Moeilijke vernoeming

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jnine89, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jnine89

Jnine89 Lid

22 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje krijgt de naam roepnaam Joas en willen we daarnaast misschien vernoemen naar zijn opa's. We willen wat moderne namen, maar we komen er maar niet uit. Zijn ene opa heet Martin, daar kunnen we bijvoorbeeld Maarten van maken, dat is niet het probleem. Maar mijn vader heet Henry, afkomstig van Hendrikus. Dat blijkt dus heel erg lastig!
    Ik zat te denken aan Rick, maar dat klinkt niet: Joas Maarten Rick.
    Van beide namen 1 nieuwe naam maken lijkt ons ook wel wat, maar verder dan Joas Marijn ben ik nog niet gekomen. Opzich wel leuk maar de naam van mijn vader is er bijna niet in terug te vinden. Hebben jullie nog iets creatiefs?

2. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Mijn oma zei altijd: vernoemen is pas echt vernoemen als je de naam volledig gebruikt zoals de naam is. Maarten en Rick zijn daar wel van afgeleid, maar lijken niet echt op de namen van de opa's...Hopelijk kun je wat leuks bedenken.
    Misschien een idee om een roepnaam te bedenken wat past bij de namen van de opa's? Of ben je al helemaal verliefd op Joas?
    Martin Henry, roepnaam: Timon
    Martin Henry, roepnaam: Marijn of Marley. verder kom ik niet.
    Mocht je 'doopnamen' zoeken passend bij Joas, dan weet ik nog twee leuke van een vriendin, nl: Joel Andreas, de eerste 2 letters van Joel en de laatste 2 letters van Andreas, maakt Joas! :) Maar ja, dat lijkt niet op de opa's. Heb geprobeerd daar wat van te maken, maar dat lukt me niet echt.

En wat is er eigenlijk mis met:

Martin Henry Joas
    JOAS

De combinatie is niet eens zo gek, de namen vind ik wel bij elkaar passen en dan gebruik je ze alle 3!
    Nou, een heel verhaal is het geworden. Hoop dat je er nog wat aan hebt!

3. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Het eerste wat ik me opkomt is
    Joas Markus (als combi van de 2 opa's).

4. Jnine89

Jnine89 Lid

22 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsjah dat kan jouw oma vinden Ginie, maar wij vinden het niks. We zouden het juist op een subtiele manier verwerkt willen hebben.

Markus valt af omdat mijn broer Mark heet en het dan lijkt dan het over hem gaat.

5. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

6. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Een subtiele manier is ook leuk inderdaad!
    Markus en Marthen zijn mooie opties! Daar zocht ik gisteren naar, maar ben helaas niet zo creatief! Nog een reden dat we niet vernoemen ;) Jammer dat Markus afvalt.
    Nou, hopelijk komen jullie eruit!

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Joas Maarten Erik ?

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Martin Henry(ikus)

Joas Maarten Rikus
    Joas Mart Henrik
    Joas Marthen
    Joas Marthijn

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Mmm... Joas Marthen is wel mijn favoriet. Beide namen zijn er leuk in verwerkt en herkenbaar!

Goede naamkeuze voor Joas. Staat nog op ons verlanglijstje voor als we in de toekomst een jongetje mogen krijgen.

10. Jnine89

Jnine89 Lid

22 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marthen is ook wel een goede optie. :)

11. Butters

Butters Lid

17 apr 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joas Marijn vind ik wel heel mooi.
    Joas Maarten trouwens ook, hoor, maar Marijn net iets meer.
    Ik ben het met je eens dat Rick daar dan niet zo goede bij past.

Henry is misschien heel ouderwets, maar de naam komt in het buitenland volgens mij juist weer een beetje terug (ik kijk ook weleens op Amerikaanse sites & bijv. Julia Roberts' zoontje heet ook zo). Wat dat betreft...

Het enige waar ik bij Hen aan kan denken is Hennes, van Maurits, en of dat nou is wat je zoekt...

Deel Deze Pagina