Mijn dochter van 5 heeft hele smalle voetjes en extra steun nodig bij de enkels. Stevige goede schoenen dus. Een smalle maat. Fijn dat het allemaal bestaat, maar het is zo duur! En schoenen zijn zo belangrijk voor een goede voetontwikkeling. Zeker in deze leeftijd waarbij alles zo snel groeit. Dat is het volgende probleem: die ontzettend dure goede schoenen doet ze maar 1 seizoen mee! Ik kan geen 2 paar kopen voor een seizoen, dat is gewoon te gek. Dus altijd 1 duur paar, en een 'buitenspeel' paar van gewone confectie maat. Nu ook weer: schoenen gekocht voor haar. 120 euro af kunnen tikken. Ik denk dan vaak: hoe doen de mensen dat die er ECHT geen geld voor hebben? Voor mij is het duur en veel geld, maar het kan. Max 1 paar per seizoen, maar toch. En ik zit met al die schoenen die te klein zijn geworden, op zolder. Ik kan het gewoon niet, om honderden euro's weg te gooien. Ik vroeg laatst aan de schoenenwinkel of ze een 'programma' hebben voor mensen die graag ook goede schoenen willen voor hun kinderen met smalle voetjes, maar het gewoonweg niet kunnen betalen?! (mijn idee is dan: ik lever 'oude' schoenen in, krijg een korting op nieuwe schoenen en de winkel kan de 'oude' schoenen weer goedkoop doorverkopen). Voor de winkel goed (die verkopen feitelijk 2x 1 paar), voor mij voordeliger en voor de mensen die het niet kunnen betalen heel toegankelijk! Antwoord: nee mevrouw....in Nederland?! Is niet nodig. Nou schiet mij maar lek. Volgens mij is dat hardstikke nodig! En dan te bedenken dat ik voor mezelf maar 1 keer dure schoenen (100 euro) heb gekocht, en daar nu al jaren op loop. Mijn zoontje moet het ook ontgelden. Die krijgt alleen maar van haren schoenen....
Ja idd belachelijk hoe duur sommige schoenen zijn, maar volgens mij hoeven goede schoenen niet perse duur te zijn. Scapino heeft schoenen met het dr. visser keurmerk. Volgens mij is dat ook prima kwaliteit en een stuk betaalbaarder. Moet het wel aansluiten op je dochter haar voetje en enkel natuurlijk. En anders toch elke maand wat opzij zetten hiervoor?
Ik zou dan gewoon eens gaan passen in het goedkopere segment zoals bunnies vd bristol, dolcis idd, elefanten online bestellen bij van haren en dr visser van scapino, dat is vaak rond de 40-60 euro en best goede kwaliteit
Ik heb hetzelfde hoor. Ook extreem smalle voetjes. Mijn dames passen ook alleen shoesme. Wat je zou kunnen doen is de maat op laten meten in de winkel en ergens in de sale online schoenen kopen. Scheelt echt!
Heb je echt bepaalde merken waarvan je zeker weet dat die altijd goed zitten? Zelf zoek ik veel op amazon.de , haal ik dure schoenen in januari (dan is er hier vaak de uitverkoop en haal je b.v schoenen die eerst 90 kosten nu voor 25 euro)
Ik koop ook regelmatig schoenen in de opruiming, scheelt een hoop. Je hebt dan het juiste merk, alleen een maatje groter. Ik weet niet hoe het is met meisjesschoenen, maar voor jongens maakt het kleurtje echt niet uit.
Hier ook smalle voetjes en dure schoenen voor de oudste. Gelukkig groeit ze niet zo hard. Nu voor het eerst twee paar schoenen, hopelijk kan ze daar een hele tijd mee vooruit. Schoenen online kopen kan niet, ze moet echt passen. Ook al is het van hetzelfde merk, er zit nog wel eens wat verschil in.
Haar breedte maat moet echt opgemeten worden. Confectie past ze niet, daar heeft ze totaal geen steun in. Ze draagt nu meestal Twins, breedte maat 2 of 2,5 En zelfs dan moet iedere schoen ook echt gepast worden en er wordt ook een kleine correctie in gezet omdat ze wat naar binnen zakt met haar voet.
De kwaliteit geloof ik wel, maar het gaat dus voornamelijk om de breedte maten. En die zijn zo duur altijd.
Clivia. Hier dezelfde maat. Ze meet breedte 1,5 en dat bestaat dus niet. Als ze met twins wijdte 2 draagt laat je dan niet verleiden tot andere merken dIe 'ook heel smal vallen' , want die redden t niet zo smal hoor!! Hier dus ook veroordeeld tot dure schoenen. Ik bewaar de mooie voor de middelste als reserve schoenen of ik doe ze toch weg. De middelste heeft een makkelijkere voet gelukkig
Kunnen we niet een deal maken Taliaa? Dan neem ik de schoenen van jou over, en jij mag voor je dochter uit 2008 dan weer mijn oude hebben haha Ruilhandel!
Je bent nog goedkoper uit met op maat gemaakte barefoot schoenen joh, wat een belachelijke bedragen! Geef je maten door aan zeazoo kids en je bent met 60 euro ruim klaar volgens mij.
Clivia. Welke maat draagt je dochter nu? Wil best kijken wat ik heb staan. Hoe dat er nog uit ziet. Dochter twee heeft de smalte niet nodig
Dat droeg mijn dochter vorig jaar. Ik zal even kijken. Hb wel alleen veterschoenen. Want iets anders past ze niet
De merken Daumling en Ricosta vallen erg smal. Mijn oudste heeft ook smalle voeten en draagt bijna uitsluitend schoenen van Ricosta. Voor smalle jongensvoeten is het nog moeilijker om schoenen te kopen. Desondanks besteed ik nooit meer dan 70 euro.