Hoi meiden. Wij zijn thuis de boel aan het veranderen, sausen, nieuwe meubels, nieuwe vloer etc. Nu dacht ik dat ik alles wist te combineren, maar weet het even niet meer. De muren zijn taupe, de meubels worden wit. Ik wil een landelijke/riviera maison sfeer. Ik had een grijs eiken vloer in gedachten, maar lijkt dit wel? En welke kleur gordijnen past hier bij? Alle tips, inspriratie, foto's zijn welkom!
Zijn alle muren taupe kleur of alleen 1 muur? Als je het een beetje landelijk wilt houden zou ik persoonlijk niet alle muren taupe doen,maar 1 muur. De andere muren wit, en die op leuken met accessories. De vloer grijs eiken kan in principe wel, al is het niet mijn favoriet ( persoonlijk voorkeur is het niet). Gordijnen kun je dan ook in taupe doen met mischien zelf een leuk motiefje erin verwerkt.
Alle muren zijn al gesaust, allemaal taupe idd. Daarom is het denk ik niet mooi de gordijnen ook die kleur te doen. Welke vloer zou jij hier wel mooi bij vinden dan?
O dacht maar 1 muur taupe, dan wordt het een beetje veel. Ik denk een tintje donkerder dan? Ook met die riviera maison wordt het wel een stijl denk ik. Tja ik vind oude witte planken mooi, maar kreeg ik er hier niet in. We hebben nu eikenhout met een white was, goede 2e keuze vind ik..
Zouden witte vouw/rolgordijnen met grijze overgordijnen mooi zijn? Witte vloer krijg ik er hier ook niet in. Vandaar het grijze.. Misschien anders toch 1 muur licht maken? hmmm weet t echt nie meer
ik zou een white wash eiken vloer doen. Als je op google dat intypt dan zie je wat ik bedoel. verder witte meubeltjes of witte accessoires en één accentkleur. donkerblauw, licht roze, vergrijsd groen.
Whitewash vloer met witte meubels zou ik niet doen. is too much white. Je meubels moeten er uitspringen, dus zou voor een donkere vloer gaan, als je meubels wit zijn. Zou voor een vloer gaan, zelfde als de muur. En je gordijnen wit.
Ik hb ook een white wash vloer en oa witte meubels zoals ren buffetkast. Vloer blijft houtkleur, niet wit. Vindt het mooi! Grijze vloer is idd witte (gebroken) met grijze gordijnen wel mooi. Ik heb zelf ook lichte vouwgordijnen oid en gordijenen zijn bijna zwart, maar dan een grijze muur. Ben al boven, kijk wel even of ik een foto kan maken morgen.
taupe kan je mooi combineren met muizengrijs.de gordijnen bijvoorbeeld en dat past dan ook mooi bij de vloer.
Wij hebben ook alle muren taupe, hier hebben wij een donker bruin/grijze (meer bruin maar met grijzige ondertoon) vloer, wit houten meubels (witte tv kast/witte buffetkast/witte salontafel/ steigerhouten eettafel met wit onderstel) en een donkerbruine bank. En dan witte rolgordijnen met witte vitrage aan de zijkanten voor de sier
Wij hebben alles wit! meeste meubels zijn wit, alleen de bank is grijs. Vloer is eiken hout. Keuken ook wit met licht grijs. Ik vind dat je muren altijd basis wit moet blijven. oogt nog altijd het ruimst en mooist vind ik. spelen met kleuren kun je met meubels doen en of accesoires. ik zou ook voor wit vitrage gaan. in ons nieuwe huis wil ik het liefst houten horizontale jaloezien. maar voor elk raam wordt dat beetje duur. dus alleen het voorraam, de rest allemaal witte rolgordijnen