw verhaal lees, denk ik dat je inderdaad een vroege miskraam hebt gehad.

    Sterkte!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina