Angelsound

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Leetjuuuuh, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

Heeft iemand ervaring met de angelsound?
    Een apparaatje waarmee je thuis naar de hartslag kan luisteren.
    Ik lees er verschillende dingen over.
    Ook dat het slecht zou zijn.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

Gr

2. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik heb hem ook, maar gebruikte hem niet dagelijks. Vanaf ongeveer 12 weken heb ik 1-2 keer per week even geluisterd. Tot ik hem dagelijks begon te voelen, toen eigenlijk de angelsound niet meer gebruikt.

Het kan volgens mij geen kwaad, als je het maar met mate doet. Ik vond het in elk geval heel leuk en een geruststelling om het hartje te kunnen horen!

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Tipje? Doe het niet.

Je maakt jezelf helemaal gek. Wat als je de hartslag een keer niet kan vinden? Jij bent geen VK. Wellicht is d'r niks aan de hand, maar dan zit je mooi wel even goed in de stress.

4. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb een angelsound, nog van mijn vorige zwangerschap. Vk adviseerde hen mij omdat ik door bloedingen regelmatig in de stress zat. Heb mijn nooit druk gemaakt als ik het hartje niet kon vinden, ik het later nog eens. Het mij toen heel erg gerust gesteld

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik ben een ras-stresskip en heb tijdens mn vorige zwangerschap de AS zo een keer per week gebruikt tussen de 13 en 20 weken. Het gaf me gewoon een beetje extra zekerheid als ik het hartje weer had gehoord- een goed gevoel. Als je hem niet kunt vinden is de oplossing heel simpel. Gewoon even wachten en na een paar uur weer zoeken en rustig blijven. Het vinden van het hartje is echt geen rocket science en na een paar keer oefenen heb je het onder de knie en snap je een beetje waar je moet zoeken (verschilt per termijn en baby kan natuurlijk bewegen :)). Als je dan nog steeds geen hartje kunt vinden lijkt het me alleen maar verstandig om naar de VK te gaan. Als deze zwangerschap goed blijft gaan zal ik omstreeks de 13 weken de AS ook weer opgraven.

6. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    hier ook een angelsound en heeft mij bij de vorige zwangerschap veel geholpen. Mijn gyn en vk zeiden beiden dat het niet gevaarlijk is, maar dat dat vaak wordt gezegd omdat veel vrouwen angstig worden wanneer ze het hartje niet kunnen vinden. Gyn zei tegen mij 5 min per dag max.

Vanaf 9 weken kon het hartje vinden, gelijk al dagelijks. Zodra ik het hartje hoorde legde ik het weer weg..vaak luisterde ik niet langer dan 30 seconden a een minuut.

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Helemaal eens met nana!

8. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Het hangt er echt vanaf hoe je ermee om kan gaan bij het niet vinden. Ik kan het makkelijk relativeren en vind het gewoon een leuk hebbedingetje. Vind ik het niet, ja spijtig. Probeer ik 2 dagen later ofzo nog eens.

9. Ik wou er ook 1halen ivm bloedingen. Ik moet nu veel stilliggen.
    Gelukkig tot nu toe met kindje niks aan de hand.
    Maar lijkt me wel fijn als je zo nu en dan eens kan checken.
    Ik las er alleen heel veel verschillende verhalen over

10. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Wij hebben hem van 11 weken tot 19 weken dagelijks gebruikt.. Daarna voelde zowel mijn man als ik onze dochter duidelijk bewegen. Daarna deden we het denk ik 1 keer in de week als we er aan dachten.

11. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Ik vond het een super uitvinding! Tot de tijd dat je de kleine kan voelen neemt het veel onzekerheid weg.

Voor een eventuele liefhebber, die van mij is te koop voor een schappelijk prijsje!

12. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik heb van iemand geleend. Ik had veel bloedingen en het gaf mij veel rust om af en toe even naar mijn meisje te luisteren.
    Ik ben nu nog maar heel pril zwanger maar als ik over de 12 weken heen ben ga ik er zeker een halen. Heerlijk om zo tot rust te kunnen komen. Stress is denk ik nog slechter voor je kleintje dan af en toe even luisteren als je het niet elke dag doet en geen uren kan het denk ik geen kwaad.

13. Nou heb er toch maar 1 besteld. Morgen in huis.
    Misschien dat het me toch meer rust kan geven

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik luister en hoor ons meisje al vanaf 9.3 week elke dag! Heeeeerlijk!

Deel Deze Pagina